F
Fresh!!!
Guest
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en heb een aantal vragen.
Sinds afgelopen zomer een speelgoed helicopter te hebben gehad leek het me leuk iets beters te kopen.
Het is de Walkera HM 4-3B geworden.
Nadat ik deze v/d week heb ontvangen, heb ik mezelf kunnen behersen om niet meteen te gaan vliegen, maar vooral eerst meer kennis op te doen door te lezen op het internet.
Gisteren voor het eerst opgestart, nadat ik volgens mij de juste trims heb toegepast.
Zoals swashplate e.d. afstellen.
Heb ook de batterijhouder omgedraaid voor betere gewichtsverdeling.
Klopt het dat op de transmitter rudder en aileron in het midden moeten staan en je van daaruit afstelt indien nodig?
En de elevator en throttle trim volgens mij naar beneden moeten staan en van daaruit eventueel omhoog voor fijntrimmen?
Echter elke keer als ik gas geef begint de helicopter te spinnen, en gaat absoluut niet omhoog.
Mijn vraag: Kan dit komen doordat de tail rotor niet genoeg tegengas geeft om dit op te heffen?
Wat mij opviel wanneer je de gebruiksanwijzing doorleest er bij 6.2 word aangegeven dat in positie 4 de hoofdmotor moet zitten, maar is dat ook zo bij deze versie, aangezien dit een upgrade zou moeten zijn met dual brushless motoren.
Welke gebruik maakt van receiver RX2406B.
Hoop dat ik alles juist heb omschreven.
Wat doe ik verkeerd?
Graag hulp want zou toch wel graag echt willen vliegen i.p.v. rondjes draaien.
Groet,
Hoopvolle beginner.
Ik ben nieuw op dit forum en heb een aantal vragen.
Sinds afgelopen zomer een speelgoed helicopter te hebben gehad leek het me leuk iets beters te kopen.
Het is de Walkera HM 4-3B geworden.
Nadat ik deze v/d week heb ontvangen, heb ik mezelf kunnen behersen om niet meteen te gaan vliegen, maar vooral eerst meer kennis op te doen door te lezen op het internet.
Gisteren voor het eerst opgestart, nadat ik volgens mij de juste trims heb toegepast.
Zoals swashplate e.d. afstellen.
Heb ook de batterijhouder omgedraaid voor betere gewichtsverdeling.
Klopt het dat op de transmitter rudder en aileron in het midden moeten staan en je van daaruit afstelt indien nodig?
En de elevator en throttle trim volgens mij naar beneden moeten staan en van daaruit eventueel omhoog voor fijntrimmen?
Echter elke keer als ik gas geef begint de helicopter te spinnen, en gaat absoluut niet omhoog.
Mijn vraag: Kan dit komen doordat de tail rotor niet genoeg tegengas geeft om dit op te heffen?
Wat mij opviel wanneer je de gebruiksanwijzing doorleest er bij 6.2 word aangegeven dat in positie 4 de hoofdmotor moet zitten, maar is dat ook zo bij deze versie, aangezien dit een upgrade zou moeten zijn met dual brushless motoren.
Welke gebruik maakt van receiver RX2406B.
Hoop dat ik alles juist heb omschreven.
Wat doe ik verkeerd?
Graag hulp want zou toch wel graag echt willen vliegen i.p.v. rondjes draaien.
Groet,
Hoopvolle beginner.