tsja als jij gaat moet ik ook wel he.. heb ik mooi de tijd om 's nachts je toestel te saboteren Dus.. ik ga inderdaad ook op zaterdag al kamperen. Heb ik vorig jaar ook al gedaan, alleen was ik toen laat zodat er weinig gevlogen kon worden. Vlissingen heeft voor F3A een paar minder leuke dingen, zoals die lichtmasten, waar je prima omheen kunt vliegen, maar als je daar 'koud komt' en dat dan gelijk moet doen.. even oefenen van te voren is dan toch prettig En natuurlijk 's avonds bbq-tje en lullen over vliegtuigen
je moet niks hoor :wink: ik heb nu al vakantie en ben elke dag op het veld te vinden. :lol: ik ga steeds beter begrijpen wat er daar boven gebeurd. al is doen toch een ander verhaal!!!! die bbq en dat over vliegtuigen lullen staat me wel aan. tzt even regelen wie wat mee neent.
Bert was er vorig jaar in Vlissingen toch ook bij? Valt prima te landen hoor, beetje goed uitmikken, ik had nergens last van. Viel me op dat de meer geoefende f3a vliegers meer moeite hadden met landen (Job bijvoorbeeld) Grt.
Verdorie, moet ik mij nog gaan haasten ook als ik nog wil meedoen. Eens kijken of dat nog allemaal lukt de komende week.
tuurlijk was ik er ook . het veld is goed te doen hoor, alleen even lastig met de nodige bebouwing. voorig jaar is er niemand door de ligging van het veld in de problemen gekomen. als dit jaar het weer een beetje mee wil werken dan komt het hele maal goed.
Niemand? Kan me nog een boven de readybox hoverende kist herrinneren, ik kon m zo gaan koppen, of zagen oos en ik spoken?
Praktisch iedereen had vorig jaar problemen met de landing daar.. ikzelf gelukkig niet, maar ik heb veel mensen zien stuntelen. Ik had de dag ervoor daar al gevlogen, kort.. dat had echt geholpen.
Ben destijds zelf op de zaterdag nog wat aan het torquen geweest met de Funtana X100, maar die bedoel je vast niet Dat is het voordeel van leren vliegen op een klein veld. Zelf begon ik op een klein door bos omring veldje, daar heb je dus wel degelijk wat aan. Veel mensen durven niet al te dicht bij bomen, lantaarnpalen e.d. te komen, terwijl dat juist de enige manier is om goed te landen op zo'n veld. Dat was ook op Vlissingen mijn tactiek, je moet alleen durven Als er dan bijna geen wind is, dan schrikken veel mensen helemaal, want dan zweeeeeeeeeeeeft zo'n f3a bak wel hoor Grt.
Je hoeft daar helemaal neit in de buurt van die lantarenpalen te komen. Gewoon voor die palen al indraaien, het veld is lang zat. Het grootste probleem vorig jaar was de crosswind en de valwinden bij de gebouwen daar, gecombineerd met die lantarenpalen. Mensen vlogen dan door tot ze achter die palen waren, wilden er tussendoor, maar werden verrast door de wisselende windcondities in dat stuk. Misschien dat we dit jaar wel andersom starten/landen, is dat probleem gelijk opgelost
blijkbaar heb ik wat gemist, zonder te dollen het veld is meer dan groot genoeg. om een fatsoenlijke landing te maken. er zit niet voor niks een richtings roer op!!!
Als ik weet wie en met hoeveel jullie komen, kunnen wij wel wat bbq pakketjes samen stellen hoor.(tegen kostprijs) Mischien zelf wel een bbq meenemen. Voor het kamperen vragen we een kleine vergoeding om de kosten van de vergunning te dekken. Voor de electro vliegers, hou er rekening mee dat we beperkt 230v tot onze beschikking hebben, d.m.v. een agregaat gr, Nico
Indien goed weer, blijf ik ook een nachtje maffen, ben ik in ieder geval op tijd voor de wedstrijd lichamelijk aanwezig 1 bbq package voor mij aub.
Ik kom op zaterdagmiddag om nog effe te oefenen en ik wil ook graag met de barbecue meedoen. groeten van Erik
@Jeroen " Helaas heb ik al een BBQ" Helaas zegt ie, ik geloof je op een of andere manier niet Jeroen... hehe ;-) Maar ik snap hoe je t bedoelt hoor... P.S. Kijk uit voor je rudder! ;-) Greetz, Frank