hallo ik wil een grotere en dus sterkere/snellere motor op mijn hpi, wat is mogelijk? Ik heb een ford f150 body en gaten maken is dus geen probleem. Ik kan er zelf niet zoveel over vinden. alvast bedankt.
Volgens mij een upgrade naar 3cc. Als je perse een andere motor wilt i.p.v. een upgrade ben je veel meer kwijt, want bedenk wel dat je auto daar niet op gebouwd is.
De grootste hoeft niet perse de snelste en krachtigste te zijn. Met een beetje hobby kan je met gemaak een NovaMega 2.5cc 5-poort turbo in zetten, kost wat maar den heb je ook wat.
gaat alleen niet zomaar passen vanwege de speciale as op zo'n nova mega, ik heb extra gaten moeten boren voor dat ding...
Ik typte ook "met een beetje hobby" :wink: Als je niet bang ben voor een beetje boor-, vijl- en slijpwerk is het te doen.
bij speedlane hebben ze het voor mij gedaan, gewoon service... ik had het in principe ook zelf gekunt.
Kijk is naar een Fantom motor of een HPI SS motor met achter uitlaat dat zijn lichtere motortjes met 2.11cc maar hebben wel ff 1.35pk en die HPI SS past zonder veel te klussen je heb nog wel het 1 en ander nodig. uitlaatbocht motor steunen. en een startbox(universeel)
Picco Omega XT .15 PULLSTART SE ROTARY ( 2,5cc ) Razend snelle 2.5cc race motor met trekstarter en draaicarburateur. 1.5PK bij 34.000rpm. Uitlaat uitgang met 2 schroeven, en korte krukas, zoals de meeste normale standaard motoren hebben. Kan gemonteerd worden in plaats van de standaard motoren van o.a. HPI, Tamiya, Mugen, Protech etc. In sommige gevallen zal er iets van de krukas afgeslepen moeten worden (inkorten), afhankelijk van het type koppeling dat er op moet. deeeze die wil ik ook nmlk