Hallo, Ik zoek nog een tekening van een vrije vlucht zwever. Het liefst een welke je makkelijk tot rc zwevertje kan ombouwen. De spanwijdte ongeveer 80 cm. Ik zoek een beetje dit model, maar dan grotendeels van balsa. http://olgol.com/TabooGT/pictures/tabooGT-16.jpg Alvast bedankt
Oude ontwerpen uit balsa: Outerzone : Open listing of free vintage model aircraft plans, download links Zoek eens op een Svenson Brigand: Outerzone : Brigand plan : download free vintage model aircraft plan Onthou wel dat als je een vrijvliegend zwevertje naar RC wil omzetten je best het dragende stabilo (het stabilo heeft dan een assymetrisch profiel) beter niet dragend maakt (symmetrisch profiel)
Hallo, Bedankt voor je reactie. Ik ben al even bezig geweest met het bouwen van een vrije vlucht zwever. Hier even een foto van hoe het er nu bij staat. Mvg Nick
Hallo ''Vliegtuigje'' Leg eens uit: wat verwacht je van een vrije vlucht zwever, ofwel wat wil je er eigenlijk nu en uiteindelijk mee doen? Wat je nu gebouwd hebt: wat zijn hiervan de afmetingen en materialen? (met name ; waarvan is de staartboom gemaakt?) Hoe zit je vleugelbevestiging? NB: voor wat je nu gemaakt hebt is in ieder geval de V-stelling te weinig. NB2: vergeet de opmerking over een dragend stabilo; dit is helaas onzin, maar desalnietemin een stabilo kan eenvoudigweg een plat plankje zijn hoor. NB3: waarom moet er toch altijd weer een cockpitje gemaakt worden?
De spanwijdte is 800 mm. De cockpit is meer gemaakt zodat hier een ontvanger in past, zodat hij te besturen is.
Het is gewoon simpelweg een compleet balsahout werp-vliegtuig. De staart boom is een staand roer en een hoogte roer. De vleugelbevestiging is twee pennen in de voorkant van de vleugel en een schroefje in de vleugel, hetzelfde idee als de taboo gt. Zie link: Taboo GT - Building Steps