Wat zijn goede servo’s voor de Zoom 400?

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Satoer, 29 apr 2004.

1. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Die 60 heb ik 3 van thuis nu. 1 ingebouwd en nog niet mee kunnen vliegen. 2 liggen te wachten op een bestemming (waarschijnlijk F-16 van flying styro maar daar moet nog zo'n dure motor in :(). Ze lijken erg simpel plastic dingen, lelijk paars. Ze voelen erg goed :) geen speling, lekker snel, erg stil. En het mooie, je kan er tandwiel setjes voor bestellen :) Aangezien ze erg lijken op andere micro servo's ga ik eens kijken of die tandwielen in mijn kapotte graupner micro past. Heb ik voor 4 euro of een reserve setje of een extra servo :)

2. ApZ0r

ApZ0r Guest

www.speedlane.nl

3. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Ik kan ze alleen bij JePe vinden, en die heeft ze niet op voorraat. Iemand die weet waar deze servo's nog meer te krijgen?
    (in Europa) Ik kan niets vinden op google

4. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Of de:
    W–150
    Precisie Micro Servo
    Afmeting: 26 x 13 x 26 mm
    Gewicht: 13,4 gram
    Snelheid: 0,13 sec / 60 graden bij 4,8 V
    Draaimoment: 2,5 Kg / cm bij 4,8 V

Ietsje trager maar wel sterker. Zou je dat merken?. ook 2 mm dikker, zou het nog wel passen?

5. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    De HS-55 heeft ook geen speling ;) En ik vlieg erg hard met mijn pico jet (100+ km/u :)) En vol rol uitslag vinden ze niet erg. Ze blijven spelings vrij ;)

6. Arjen van Viegen

Arjen van Viegen

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Satoer,

Wel eens overwogen op die Waypoints te zoeken in het indoorforum??

Diepzinnige conclusie van dik een seizoen fanatiek indoorvliegen is inderdaad dat de waypoints ondanks de lage prijs tot de besten behoren in de 6 grammers categorie. Ikzelf heb er nu een sytuk of 15 van in gebruik. bevallen uitstekend: zeer betrouwbaar, razend snel en ook na langdurig mis/gebruik blijven ze volkomens spelingvrij.
    13 grams servo's lijken mij nodeloos zwaar.

Aanschaffen zou ik doen via aircraft-world als het niet binnen Nederland kan. welliswaar van buiten Europa maar doorgaans wel in een dag of 4 in huis; netjes verpakt en voor maar 2,5 dollar verzendkosten

7. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Orion Pinions 9t en 10t zijn (als het goed is) volgende week binnen bij hobby deals ;)

8. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Top, bedankt voor de info Arjen. Dan ga ik voor de Waypoint W-084 Servo's bij Aircraft world. Jepe is de enige die waypoint verkoopt (zover ik kon vinden dan) en zijn leverancier zit met gezondheidsklachten.

@Herman: Ik had het ook net van hem gehoord.

Deel Deze Pagina