website van Dennis Bryant

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door jaap, 9 mrt 2005.

1. jaap

jaap Guest

Heren,
    weet iemand toevallig de website van Dennis Bryant, of heeft hij geen site.
    ik weet dat je de tekeningen en eventuele onderdelen via Bob Holman kan bestellen.

Bij voorbaat dank,
    Jaap

2. jan brilman

jan brilman Forum veteraan

Lid geworden:
    27 sep 2002
  3. jaap

jaap Guest

Ha Jan,
    Ik wist wel dat ik op je kon rekenen :D

Ik ben gewoon op zoek naar wat meer informatie van zijn plannen van de Fieseler Storch.
    Daar ik gewoon beginner ben, ongelooflijk maar waar, ik struin minstens al twee jaar hier op het forum rond, maar nog geen meter gevlogen :cry: .

Maar ik wil eigenlijk in de loop van volgend jaar meedoen aan de schaalwedstrijden, om te beginnen natuurlijk sportschaal.

Maar dan zijn de modellen zoals een Piper Cub, Fieseler Storch of citabria wel aardig om te beginnen.

Zoals Peter Pankras in een ander draadje hierover al opmerkte, er zijn al zoveel Piper Cubs, dus waarom geen Fieseler Storch.

Maar helaas heeft hij zelf dus geen website.

Iemand nog andere adressen dan die van Bob Holman?

4. jan brilman

jan brilman Forum veteraan

Lid geworden:
    27 sep 2002
    Ambitieus! :D

Goed zo! :p

Wat wil je weten van die plannen van Bryant?

jan.

5. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Als je een mooie Fiesler Storch wil dan moet je nog effe wachten. Bij www.hobby-land.de werkt men hard aan een kleine versie en als die uit komt dan volgt er nog en grote versie. Bij de kleine zitten alle flaps en spoilers netjes op de vleugel en zijn ook werkbaar te maken, bij de grote zullen die spullen allemaal werken.
    Een van de prototypes van het kleine model staat hier op de bouwplank.

6. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    theo, zoiets kan je natuurlijk niet verkondigen zonder foto's van het kleine ding he :D

7. Igwe Aneke

Igwe Aneke Guest

:offtopic:
    Ja Theo! Jij hebt altijd van dat soort leuke 'inside info'. Ik weet niet of je geheimhoudingsplicht hebt :lol: maar open er anders voortaan een draadje over. Genoeg mensen die erin geinteresseerd zijn. :D

@ jaap: je hebt qua hoogdekkers ook nog de Pilatus Porter en de Wilga waar je uit kan kiezen. :)

8. jaap

jaap Guest

Valt wel mee hoor Jan,
    Sportschaal vliegen is weer wat anders dan de "echte" schaalmodellen.
    Verder heb ik graag een doel in plaats van simpel rondjes vliegen :D .

9. jaap

jaap Guest

Theo,
    ik sluit me aan bij Gerard, zo'n opmerking kan je niet maken zonder foto :wink:

10. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Na dan omdat jullie zo aandringen, een klein voorproefje. Een compleet verslag komt er later van.
    De romp helemaal in een helling gebouwd, hij bestaat uit enkele spanten en allemaal losse stringers, de helling moet ervoor zorgen dat alles netjes in lijn blijft

De op het raam gekopieerde tekening waarop ik werk. Alleen de hoofdlijnen staan op deze tekening, alles wat naderhand in of aan moet komen staat er niet op.

Dit model is bedoeld voor een Typhoon 15

En tja geheimhoudingsplicht is beperkt. Dit model was al vanaf Aspach bekend, het is daar geintroduceert als prototype.

11. jaap

jaap Guest

Theo,
    Je spreekt over een "kleine" en een "grote" versie.
    Weet je de spanwijdte van beiden?
    Worden deze enkel ontwikkelt voor electro, ik probeer me een beetje bij brandstof te gaan houden.

@Jan,
    Gewoon of er iemand ervaring heeft met die tekeningen, op RCscalebuilder en RCuniverse is men positief over deze tekeningen.
    Verder vind ik de prijs bij Bob Holman van de 70" versie behoorlijk meevallen. Ik weet alleen niet wat er voor verzendkosten bijkomen.

Groet,
    Jaap

12. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

De kleine is alleen voor electro en de spanwijdte hiervan is 1,25 meter. De grote daar weet ik ook nog niet veel vanaf, wel dat hij rond de 2,5 meter zal worden. De rest is nog allemaal koffiedik kijken voor mij.

Het zijn geen beginners toestellen wat het bouwen betrefd.

13. Tom Verstappen

Tom Verstappen

Lid geworden:
    28 jul 2003

Deel Deze Pagina