Wat vinden jullie van Ellegi racing tyres.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door StarFish, 2 okt 2003.

1. StarFish

StarFish

Lid geworden:
    25 sep 2003
    Hallo ik heb banden gekocht van ELLEGI racing tyres :D ze kosten voor de banden achteraan 17 € en vooraan 16 € banden achteraan zijn iets breder dan vooraan,hellemaal af nog juist op je autotje zetten.Heb er nog niet mee gereden maar wou eens weten wat jullie er van vinden. 8)

2. StarFish

StarFish

Lid geworden:
    25 sep 2003
    Misschien dat er nog iemand met deze banden werkt en mij wat tips kan geven inverband met de hardheid. :lol:

3. Dirk Jan

Dirk Jan Forum veteraan

Lid geworden:
    2 apr 2003
    Ellegi banden vindt ik zelf heel goed. Ze leveren heel veel grip, vooral vergeleken met de meeste rubberbanden. De prijs is ook redelijk.
    Ik weet niet op wat voor auto je ze gebruikt?? Ik neem aan een 200 mm tourwagen.

Bij 200 mm touring werkt 35 shore rondom wel goed als hardheid.
    Voor iets meer grip kan je ook 35 shore voor nemen en 30 shore achter.
    Voor iets langere levensduur van de banden, maar minder grip kan je 35 shore voor nemen en 40 shore achter.

4. StarFish

StarFish

Lid geworden:
    25 sep 2003
    Dank voor je reaktie.Dus voor de prijs zijn er geen betere banden.
    Heb vooraan type F en achteraan type E.
    Hardheden weet ik niet heb het doosje al in de vuilnisbak gegooid.
    Zondag ga ik ze testen.Ik rij inderdaad met een 200mm wagen. :D

5. lauterbacher

lauterbacher Guest

ik heb ook met ELLEGI racing tyres gereden
    goede banden ik heb nu GP speed tires ook super fijn maar die arrows zijn ook fijn maar wel goed koop vijf paar voor 68.32 bij 2brothers :wink:

6. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Als je het over de Serpent Ellegi foambanden hebt heb ik er minder ervaringen mee......

Ik vind ze namelijk geen constante grip geven (met mijn 1:8), als ze op temperatuur komen lijken ze meer te willen gaan glijden.

7. StarFish

StarFish

Lid geworden:
    25 sep 2003
    HONDA Geplaatst: Do Oktober 02, 2003 8:52 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

ik heb ook met ELLEGI racing tyres gereden
    goede banden ik heb nu GP speed tires ook super fijn maar die arrows zijn ook fijn maar wel goed koop vijf paar voor 68.32 bij 2brothers

Die GP speed tires of arrows,kun je die ook in verschillende hardheden kopen,en moet je ze nog zelf kleven of zijn ze af. :?:

8. Qlone

Qlone Guest

Ik rijd eigenlijk alleen maar met de ellegi banden op mijn impulse. Ze bevallen me goed, al moeten ze wel eerst warm gereden worden om een constant weggedrag te krijgen.

9. StarFish

StarFish

Lid geworden:
    25 sep 2003
    Qlone
    Met wat voor hadheid heb je van banden :?:

10. Qlone

Qlone Guest

De hardheid hangt een beetje af van het circuit. Ik had 35 voor en 30 achter, maar op een snel circuit is dit toch iets te veel van het goede (te veel grip. Dat in combinatie met mijn afstelling zorgde ervoor dat m'n auto een paar keer is 'omgevallen' :) ). Momenteel gebruik ik 45 shore voor en 40 achter (geloof ik, zo uit 't hoofd). Nog steeds veel grip, alleen minder slijtage.

Ik had voor de grap een stel oude ellegi banden gemonteerd op mijn RS4-3, maar die heeft duidelijk nog wat sleutelwerk nodig om goed te rijden op foam banden...

11. lauterbacher

lauterbacher Guest

GP en arrows zijn al klaar en je hebt ze in vewrschillende hardheden :wink:

12. StarFish

StarFish

Lid geworden:
    25 sep 2003
    Qlone wat bedoel je met dat afstellen van je autotje.
    Kan niet goed volgen misschien stom van me maar heb nog geen ervaring met foam banden. :oops:

13. P@trick

P@trick Guest

je camber en toe-in veranderd tussen rubber en foam banden.

caster is hoe de wielen staan / \ \ / en toe-in is hoe ver de wielen naar binnen of buiten wijzen.

dat word bedoeld met afstellen

14. Jaap J.

Jaap J.

Lid geworden:
    11 apr 2003
    Camber (dat bedoelde je volgens mij) is hoe je wielen staan, dat wil zeggen: van bovenaf gezien staan je wielen naar binnen (of naar buiten, maar dan moet je er even wat aan doen :wink: ) gericht. Caster wordt uitgelegd als de schuinte van het stuurblok. Caster geeft aan hoe schuin de draagarmen staan.

Kijk op http://www.intermodelbouw.nl/Basis begrippen chassis.htm

15. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
  16. P@trick

P@trick Guest

sorry inderdaad mijn fout.

maar tnx voor de goede correctie

17. StarFish

StarFish

Lid geworden:
    25 sep 2003
    ok thanks :D ik heb verstelbare turnbuckels gaan halen heb deze aangebracht dus nu kan ik dit perfect regelen.
    Moet zeggen heb vant weekend effe met de banden gereden maar niet lang,door het slechte weer :? ,maar ze reden wel goed.

Deel Deze Pagina