Enerzijds ben ik blij dat ik niet de enige ben met dit probleem.... laatst had ik zelf een epoxyplaat gelamineerd met aan de buitenzijde carbon en middenin glasvezel. (4mm totale dikte)
Ik heb er al m'n hele collectie zaagjes op versleten.
Eerst met de decoupeerzaag, een zaagje gebruikt dat volgens de fabricant geschikt is voor "kunststof en epoxy" hier stond na 5 cm geen tand meer op
(de fabricant zal epoxy zonder glasvezel bedoelen dus)
Daarna een zaagje gebruikt voor metaal en RVS, en dit is ging redelijk goed (toch vlot 30 cm kunnen zagen)
Daarna ben ik verplicht moeten overstappen op de figuurzaag wegens de bochtige vormen die ik nodig had.....
Eerst met de elektrische figuurzaag (tafelmodel) waarbij het zaagje elke 2 cm doorbrak (tanden eraf, bot, oververhit, knal gedaan)
De goeie oude hand-figuurzaag terug boven gehaald, en hier vrij goede resultaten mee gehaald.... toch ongeveer een 15cm per zaagje alvorens het te bot werd. Je zaagt ook veel rustiger met de hand dus waarschijnlijk dat dit een iets langer leven betekend voor de zaagjes...
Maar ik hoor graag nog andere tips hier, op internet heb ik wel eens speciale zaagjes gevonden om glasvezelversterkte platen te zagen, stonden eigenlijk geen tandjes op maar hadden aan de snijzijde een speciale coating van diamant (zoals een diamantboor)
Heb ze nog niet gevonden bij de lokale DHZ....