Waarom hebben bijna alle bodies zo'n grote vleugel achteraan? Is dat nu echt nodig, of is dat puur show? Hans
Zo'n vleugel is niet voor de show. Het gedrag van mijn auto verandert wel degelijk als ik de vleugel eraf haal. Ik verlies grip en de auto wiebert meer op de rechte stukken zonder vleugel. Ik denk dat je het allemaal een beetje moet zien als in de echte racerij, als je de verhoudingen (kracht,gewicht,formaat) meeneemt zal het niet veel schelen met het echte 1/1 racen.
Je moet maar eens kijken met wat voor bodies de 'echte professionals' de races rijden, das 1 grote vleugel en kun je eigenlijk helemaal niet meer van een auto spreken... :wink:
Dat is inderdaad niet voor de show maar puur voor de downforce. Je verbaast je erover wat een body kan veranderen aan het weggedrag van de auto. Een spoiler heeft daar dus ook grote invloed op. Bij Lola en GTP bodies (bovenstaande is een GTP body alleen dan voor electro) kan je met een extra spoilertje op de kap de downforce instellen. Ik heb hier wel eens mee geexperimenteerd en het weggedrag verandert enorm wanneer je deze vleugel helemaal omhoog zet, of juist helemaal omlaag hebt.
nog even een toevoeging, in het regelement van veel wedstrijd klasse's staan ook regelementen over de spoiler...
zonder rijden of met body geeft weinig verschil bij mij vind ik. Zo'n truck body zegt mij ook wel iets :lol:
Ik rijdt met mijn HPI zelf met een Serpent GTP body, en dat rijdt toch echt een stuk lekkerder dan met de honda kap die ik heb
Met of zonder kap is bij mij echt een heel groot verschil. Vooral mn Lotus Elise body geeft enorm veel neerwaartse druk. Met die kap erop kan ik veel harder de bocht om zonder dat hij gaat glijden (en dan rijd ik bijna alleen op parkeerplaatsen). Astra body (met grotere vleugel dan standaard) merk ik minder van, maar rijdt toch nog steeds een stuk beter dan 'kaal'
--> @ ibizadesire ... ik vind die truck body's ook wel tof... maar past dat op een gewone nitro fun 12 van protech ofzo... of moet je daarvoor een speciaal onderstel hebben? danke en sorry voor de
past gewoon volgens mij me neefje heeft een truck body je moet alleen flinke gate in je kap maken waar de motor door heen komt!!