Walkera 4#3B Blijft spinnen, help a.u.b.

  • Topicstarter Topicstarter Fresh!!!
  • Startdatum Startdatum
F

Fresh!!!

Guest
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een aantal vragen.

Sinds afgelopen zomer een speelgoed helicopter te hebben gehad leek het me leuk iets beters te kopen.

Het is de Walkera HM 4-3B geworden.

Nadat ik deze v/d week heb ontvangen, heb ik mezelf kunnen behersen om niet meteen te gaan vliegen, maar vooral eerst meer kennis op te doen door te lezen op het internet.

Gisteren voor het eerst opgestart, nadat ik volgens mij de juste trims heb toegepast.
Zoals swashplate e.d. afstellen.
Heb ook de batterijhouder omgedraaid voor betere gewichtsverdeling.
Klopt het dat op de transmitter rudder en aileron in het midden moeten staan en je van daaruit afstelt indien nodig?
En de elevator en throttle trim volgens mij naar beneden moeten staan en van daaruit eventueel omhoog voor fijntrimmen?


Echter elke keer als ik gas geef begint de helicopter te spinnen, en gaat absoluut niet omhoog.

Mijn vraag: Kan dit komen doordat de tail rotor niet genoeg tegengas geeft om dit op te heffen?
Wat mij opviel wanneer je de gebruiksanwijzing doorleest er bij 6.2 word aangegeven dat in positie 4 de hoofdmotor moet zitten, maar is dat ook zo bij deze versie, aangezien dit een upgrade zou moeten zijn met dual brushless motoren.
Welke gebruik maakt van receiver RX2406B.

Hoop dat ik alles juist heb omschreven.

Wat doe ik verkeerd?

Graag hulp want zou toch wel graag echt willen vliegen i.p.v. rondjes draaien.

Groet,

Hoopvolle beginner.
 
En de elevator en throttle trim volgens mij naar beneden moeten staan en van daaruit eventueel omhoog voor fijntrimmen?

Dit is vekeerd Throtle moet naar beneden en de elevator moet in het midden staan
 
Bedankt voor het snelle antwoord.

Heb dit gedaan echter resultaat blijft hetzelfde, de helicopter blijft ronddraaien maar verder niks??
 
Dit zijn vaak hele vervelende dingen...

paar dingen om op te letten..
- Als je de batterij aansluit, zorg dat de heli stilstaat..
De stilstand is nl het ijkpunt voor de rest van de vlucht. Als hij dan nog beweegt, "denkt"de heli dat de beweging stilstand is.

- Wat soms helpt, is met opstarten de trim voor de staart even volledig naar de kant te zetten waar de correctie nodig is. Dus, als je links moet geven om de rotatie tegen te gaan, zet je bij het opstarten de trim even vol die kant op. Soms scheelt dat.


NU heb ik nog ergens een 4#3A liggen met ongeveer eenzelfde probleem, alleen was mij bij deze opgevallen dat er nergens een instelling voor de staart gemaakt kan worden. Alleen de trims, verder geen enkel schoefje oid. Is dat bij jou ook?
 
Heren,

Bedankt, heb even zitten denken en let op.

Kwam toch wel door opmerking over Gyro niet verkeerd! :confused:

Gisteren toen ik de batterijtray heb omgedraaid ook de hoofdmotor draad losgemaakt. :rolleyes:

Dus ik denk laat ik die eens omdraaien (stekkertje) en jawel hij leeft en spint niet meer rond, kwam al in de buurt van vliegen.

Wist niet dat het zo precies luisterde.

Zal wel een beginnersfout zijn o.i.d. :mrgreen:

Hartelijk dank voor de hulp en ik ga zo maar eens proberen of hij idd omhoog gaat.

Ben helemaal HAPPY!!!! Thx All!!!!!

Laat wel even weten hoe de vorderingen zijn, qua vliegen enz.

Super dag kan niet meer stuk, heli wel natuurlijk! :p
 
Back
Top