Waar koopt de modelbouwer ABS plaat?

Rob

Forum veteraan
Ik ben op zoek naar ABS plaatmateriaal van bv 4-5 mm dik, heb me suf gezocht maar kom hier niet verder dan 'de betere hobbywinkel'.

Mijn gebruikelijk adresjes voor modelbouwspul hebben geen ABS plaatmateriaal.

Weet iemand een concreet adresje of winkelketen? Liefst in de buurt van Zutphen natuurlijk!

Is er geen kunststof verwerkend bedrijf in de buurt? Even de Gouden Gids napluizen, en eerst telefoneren, is goedkoper dan er naartoe rijden.

Ik moet een nieuwe bodemplaat onderin het achterschip plaatsen waarop de motorsteunen moeten komen. De boot is al van ABS dus om lijmconflicten te vermijden leek het me verstandig om bij ABS te blijven...

Vink Kunststoffen zit nog redelijk dichtbij maar als ik daar te horen krijg dat ABS een slagvaste PVC is (terwijl ABS natuurlijk een slagvaste PS is!) en dat ze genoeg PVC hebben, dan moet ik mij misschien de rit besparen... of even doorrijden naar de Kunststofshop in Zevenaar natuurlijk.

Als iemand nog een ander concreet adres weet dan houd ik mij aanbevolen!

Laatst bewerkt:
Hmm, ik heb een tijdje terug nog een abs plaat gehaald bij MUCO.
Deze heeft enkele vestigingen, en daarvan is in jouw geval dit de dichtsbijzijnde:
MUCO/Bosman
Meipoortstraat 49, Doesburg
Tel: 0313 473348

Modelbouw webshop, Muco modelbouw internetwinkel
Hier staan wat kunststof/ABS materialen op. Je zou eventueel ook even kunnen bellen wat ze zoal hebben op de plank hebben liggen.

Succes!
Edwin

Heb net bij Bosman Polystyrol (=polystyreen=PS) gehaald, hij heeft geen ABS. Maar het blijkt dat men onbewust ABS en polystyreen probleemloos door elkaar gebruikt. Ik heb nu dus PS gehaald en ga ermee aan de slag.

Maar het blijkt dat men onbewust ABS en polystyreen probleemloos door elkaar gebruikt.
Maar ze hebben beide wel behoorlijk verschillende eigenschappen.
Dus opzich is het wel "interesant" om te weten waar je mee aan het werk bent. (In jou geval dus polystyreen)

Back