wat is de vertraging van IP camera beelden

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door PH7CW, 6 apr 2013.

1. PH7CW

PH7CW

Lid geworden:
    11 aug 2007
    Ik wil bekijken of het mogelijk is om een IP camera via WIFI te gebruiken voor FPV. Als dit gaat werken wil ik via WIFI het model gaan besturen.

Door alle dataverwerking en het netwerk wat tussen de camera en de computer is ontstaat natuurlijk een vertraging. Nu ben ik nieuwsgierig hoeveel miliseconden de vertraging is en of het ondanks die vertraging geschikt is voor FPV rijden, varen of vliegen. Het vliegen zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn hiermee maar dat wil ik nu eens met technische argumenten kunnen onderbouwen.

Dus wie kan me meer over de vertragingstijden vertellen?

2. PH7CW

PH7CW

Lid geworden:
    11 aug 2007
    Wel veel kijkers maar geen reactie :(
    Misschien moet ik de vraag maar anders stellen: Is er iemand op dit forum die een IP camera gebruikt heeft voor FPV en wat zijn de ervaringen?

3. Gerrit Hiddink

Gerrit Hiddink

Lid geworden:
    11 sep 2007
    Kijk eens op fvplab (The complexities of streaming HD video downlinks...), daar wordt gediscussieerd over experimenten met digitale video over IP.

Vertraging hangt erg af van je video encoder en encoder, met name hoe je "GOP" eruit ziet (volgorde van predictive frames die compact gecomprimeerd kunnen worden, er moeten video frames gebufferd worden voordat deze gedecodeerd kunnen worden). Denk aan orde grootte 200-400 ms. Nog niet echt geschikt voor real-time besturing. Theoretisch kan dit lager, maar de encoder moet zich daarvoor laten configureren.

4. PH7CW

PH7CW

Lid geworden:
    11 aug 2007
    Dank je Gerrit,

Voor het vliegen lijkt het inderdaad niet geschikt, ik denk dat ik het eens met een modelauto ga proberen. Die snelheid is wel zo laag dat ik die vertraging van een halve seconde kan hebben.

Inmiddels heb ik ook al berichten op DIY Drones dot com gevonden. Toch zijn er mensen die het met een Quad proberen.

Deel Deze Pagina