waar verzonken #6/32 schroeven te halen

• Topicstarter Topicstarter andreazzz
  • Startdatum Startdatum
A

andreazzz

Guest
Hallo,
Ik ben momenteel bezig met het bouwen van een computer (ja!) en voor de harde schijven heb ik #6/32 schroeven nodig, die ik in het materiaal kan laten "wegvallen"; ik maak namelijk railtjes waar ik de harde schijven in schroef. Aangezien dit een modelbouwforum is, dacht ik dat jullie mij dat wel zouden kunnen vertellen, aangezien ik het vrijwel nergens kan vinden. Dus een oproep: Weet iemand van jullie waar ik minimaal 12 schroeven van die maat tegen een redelijke prijs kan halen?

Heeeeel erg bedankt!

Andreazzz

edit: ik kan wel schroeven met een platte kop vinden, dus als jullie niets weten (waar ik niet vanuit ga), dan bestel ik die maar en hoop dat het past.

Ik dacht ook dat ze die daar wel zouden hebben, maar die hebben alleen de "normale" schroeven voor computers: schroeven met een kop van 4mm hoog, en aangezien de railtjes 3mm dik zijn, gaat dat niet lukken om erin te verzinken.

Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!

Zijn er nog andere suggesties?

Met schroeven bedoel je parkers?
gaatjes tappen met een metrische maat is geen oplossing?
en dan boutjes met verzonken kop gebruiken?

gr Richard

Voor 6/32 schroeven moet je echt bij een computerboer zijn die zelf nog bastelt .
Of bij de millieustraat kijken waar ze eletronicschrot verzamelen.

Modelbouwers kopen voor 99% geen inch maten , alleen metrisch .

En die jij zoekt vind je niet bij ons .

Mvg Johan

Even een vijl over de kop van de schroef en die mm te veel is zo weg. Nog even een zaag voor een snede voor de schroevendraaier en klaar.

Dank voor al jullie reacties! Aangezien ik op de aangegeven site de schroeven niet kan vinden, denk ik dat ik ze dan toch op ebay bestel. Het zijn dan wel geen zelfverzinkende schroeven, maar de kop is 1,5mm dik, dus dat lukt waarschijnlijk wel.
Nogmaals hartelijk dank!

edit: aangezien het een Amerikaanse maat is, is er dan geen kans dat ik het in Amerika wel kan vinden?

Wat jij nodig hebt zijn UNC nummer 6 schroeven met 32 gangen, en geen 6/32, die bestaan namelijk niet. 6/32 is namelijk deelbaar, en zou volgens de norm dan 3/16 worden, een diameter van 4,76mm, terwijl de schroeven van een harde schijf een diameter hebben van 3,5052 mm.

Kijk maar op deze site:
Unified Thread Standard - Wikipedia, the free encyclopedia

Hier de uitleg van de schroeven zelf:
Computer case screws - Wikipedia, the free encyclopedia

Dit is overigens huiswerk wat je zelf kunt doen, want google gaf dit als eerste twee resultaten.

Het lijkt mij trouwens onwaarschijnlijk dat een computerboer de schroefjes niet kan leveren, ze schroeven zelf ook regelmatig systemen in elkaar, voor zover ik weet doen ze dit met schroeven, niet met kauwgom:hammer:

CONRAD schroeven werken!

Beste Allen,

Ook ik ben zeker drie volle dagen kwijt geraakt aan het afstruinen van winkels en het web, er zeker van dat
die schroefjes gewoon verkrijgbaar zijn.
Niet dus.
Dankzij deze site en enkele andere ben ik ook terecht gekomen bij Conrad. Gisteren binnengekregen en jawel
het werkt.
Mijn trays: Caddy Tray CHENBRO SK33502-07B
CONRAD url: HDD-bevestigingsschroeven 10 st. in de Conrad online shop
Het is in verhouding duur: 30 ct per stuk.

Als je er veel nodig hebt dan misschien deze url.
USA url: 8ANET - Flat-head Screw for Hard Disk drive (3.5 inch), Pack of 100
Heb ik niet gedaan omdat ik USD 107 zou moeten betalen voor transport van een zakje van 110 st voor USD 29.

Kom je dit probleem dus ooit tegen en heb je er maar 10 nodig; niet nadenken Conrad bestellen.

groeten,
Richard

Back