Mannen (en misschien ook wel vrouwen), Ik ben vrij nieuw in het quadcopterwereldje en heb net mijn eerste stapjes in FPV gemaakt. Ik stuitte eigenlijk meteen op een probleem. De range van mijn FPV set (ts351, rc805 en clovers van hk) is dermate slecht dat ik er eigenlijk niet verder dan 100 meter mee durf te vliegen. Beide staan overigens op channel 5. Ik lees hier en daar verhalen dat 1.5 km haalbaar moet zijn met deze set. Wie kan mij hier mee helpen? ps, Mijn zenderset is een taranis x9d.
Foto's zeggen vaak meer dan woorden!! Maar hier een paar schoten voor de boeg. Je zender op quad direkt op 3s aangesloten? Tx antenne op je tx en rx op je rx? Je video tx een keertje aangezet zonder antenne erop? Zijn de antenne stekkertjes juist? Dus beide mannetje vrouwtje? Niet dat hk per ongeluk verkeerd heeft geleverd? Anders misschien een paar foto's van setup en aansluitingen Ed.
Verder is de polariteit goed. Ik vlieg op 3s en heb de zender rechtstreeks op het powerboard gevoed. De ontvangstkant wordt gevoed door 2s. Noch de ontvanger als zender hebben NIET zonder antennes aangestaan ivm doorbranden. Hier ben ik me van bewust .
En je hebt gecontroleerd dat kanaal 5 bij alletwee dezelfde frequentie heeft, en je weet zeker dat het boekje en de uitleg kloppen?
Ik heb eenzelfde setje enkel de oude rx. Bij die had ik voor mijn gevoel beide op juiste kanaal staan maar bij 1 waren de jumpers precies omgekeerd. Dus misschien op je tx de jumpers even van boven naar onder en van onder naar boven zetten?
Zijn dat die hele goedkope HK cloverleafs? Zoja dan is dat je probleem. Heb er hier ook 1 en range is gelijk weg als ik die erop zet en hij zend dan ineens over 2 kanalen. DennisK antenne er terug op en t werkt weer normaal.
Het zijn deze clovers: 5.8 GHz Circular Polarized Antenna RP-SMA (Transmitter and Receiver) Heb menig goede verhalen gelezen over deze clovers icm met deze tx en rx. Kan altijd nog even de originele sprietjes proberen. Niet dat die zo bijzonder zijn natuurlijk Tijdens het vliegen, binnen formaat voetbalveld zal ik maar zeggen, valt het beeld ook wel eens weg. Gewoon sneeuw zegmaar. Ik ga de jumpers en frequenties eens controleren. Wellicht dat hier de fout in zit. Ontvanger op 3s, zou dat iets uitmaken eigenlijk? kan mij voorstellen dat er in de ontvanger een voltageregelaar zit om de spanning constant te houden (5V bijvoorbeeld)
Ik merkte op dat de freqentie van ch5 (5885mhz) niet binnen het frequentiebereik van de clovers valt. Toch lees ik verschillende fora dat ch5 de beste resultaten geeft. Ik ga zo de originele sprieten eens proberen. Wellicht presteren deze wel beter en is het verstandig een beroep te doen op DennisK zijn bouwkunsten.