Waar kom jij mee aan de start bij F5B 2011?

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door GJVO, 17 jan 2011.

  1. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik hoor allemaal grootse dingen van mensen.
    Het ene nog sneller dan de andere.

    Dus de vraag:

    Waar kom jij mee aan de start in het F5B seizoen 2011?


    ik zal het spits afbijten:

    Model: 2x Surprise 16
    Motor: Plettenberg 220-40 5:1 en een Plettenberg 220-40 7:1
    Regelaar: 2x Schulze 18-200
    Accu: 4S, Moet nog testen welke voldoet
    Prop: Moet nog getest worden



    GJ
     
  2. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    Model: 2x Avionik B1T, 1 x Hawk F5B
    Motor: 1/2x Keda 36-60-7L of Neu 1512/1D en Kontronik Kira 600-38 allemaal 6.7 Gear
    Regelaar: 2/3x CC125 of 1x CC180
    Accu: 4/5S ligt aan de setup.
    Prop: 2x GM 17x21 op 7 graden GM spinner en 1x RFM 16x16 small op 0 graden RFM spinner

    Dit allemaal word vervoerd in een Peugeot 206 1.9XND
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2011
  3. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.653
    Locatie:
    Gelderland
    Ik kom met m'n nieuwe Seat Ibiza ST (met standkachel om de accu's en de piloot voor te verwarmen).

    En ik neem ook wel mee:
    Surprise 16
    Avionik B08

    Beide met een:
    Neu 1512/1d/6,7
    CC180
    Eflight 17,5 x 17,5
    Kokam 4s 4000. (voorlopig)
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2011
  4. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.653
    Locatie:
    Gelderland
    He Mark, maximaal 2 modellen per wedstrijd he ;)
     
  5. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.551
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Euhhhh... Coupé Fiat? :rolleyes: 20v Turbo... Moet Johan wel voorbij kunnen branden hoor! (220 pk, 310 Nm)

    Voorverwarmen? Er bestaat een kookboek voor het klaarmaken van gerechten onder de motorkap...
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2011
  6. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.123
    Mitsubishi L400 dubbelcabine 2,5 liter turbodiesel.................


    Oh ja als het nog past:
    !x Rapster F5B vleugel met 2 rompen.......

    1 romp met budget aandrijving van hobbycitty
    1 romp met scorpion powercroco en Marcus regelaar
    Beide op 4s lipo.

    Als reserve kist die stokoude Siren.............

    Dus echt budget allemaal.
     
  7. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    F5B Bus VW Transporter 150 PK

    * Hawk F5B Kontronik kira geared 6.7 met RFM 15x13 ( 3/4/5 S )
    * Enigma F5B Budgetdrive Plettenberg 5,1 3000KV HC, 16x17 slim ( 6S )
    * Avionik B06 Hacker B50 7L 6,7 met Sergeyprop ( 6S )
    * Surprise 14/16 Neu 1509 1Y 6,7 met 17x18 RFM Gold 5gr ( 5S )

    Lipos alle Zippy`s/Turnigy`s

    Gr Frank
     
  8. JWS

    JWS

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    222
    Locatie:
    Zwolle
    Om te beginnen moet de Skoda Octavia TSI me gaan brengen.... ;)

    En deze moet het gaan doen dit jaar:

    Model: Avionik B08
    Motor: Plettenberg 220-40 5:1
    Regelaar: Schulze 18-200
    Accu: 4S, Hyperion 4200 G3-35C en TopFuel 4000 35C
    Prop: Moet nog getest worden....


    Nog te koop: Surprise 14

    [​IMG]


    Janwillem
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2011
  9. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    De bedoeling is dat mijn zakelijk bestickerde en op moment van schrijven <1 week oude Toyota Aygo (60 whopping horsepower) me naar het veld brengt. Het laatste stukje richting de start hoop ik in mijn handen te hebben:

    Model: Hawk F5B (besteld bij GJ)
    Motor: KeDa 36-60-08L met Planeta 3,7:1
    Regelaar: Himodel 200A
    Accu: 4S, Hyperion 4000 G3
    Prop: Nu nog geen idee...

    (overigens hoop ik dat dit alles zowel voor als na de start met 1 hand te dragen is)
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2011
  10. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    Ik hoop da je de 8L heb besteld ander is die gear zo kapot met 3,7 KW op 15x13 prop
     
  11. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Ik kom met een Seat Toledo 5V 170 PK naar het vliegveld Southampton, dan met een Bombardier Q400 of een Embrear E195 (ik zal de PK's maar achterwegen laten) en dan met een mix van openbaar vervoer en wellicht een lift van iemand die zich hier al heeft gemeld naar het veld.

    Dan vlieg ik voorlopig nog met een oud gebakje;

    Model: Hybride bestaande uit RW2 vleugel, B1L romp, RW2 kielvlak, B08 stabilo
    Motor: Kontronik Kira 600-38 met Neu P32 6.7:1 vertraging
    Regelaar: CC P180 met George mod
    Accu: Thunder Power 6S 3250mah 45C
    Prop: Verschillend mooi spul van Sergey
     
  12. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Vervoer: iets te dikke ex-lease audi A6 diesel

    Model: Hawk, RW2b, RW4
    Motor: FAI18, Pletti 220/42/P4 A1 7:1, Pletti 220/37/P4 A1 7:1
    Regelaar: cc125. 2* Schulze f18.200
    Accu: 4S graupner, 4S PQ4400, 4S SLS APL 4000
    Prop: RFM 16*17, RFM 18*19, Neu prop 17.5*17.5
    Begin met of de hawk of de RW2b
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2011
  13. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Avionik B08
    Plet 220/42 7:1
    Schulze 18.200
    Prop: nog te testen, keuze afhankelijk van omstandigheden
    Accu: Nog te testen

    Waarschijnlijk komt er nog een 2e model, mocht deze binnen zijn volgt nieuws....

    Groet,
    Gerben
     
  14. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Ik durf het haast niet te zeggen tussen al dit geweld...

    Simprop Lift Off (de grote, spanwijdte 1,93)
    Hacker B50-7S 6,7:1
    Hacker Master 105
    RFM 16X16S op 45 mm RFM spinner
    Turnigy 3S 5000 30/40C
    3x DES 448 MG BB

    Groeten,
    Jan
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2011
  15. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Jan (en ook anderen),

    Het maakt helemaal niks uit waar je mee vliegt, niemand zal je aanspreken op je model, iedereen is gelijk.
    Met wat geluk kan je toch wat punten pakken met een normale hotliner.
    Dat je een Avionik, Raketenwurm of Surprise vliegt met 6 kilowatt wil helemaal niet zeggen dat je 40 rakken vliegt.
    Belangrijker is strak te vliegen en op tijd te keren.
    Als jij 250 km/u vliegt dan schiet je misschien 100 meter het rak voorbij, als je met een normale hotliner dan wel binnen 10 meter keert heb je al winst.

    Het gaat om de gezelligheid en afgelopen jaar was het erg gezellig en iedereen gunde elkaar alle geluk, dat is ook de sfeer bij de Eurotour, 1 grote familie en met z'n allen een leuke tijd beleven.

    Daarom houden we het etentje na de wedstrijden er ook in, en Mark is waarschijnlijk nog de jongste deelnemer, dus dit jaar ook weer kindermenuutjes voor hem, met parapluutjes.

    GJ
     
  16. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.123
    Jan, afgelopen jaar lekker gevlogen met een "warmliner" van greatplanes, de Siren. Een koolstof romp met beplankte ribben vleugel en een AXI buitenl;oper met vertraging op 4s, dat was krap 700-800 watt en doordat ik stabiel vloog en voldoende punten haalde werd ik vierde. Natuurlijk heeft het ook een beetje geholpen dat sommige mensen hun spullen niet heel konden houden.
     
  17. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    Zo is dat!

    Ik moet het met het top materiaal van vorig jaar doen dit jaar hahaha!
     
  18. pl119

    pl119

    Lid geworden:
    6 jun 2005
    Berichten:
    721
    Ik...

    vlieg met:

    De MAX EVO III
    Kontronik 500-26
    5S Lipo
    16 x 16 smal
    200A regelaar uit HK

    Morgen invliegen, als de zon even wil meewerken.........;)
     
  19. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Jan W, leuk dat je ook mee komt doen!

    Kees, succes met invliegen, gaat die van je vliegmaatje vandaag ook omhoog ?

    Komen er nog mensen met een Blizzard oid aan de start?

    Groet,
    Gerben
     
  20. pl119

    pl119

    Lid geworden:
    6 jun 2005
    Berichten:
    721
    De MAX........

    EVO III van mijn maat gaat vandaag niet omhoog.
    Hij wacht nog op een bestelling via GJVO, eerder kan hij hem niet afbouwen.

    Hij vliegt overigens met een Kontronik 600-38 en een 15 x 13 prop om mee te beginnen.
    Wanneer mijn model lekker gaat en ik harder wil, komt er bij mij ook een 600-38 in.

    Ik zie nog geen zon...............;(
     

Deel Deze Pagina