Hallo! Mijn eerste posting op dit forum. Nog niet zolang dat ik bezig ben met de modelbouw. Na enkele bouwdozen doe ik nu een poging om een tjalk radiobestuurd zeilend te maken. En heb natuurlijk, als beginneling, de nodige vragen. De romp is bijna klaar. Ik lees op dit forum om epoxy te gebruiken om de boot waterdicht te maken. Mijn vraag is welke epoxy? Ik dacht mogelijk een en ander te kopen bij een surfshop of zijn er andere suggesties? Bij voorbaat dank! met vriendelijke groet, Graat
Ik zou hiervoor de vrij dunne, professionele epoxy gebruiken die ook o.a. in de grote luchtvaart en bijv. bij botenbouw en voor epoxy rompen van modelvliegtuigen gebruikt wordt. Kijk eens in de "gele gids" Ook diverse modelbouw-winkels kunnen je de benodigde materialen leveren. Zo weet ik dat Hobby-in (Waalwijk) epoxyharsen met verschillende uihardingstijden kan leveren alsmede glasdoek in verschillende dikten. Het beste is een persoonlijk bezoek aan zo'n bedrijf te brengen, je gedeeltelijk gebouwde model mee te nemen en aan de hand van het gegeven advies de benodigde spullen aan te schaffen. Hobby-in heeft ook een goed boek (van de leverancier) vol met tips en foto's, enz over het werken met harsen.
Hallo Paul, Dank je! Inmiddels heb ik de website van de regionale modelbouwwinkel bezocht en ze hebben het spul dus in voorraad. Ik zal je raad opvolgen. Met dank en groet, Graat