Wat is een goede nitro motor voor truggy?

  • Topicstarter Topicstarter ben keizer
  • Startdatum Startdatum
B

ben keizer

Guest
Mijn bigblock is toch echt aan zijn eind. nouja eind is nog vroeg naar max 5 liter?
Hij is nu helemaal compressie loos.
Dus mijn nitro motor echt niet meer goed.

Maar wat is een goede vervangers motor voor mijn annsmann terrier.

Ben zelf 15 dus ben ik niet echt bekend welke geschikt zou zijn.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Gr ben
 
Laatst bewerkt door een moderator:
een goeie moter is één die blijft lopen :thumbsup:

wat stond er op?,wat wil je zelf?,wat is je budget???


trouwens na 5 liter al zonder compressie zitten is wel heel erg snel:confused:
 
Er zit nu een graupner dr speed op. 4.6 cc

Zelf wil ik een die goed loopt maar niet heel duur is.

En gaat mij vooral om het aantal cc wat toch het beste is.

Want had met een 3.5 cc dat hij heel warm liep.
Maar met een 4.6 cc ook dus er moet zowieso grotere gaten in de body.

Heb op mijn buggy nu een ansmann 3.5 cc deze is echt top.
Dus een ansmann motor dit is de zelfde als een force blokje.

Dus zo iets.

Mijn budget max 150 euro.

Gr ben
 
Ik denk dat je toch moet leren afstellen. Motor versleten na 5 liter en een motor die erg heet wordt....

De GM Nitrobull .28 is hetzelfde als de veel geprezen LRP .28 en is een prima blok, veel power en gebruikersgemak voor weinig geld.
 
Oke bedankt.

Maar heb altijd heel rijk gereden dus lekker veel roken.

En afstellen lukt mij voor het grootste deel zelf.

Anders doet mijn vader dit.

Of mijn door gewinterde xray rijders dus afstellen is het probleem niet.

Met hun rijd ik ieder weekend.

Heb dit ook echt nog nooit gehad zelf de goedkope force blokjes gingen minstens 12 liter mee.

Maar een van de xray rijders heeft ook nog een blokje dus ga daar eerst naar kijken.

Maar bedankt voor de tips.

Gr ben
 
En voordat hij minder compressie kreeg had ik hem altijd netjes tussen de 70-90 graden.

Dus dit is heel netjes.

Gr ben
 
Picco boost Ben.
Nieuw 175 euro.
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad stewie.
Een te lage temperatuur geeft ook meer slijtage.
Meestal geeft een fabrikant aan wat de besrijfstemp voor een blokje is.
Als je binnen die waardes blijft heb je gewoonlijk goede prestaties en weinig slijtage.

Als mijn motor 90 graden is ga ik hem zeker armer zetten.
 
Met 90° is mijn motor niet vooruit te branden :p.

Ik stel mijn motor af op geluid/rook/gevoel en dan meet ik die eens na. Meestal schommelt de temperatuur tussen de 115-125°C, wel ander soort motor natuurlijk.

Maar idd mits goed gemeten is 70° gewoon belachelijk koud en 90° koud. Door de passing MOET de motor een bepaalde temperatuur hebben zodat het allemaal netjes beweegt tov elkaar voor de juiste compressie/smering ed.
Veel mensen denken verkeerdelijk dat een te rijk afgestelde motor geen kwaad kan maar dan krijg je dit...
 
Inderdaad VEEL te koud afgesteld..

Dat die "doorgewinterde"X-Ray rijders je daar nooit op hebben gewezen... Jammer jammer...

Als je een ander goed motortje zoekt zou ik je ook die Nitro Bull aanraden.. Is voor rond de €100 wel te vinden en erg goed voor die prijs...
 
Oke dacht dat je nooit hoger als 100 graden mocht komen.

En echt max 120 graden.

Dus weer wat bij geleerd vandaag.

Dus wat is max temp voor bijv nitrobull?

Gr ben
 
Bedrijfstemp zal wel rond de 110 graden liggen.

Meer cc is ook niet altijd beter. Gerrit (hobbyklasse) kwalificeerde zich te zondag in de truggycup als 4de met een 3.1cc motor :).
 
Ik gok dat dat motortje een beetje buiten budget valt stewie.
Os speed .19?

Temperatuur staat meestal aangegeven in de handleiding van de motor.
zoek je eigenlijk een motor met trekstart of voor de start box?
 
Oke ik dacht dacht altijd een een nitro motor niet warmer mocht als 100 graden.

Dus weer wat geleerd.:)

Zag ook nog de: dynamite .26 mach 2. Voor op een truggy is dit wat?

Of kan ik dan beter voor de nitro bull gaan.

Want vind de koelkop van de nitrobull vrij klein lijken.

Gr ben
 
De koelkoppen van dit soort motoren zijn allemaal ongeveer even groot. zal een paar mm kunnen schelen maar niet veel meer dan dat..

Welke motor kun je makkelijker krijgen.. Ze passen beiden erop.
 
Oke ik dacht dacht altijd een een nitro motor niet warmer mocht als 100 graden.

Dus weer wat geleerd.:)

Zag ook nog de: dynamite .26 mach 2. Voor op een truggy is dit wat?

Of kan ik dan beter voor de nitro bull gaan.

Want vind de koelkop van de nitrobull vrij klein lijken.

Gr ben

Gemeten op de plug kan een motor met gemak 120 graden worden, sommige motoren zoals de Kyosho's zelfs 150 of meer. Meten op de bovenste koelrib is onzuiver, dat is te ver van de wamtebron af.
De Dynamite is ook een SH motor net als de GM

Was idd een OS speed .19, idd buiten budget.

In een Truggy? Dan is het zeker geen verkeerde motor. De lichtere aandrijfwerk met zijn 12mm krukas doet veel wonderen.
 
De Dynamite is ook een SH motor net als de GM

De lrp .28 hoort hier ook bij toch roelof?
Want dat wordt ongetwijfeld het volgende wat TS gaat vinden.

Maar je moet even aangeven of je trekstart/rotostart of starboxmotoren zoekt.
En wil je uiteindelijk ook wedstrijden gaan rijden of ga je alleen bashen.

Voor bashen pak je een lekkere grote motor (.26, .28), voor racen zou ik een .21 pakken omdat het vermogen veel beter te controleren is.
Want overpowered bestaat echt! en dan is op de baan de lol er al vrij snel af.
Ook verdient een .21 natuurlijk de voorkeur omdat hij minder brandstof verbruikt, dus minder pitstops.

Als je een trekstartmotor zoekt om lekker mee te bashen zou ik inderdaad voor de GM nitrobull of de picco basic serie gaan.

Als je een startboxmotor zoekt om later ook wedstrijden te gaan rijden ga dan op zoek naar een alpha of een arrow.
Of je stuurt mij een pb'tje voor een nieuwe wedstrijdmotor met uitlaat ;)

Er staan trouwens ook twee alpha s852 te koop hier op het forum, erg goede motoren voor op je truggy
 
Back
Top