vrije vlucht naar elektro gezocht

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door _monster_beetle, 3 sep 2006.

1. Ik heb hier een hele poos geleden een topic langs zien komen waar het ging om een vrijevlucht foam jet-achtig modelletje dat werd omgebouwd naar een elektro.

Ik kan alleen dit topic niet meer vinden (ook niet met de zoekfunctie)

Kan iemand misschien het linkje geven.

2. FOX35

FOX35 PH-SAM

Lid geworden:
    27 sep 2005
    Ik heb die topic gemist, maar ik weet dat Henk van Hoorn bezig is of is geweest met het van de grond tillen van een nieuwe electro vrije vlucht klasse, een soort wakefields met electroaandrijving. Ik weet er verder nog niet veel van. Ik ben zelf geinteresseerd in vrij vliegende sportmodellen met electroaandrijving. In Engeland en de VS wordt daar al veel meer mee gevlogen, er zijn zelfs complete systemen te koop, bijvoorbeeld van K&P (Knight and Pridham), en zelf heb ik spullen bestemd van 'Atomic Workshop', die de Zombie timer uitbrengen om met lipo's te kunnen vliegen. Voor het vliegen met NiCds heb je geen timer nodig, die vlieg je gewoon leeg. Meestal gebruikte men daar 3 kleine celletjes voor van 50 mAh, van die dingen die met zijn drieen ongeveer even lang zijn als een potloodcel. Groter is niet geschikt, want dan loopt het te lang! Maar goed, ik ben zelf dus nog niet onderweg. Voor mij is een nadeel dat ik absoluut niet thuis ben in electriciteitsleer.

3. FOX35

FOX35 PH-SAM

Lid geworden:
    27 sep 2005
    Wacht even, of bedoelt u het ombouwen van een vrije vlucht model naar radiobestuurd electro? In dat geval bent u in dit subforum aan het verkeerde adres, daar weten wij niets van. Het gebeurt echter aan de lopende band dat er vrije vlucht modellen uit de oude doos worden voor zien van electro aandrijving en besturing met miniservo's, dat lijkt me geen probleem. Ik dacht echter dat u bedoelde een model wel vrije vlucht laten, maar in plaats van een dieseltje of rubber-motor een electromotor in te bouwen, en misschien bedoelt u dat ook wel werkelijk. Wat voor soort model bedoelt u? Ik heb overigens wel een tot RC electromodel omgebouwde Butterfly, dat is van oorsprong een ARF indoormodel met rubberaandrijving dat ik denk ongeveer 2 gram zal wegen. Plantraco in Canada heeft een ultra lichte radiobesturing (alleen richting dmv een 'actuator') ingebouwd (nou ja, bouwen is een groot woord, er aan geplakt is beter) en als aandrijving een 'pagermotor' met vertraging en een 30 mAh Lipocel die je op de Ultra High Frequency (868 Mhz) oplaadt. De ontvanger/regelaar is een printje van iets van 5mmx5mm waar je de lipo met magneetjes op klikt. Het geheel weegt 3,6 gram vliegklaar (met carbon prop!). Het is allemaal piepklein en fragiel, maar het vliegt in een sporthal uitstekend. Met het bouwen hiervan heb ik echter niets te maken gehad. Je bestelt het via Internet in Canada en het arriveert in een koffertje, lipo laden (duurt een uur), op toestel bevestigen en vliegen! Vrijdag besteld en werd de maandag daarop al afgeleverd. Wel niet goedkoop, vooral ivm verzendkosten, invoerrechten en BTW.

4. Ik bedoel inderdaad het ombouwen van een vrije vlucht naar een elektro radiografisch bestuurd.

Degene die ik had gezien op het forum een poosje geleden, was een soort speeltje (jet-achtig) die werd omgebouwd.

Ik weet niet waar dit anders beter kan staan, maar anders aan de mods, kan hij worden verplaatst naar een beter geschikte plek?

(U hoeft geen u zeggen hoor, ik ben pas 17 ;) )

5. FOX35

FOX35 PH-SAM

Lid geworden:
    27 sep 2005
    Ik denk dat je beter thuis bent in het subforum over electrische modelvliegtuigen.

6. dafoolio

dafoolio Guest

Bedoel je niet dit topic?

7. Nee dat is hem niet.

Ik heb hem nu net uiteindelijk gevonden.

Ik kon me weer vaag iets herinneren dat die op een graupner jet leek met star in de naam. En ja hoor, het was de graupner star jet. Dus nu net even daarop gezocht. En daar was die :)

Dit is het draadje dat ik zocht.

Maar in ieder geval bedankt voor het helpen :) .

Deel Deze Pagina