Warmte geleidende lijm

Ik weet niet of het in jouw geval iets uitmaakt, maar ik denk dat deze lijm geleidend is.
Ben zelf ook al tijden op zoek naar 2comp. lijm om koelinkjes op FET's te lijmen, maar
dan niet-geleidende lijm.

Richard, wat voor LED of toepassing betreft het? Als je een LED moet koelen, moet je bijna een zonnebril opzetten en je huid insmeren ;)

In alle gevallen, zowel pasta als lijm, aanbrengen op beide oppervlakken en daarna wegschrapen. Alleen de poriën moeten gevuld zijn. Een laagje materiaal tussen beide oppervlakken geeft alleen maar meer warmte-weerstand.

Ron,
Ik heb niet zo'n verstand van LED's, heb de set gekocht bij die www.Flugmodellbau.de Daar kun je alle info zien wat voor LUX(?) ze zijn.

De Nav, BCN en "strobe"lights kun je idd bijna niet in kijken, ze "branden" een gat in je netvlies!
Om maar te spreken van de koplamp, mja, da's ook wel een hele dikke (meerdere LEDs denk ik).

Solex, als je even googelt met je vraag dan kom je bvb op sites met (industrieële) lijmen waar (ik tenminste) nog nooit van gehoord, zoals de site van Mavom:
MAVOM Chemical Solutions - elektronica producten

Ik vermoed dat dit luxeon-leds betreft, die hebben vaak meer koeling nodig. Kijk uit met de 'felle leds' van tegenwoordig, want deze beschadigen inderdaad zonder problemen je netvlies!

De warmtegeleidende pasta's en lijmen, kun je halen bij de beter gesorteerde electronicaboer, en ook in de computersector worden ze veel gebruikt.

Hier een nederlandse shop waar ik al meermaals waterkoelingspullen gekocht heb. Ze leveren goed en snel, betrouwbaar.

Arctic is een bekende producent van koelpasta's etc, welke bij 'tweakers' zeer geliefd zijn. Ze hebben 2 lijmen:

Aluminium-gebaseerd:
freezing hardware - Arctic Alumina Thermal Adhesive

Zilver-gebaseerd, koelvermogen 7,5 W/mK:
freezing hardware - Arctic Silver Thermal Adhesive

Ik weet niet of het in jouw geval iets uitmaakt, maar ik denk dat deze lijm geleidend is.
Ben zelf ook al tijden op zoek naar 2comp. lijm om koelinkjes op FET's te lijmen, maar
dan niet-geleidende lijm.

De aliminiumvariant hierboven, is niet geleidend:
Arctic Alumina Adhesive is a pure electrical
insulator, neither electrically conductive nor capacitive.

en 2K:
alumina_adhesive_med1.jpg

Voor meer info:
http://www.arcticsilver.com/

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze leds flitsen toch alleen maar neem ik aan?
Als dat zo is mag je ook 2K epoxy gebruiken om ze vast te lijmen. Druk de led wel heel goed aan zodat de lijmlaag flinterdun is. Hoe dunner de lijmlaag des te beter de warmte geleiding.

Als ze ingebouwd zitten, maak je er dan een filmpje van? ik ben wel benieuwd hoe dit eruit ziet.

Nee, de 3 Nav lights (rood, groen en wit) zijn steady, als ook de dikke neuslamp. Alleen het rode "beacon light" en de witte "strobe Lights" flikkeren.

Heb je mij op je ignorelijst staan? Ik geef je een NL webshop waar je het spul kunt bestellen.. ;)

Die post van mij was al van lang geleden hoor (iets van 10 min nadat je de vraag stelde, vandaar mijn vraag naar negeerfilter ofzo) .. iemand schopte dit topic.. maakt verder ook niet uit :)

Back