Wat voor motor combie voor IFO?

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Harmpy35, 22 jan 2003.

  1. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    Hey allemaal,

    Ik ben bezig met een IFO, ik heb het toestel zelf al klaar.
    Hij is iets groter dan de mini IFO en een stukje kleiner dan de IFO.
    Hij weegt nu zonder enige elektronica 50 gram, er moet nog een wieltje onder maar dat is niet zo zwaar.

    Ik bestel binnenkort 2x kokam 1020 met lader, dan zou ik er dus een sp 300 op kunnen maken met standaart vertraging. Het toestel weegt dan zoon 205 gram. (met 8xgp350 225 gram)

    Maar als ik er een kleine GWS vertraging opzet (zo een van een slowmo) komt het totaal gewicht op nouwlijks 170 gram.

    Nu was mijn vraag of de IFO met die gws vertraging nog leuk vliegt, ik zou er graag mee willen PROBEREN te hoveren :p, zou dit kunnen?

    Ook vraag ik me af of het kleine motortje van die GWS vertraging de wat hogere spanning aankan.

    De IFO :

    http://members.lycos.co.uk/a4h35cs/pic's/-Modelbouw/I.F.O/MVC-027F.JPG

    Modje's: "Img" tags werken niet :D
     
  2. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Eh, Harmen. Meer iets voor de indoor en parkflyer rubriek denk ik?
    [Niek: uw wens is mij een bevel, draadje verplaast]

    Zelf vlieg ik ook met een "midi IFO". (maatje tussen gewone en mini IFO).
    Ik zou gewoon gaan voor de standaard MVN aandrijving. (speed 300 6V, 1:6, GWS 10x4,7). Als je echt wilt prophangen met 1 zo'n klein GWS motortje is tie toch te zwaar/groot.
     
  3. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    Ah ok bedankt, ik moest toch een keer gaan indoor vliegen. Dan maar meteen een IFO bouwen. Ik heb deze gebouwd vanaf foto's op i-net, en ik wist de spantweite van de mini IFO, ik heb hem iets groter gehouden omdat dit beter uitkwam en omdat ik dacht dat het dan nog wel eens wat stabieler kon zijn. Als ik verder kijk naar IFO foto's valt mij wel op dat mijn kielvlak wat groot is.

    Ik heb hier thuis zoon witte vertraging liggen met (als ik goed heb geteld) 11 tands tegen 44. Ik heb ook nog een 10x7 Prop, dit kan ik dus beter vervangen door een 10x4.7?

    (overleeft die IFO het trouwens als je gewoone bespanning gebruikt?)

    P.s. dit topic mag wel ff verplaatst worden naar Indoorvliegen / Parkflyers.
     
  4. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Eh, als ik goed mee tel kom ik met 11:44 niet aan 1:6. Deze tandwiel verhouding heb je minimaal nodig om je speed 300 en je Kokams niet op te stoken. (Robbe rood 60 tands inwendig wiel en 10 tands rondsel). De vliegerdoek bespanning is veel lichter en toch sterker dan "normale" bespanning.
     
  5. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    Binnenkort even een rode robbe vertraging halen, en 2x hs 55 servo's :) .

    Weet jij waar je dat vlieger doek ergens kunt halen?
     

Deel Deze Pagina