Een hulpmiddel om je weegschaal 10x gevoeliger te maken: Het is ondertussen al weer een jaar geleden dat ik deze oplossing bedacht omdat ik ook kleine hoeveelheden epoxy nauwkeurig wilde kunnen afwegen en mengen. Als ik een kleine hoeveelheid epoxy nodig heb weeg ik nu steeds: -1gram hars af, en doe 0,4gram harder bij. Totaal 1,4gram -De weegschaal geeft dan met 1gram hars 10gram aan, 0,4gram harder erbij = 14gram op het display. Ik heb zo al heel wat keren een kleine hoeveelheid epoy afgewogen en gemengd. Het eindresultaat is elke keer weer uitstekend. De weegschaal zelf, gebruik ik al zo'n 7 jaar. Weegt tot op 1 gram nauwkeurig.
FOEI Gert-Jan! Wat een primitieve Mechanisge oplossing! :wink: Ps: waar haal je die resten epoxy plaat vandaan? Ik zoek nog wat 1 a 1,5 mm voor Flappy mechaniek.
Die komen uit de afvalbak van een bedrijf dat nieuwe, kale printplaten "opwerkt" tot een kant en klare werkende schakeling. Vaak zitten er breekranden aan, die na de verwerking weggebroken worden. Dit soort bedrijven kun je door heel nederland tegenkomen.... Het mechaniek is zeer simpel op te zetten en te verwijderen. Het ligt het grootste deel van de tijd op de kast....
@Niek Waarom foei, Niek? Het mag er dan wel wat simpel uitzien, maar het is verder mechanisch correct. Ik weet zo gauw ook geen betere constructieve oplossing, misschien jij wel? Zou leuk zijn als iemand dit idee nog verder kan verbeteren.