warme motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, mn zagi is af nu behalve de motor nog installeren.

ik heb de nieuwe versie fietsbel(met goudkleurig voetje) 1750kv
de 15amp regelaar van perba
en de 1500mah 3sellen lipo's 15-20c ook van perba(de blauwe)

nu heb ik volgende props van bij rctechnics
gws ep 7060 (grijs in slowflyvorm)
gws ep 6050 (zwart ook slowflyvorm)
master airscrew 7060

nu heb ik gisteren efkes testgedraait maar motor word direct redelijk warm en mn regelaar komt ook warm na een tijdje.lipo blijft normaal (in die 2min test toch)

is dit normaal of heb ik de verkeerde motor of verkeerde props??
alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
ik zou me geen zogen maken.

Zeker de regelaar niet, de meeste regelaars worden warm ook al doe je niks (bec) en de motor kan veel hebben.

Als de motor volle toeren maakt terwijl de prop te groot of te klein is wordt hij ook heet. Meet eens de stromen die in het circuitje lopen als die binnen aangegeven waarden zijn is alles ok!

gr,

niels

Die motor moet die prop op die accu makkelijk aankunnen, ik gok een ampere of 10.

Je zou het gerust met een normale el-cheapo multimeter kunnen meten.
Wel rustig je gas opbouwen, als hij op 10 zou komen gewoon stoppen.

en waar moet ik dat meten?
op de 3cellen best de 6*5prop?? of mag de 7*6 daar ook op, en welkene dan het best? die slowfly vormige of die rechte??
alvast bedankt he voor de uitleg!!
greetz

7x6/8x4 is de max voor de 1750 kv op 3slipo
wordt nu alleen warm omdat je in stilstand meet, doe dit nooit langer dan een paar seonden.
Tijdens vliegen heeft een en ander minder weerstand en vooral meer koeling ;)
Geen zorgen dus, prima setup zo...

dus de 6*5 slowfly prop is meer dan voldoende voor op mn zagi? of bedoel je juist dat je niet kleiner mag gaan dan een 7*6?

de 7*6 kan ik mss gebruiken op 2cellen??

dan moet ik juist nog stukske uit de roeren snijden en een motorsteuntje bedenken om de motor te bevestigen op de zagi!
ik kom nu zonder motorsteun en mn kapke van een bru fles op een gewicht van 485gram op 3cellen

op mn 2cellen komt dit dan op 440 gram
in de handleiding van de zagi met speed 400aandrijving staat er een gewicht van 570 tot 735gram dus dit komt goed uit denk ik!!

greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back