hallo allemaal ik heb een vraag,zijn er meer vsp vaarders en bouwers naast de ,parat, bouwers. ik bedoel zelfbouwers. mvr gr jan
Hoi Jan, Ja hoor, hier is er één . Ik ben bezig met de Schouwenbank van URS en dat is een VSP-Sleper . Daar moeten ook zelfbouw VSP's onder komen, helaas staat het project daarom ook een beetje stil . Ik heb plannen liggen voor een VSP-unit, maar dat is toch vrij ingewikkeld als je nog nooit echt met een draaibank/freesmachine hebt gewerkt. Maar goed, niet getreurd een modelbouwcollega gaat daarmee aan de gang . Het is dus even wachten op die units en dan kan ik verder met de bouw van de Schouwenbank. In de tussentijd verveel ik met natuurlijk niet........... nog projecten zat :wink: . Groetjes, Danny.
@Danny Bimmel Ik heb plannen liggen voor een VSP-unit, maar dat is toch vrij ingewikkeld als je nog nooit echt met een draaibank/freesmachine hebt gewerkt. Maar goed, niet getreurd een modelbouwcollega gaat daarmee aan de gang Dat is nou jammer he zien we daar geen bouwverslag van van die zelfbouw v .s .p. :evil:
Hoi Bol, Dat is ook eigenlijk de bedoeling, ik bouw de makkelijke onderdelen en de moeilijkere onderdelen worden gemaakt. Kortom er komt waarschijnlijk wel een bouwverslag . Groetjes, Danny.
Beste Jan Mijn hart gaat weer kloppen IK had wel eens gehoord dat er een model van was gebouwd van de Varnebank maar dit is de eerste die ik zie Heb je al een mailtje gestuurd en heb de uitleg al gegeven. Ik hoop dat je veel geluk en plezier met de Varnebank want dat heb ik ook gehad toen hij voor Smit in Rotterdam voer. Vooral het mooie geluid van de Stork motoren dat missen we wel Tom
We hadden het deze weekend dienst er over dat de Varnebank in schaal was gebouwd aan boord De stoker {machinist} had het gelijkweer over het mooie geronk van de twee karren. Hij is haast 60 van de oude hap dan zeg hij dat was pas een geluid vooral als we naar de 1000 toeren gingen en de volle spoed op de Voith's er op. Ik heb het tegen Jan gezegt dat schip {Varnebank } de mooiste boot waar ik als kaptein op heb gevaren het model ver vooruit in zijn tijd de verblijven en de motoren {karen zeggen wij} Wees zuinig op het model Jan want je doet een Hoop Smit mensen maar vooral oud NRS mensen plezier er mee. DE bij naam was het Zwaantje van de Noordzee Tom
Het lijkt mij dat zelfbouw VSP's toch niet veel te vinden zijn Zoek eens naar mensen die bijv. de Parat of andere modellen met de kant-en-klare VSP's eronder, dan zijn het er al wel iets meer..
Hoi Allemaal, @F.van.Gent, ze staan er nog steeds op hoor, klik hier maar eens op :wink: . Groetjes, Danny.
Voit Schneider Propeller, daar is een boek over geschreven. Schrijver is Kurt Benz. Fachbuch fur Schiffmodelbauer. Dit naar aanleiding van de bouw van een VSP.
Hoi Allemaal, Jan vroeg of ik even een nieuwe foto van zijn Vikingbank wilde plaatsen, bij deze; :lol: Foto; Jan den Hartigh En zeg nu zelf, het is toch een prachtig model......... Groetjes, Danny.