Academy of Model Aeronautics - FAI World Championships 2011 Frankrijk: F3A FRANCE Canada: Team Canada F3A 2011 USA/Wickizer http://2011worlds.shutterfly.com/ Columbia: EQUIPO COLOMBIANO FAI F3A - 2011 Australia: Team Australia Muncie USA 2011 Duitsland/Rannetshauser: F3A WM 2011 in Munci USA Alex Heindel: Alex goes America | F3A World Championship – Muncie, Indianapolis/ USA – 24.07.-02.08.2011 Liechtenstein: MFGL Modellfluggruppe Liechtenstein
Bert is nu in Atlanta bij Extreme Flight, super weer en 33°C dat is wat anders dan hier. Hij vliegt met de EF Vanquish met een Torque motor op, wat beter werkt als de hacker volgens hem. Ook heeft de kist die hij daar vliegt instelhoek van 0.5° op de vleugel wat perfect zou werken. Alvast goed nieuws dat hij tevreden is met hoe de kist vliegt! Ik ga dit weekend (als het hier goed weer is) zijn vanquish van hier eens testen. En eventueel ook de vleugel eens op 0.5° zetten om het verschil te testen.
Kijk vooral even naar het fotoverslag van het bezoek aan Oxai. (Via blog van de Fransen) Mij is overigens niet duidelijk of dit nu in China of Japan is. Is Oxai nu een Japanse of een Chinese onderneming?
Foto van brug is na wat zoeken de Nanpu bridge in Shanghai. Dus toch China, was op een of andere manier aan het twijfelen gebracht.
Hallo, hier het eerste bericht vanuit Muncie, Indiana, van Dick, Derk en Bert. Na de vlucht per KLM en een autorit van 5 uur gaan we vandaag bekijken of de toestellen de reis hebben overleeft. De modellen moesten flink gedemonteerd worden om mee te kunnen nemen. Vooral de F16 is zelfs van de motor ontdaan en naar verwachting hebben we 2 volle dagen nodig om het geheel weer vliegend te krijgen. De Axiome moet weer binnen 1 dag kunnen vliegen. De temperatuur is ongeveer 40 graden overdag dus de koeling zal mogelijk nog aangepast moeten worden......
Hoi Bert,Derk, Dick, Leuk om even wat live vanaf het WK te horen!! Hou ons op de hoogte voor zover dat mogelijk is. Dit van zowel het Jet als het F3A gebeuren! 40 graden is niet mis.... zwembad bij het hotel? Veel succes daar! Groet Winfried
Hey Bert, mooi om te horen dat jullie goed overgekomen zijn en ook leuk dat je de moeite neemt om hier wat te vertellen! Gezien het feit dat de Axiomes mee gegaan zijn, ga ik er maar van uit dat Derk toch maar meedoet, ongeacht mogelijke juryleden? Gelukkig maar
Eerste foto's van Bert Deleare op Facebook: Welkom bij Facebook - Meld je aan, registreer je of ontdek meer Volg dus ook dit album! Henny
I Gisteren 2 vluchten met de Axiome gemaakt, om de boel een beetje te ontzien wel pas om 1 uur voor donker gaan vliegen. De temperatuur was toen ongeveer 35 graden en het was te zien dat het model sneller gevlogen moest worden dan in de koude, dikke, lucht in NL. De Japanners, Finnen en Brazilianen waren ook al flink aan het trainen dus zijn we maar uitgeweken naar het 2e trainings veldje waar Bernd Beschorner aan het vliegen was. De site van de AMA is zo groot dat er niet minder dan 6 velden op liggen waar je prima kunt vliegen zonder last van elkaar te hebben, mits je natuurlijk 2,4 GHz gebruikt, anders kun je beter thuis blijven. Aangezien de de DX 7 alweer te bewonderen is in het hier aanwezige museum is dat dus geen probleem. Dat museum is zeer de moeite waard voor iemand die zich interesseerd in het verleden van de modelbouw. Winfried: Ik post dit dus vanuit het zwembad.
Juist een bericht gehad van onze Belgen Bert Delaere en Niels Suplly. Die zijn gaan zwemmen in "the lake" en hebben achterhaald dat ze daar Hoegaarden bier serveren waar ze verblijven. Daar gaat onze hoop op een podiumplaats.......... Stevo
Vandaag 5 trainings vluchten gemaakt 4x P en 1x F. We zijn naar het veld van de propbusters geweest om de drukte te ontwijken op de AMA site, en omdat het veld van de propbusters, in Richmond ligt, ongeveer halverwege Dayton Ohio, waar de Jet world masters gehouden worden. Op het veld van de propbusters zijn we uiterst vriendelijk ontvangen door de leden van de club die zelf niet meer vlogen en graag wilden weten hoe je nu precisie figuren moet vliegen. Het veld zelf was voorzien van alle gemakken zoals een asfalt strip van 100M, 110V en een overdekte pits, voor een lidmaatschap van slechts 25! Dollar per jaar. In Dayton hebben we de doos met de F16 gedumpt, welke we morgen gaan monteren. De locatie in Dayton is ook erg fraai, een asfalt baantje van 3Km lang en 80m breed.
Pfff.. dat wordt wel een beetje opletten met landen, goed mikken, om de kist op zo'n postzegeltje te kunnen parkeren Jullie hadden eerder 's avonds gevlogen ivm de temperatuur, nu ook al 'op volle temperatuur' gevlogen? Hoe houdt e.e.a. zich bij die temperaturen?
Ja, met 40 graden van 1 tot 4 gevlogen, het is wel grappig om te zien dat er ondanks de stevige wind slechts 2650 mAh ingeladen hoefde te worden. De dunne lucht zorgt dus gratis voor de extra snelheid welke nodig is om te kunnen blijven vliegen hier. Vandaag is het bewolkt en mogelijk iets koeler.
@Bert voor een zwembad had je niet zover hoeven vliegen, ons twente is nat genoeg hier ;-) succes daar, mannen
Bert (en de anderen), Ik zie dat er straks op de L-strip getraind gaat worden. Achter je staat een dak op pootjes, waar je uit de zon kunt vluchten. Voor het hele team: Veel succes! Mijn kennismaking met de L-strip, de cirkel in de hoek (WK LB 2004)