Weet iemand waar ik een waterpomp 6 volt en 12 volt kan vinden?

Hallo iedereen,

De title heeft het al veraden, weet iemand hier waar ik een 6 volt en 12 volt waterpomp kan vinden?

Alvast bedankt.

Mvgr Ron

Hallo Ron
IK heb zo 12 volt pompje gekocht bij een zaak die caravans verkoopt en en andere kampeerspullen.
De pompjes gebruiken ze voor water op de aanrecht enz.
Mvgr.Bert

Ligt er heel erg aan wat voor pompje je zoekt, zelfaanzuigend of niet, hoge opbrengst/lage druk of andersom.

Een goedkope optie is om naar de autosloop te gaan. Alles wat uit een "niet-Volvo" komt als ruitenwisserpomp is centrifugaal en kan vaak niet gebruikt worden zonder het bijbehorende tankje. Hoe ouder het model, hoe groter de kans dat het tankje een rechthoekig bruikbaar tankje is (niewere auto's hebben tankjes die in de meest vreemde vormen ergens weggefrommeld worden).

Alles wat je uit een Volvo sloopt daarentegen, is vrijwel 100% zeker een tandwielpompje, zelfaanzuigend, en kun je op iedere denkbare manier toepassen.

In beide gevallen: knip de connector van de kabelboom, want meestal vind je geen passende connector in de gewone winkel.

Meestal heb je die dingen voor 5 euro of minder.

Voor 6 volt pompjes heb ik zo gauw geen pasklare oplossing

Bert, Klaas en Brutus bedankt voor de sugesties, eeehhhh Klaas die 2e link van jou is echt top....
Ik heb 2 pompjes nodig voor mijn project, en het liefst 6 volt, en die heb ik in die link gevonden.

Bedankt groetjes,

Ron

Ron, van de 6 volts uitvoering is de voorrad nog maar 1. Zou eerst even bellen als ik jou was. Voorkomt teleurstellingen. Misschien heeft hij wel een alternatief. Succes verder. Gr. Klaas.

Back