(wel héél erg) Alternatieve Supergee

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door sietse, 21 feb 2006.

1. Theo

Theo

Lid geworden:
    3 sep 2002
    8)
    Prachtig.

Ben nog geen twee uur terug van vakantie (zonder vliegtuigen) en ben nu wel erg jalours op jou vakantie :wink:
    Gelukkig kwam Aaalie nog een dagje langs me wat vliegbaar materiaal

2. m6

m6

Lid geworden:
    12 jun 2006
    Heeey

Ik ben ook weeer TeruG :)

ben 10 de geworden op het WK :D :D

ik heb een lame arm van het DLG'en ;) kon mooi op een veldje naast de camping :D

@ Sietse lekker boven het water ;) leuke foto's :)

MVG MARK

3. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    :thumbsup: Gefeliciteerd!
    Top gedaan :D.

Denk trouwens niet dat ik mijn goede Supergee af ga krijgen voor de DLG-dag. begin maandag met mijn afstudeerstage.....

Boven het water is in principe veilig (vooral als het duin 100 meter hoog is :D).
    Moest ik natuurlijk na een flinke inklapper weer 1,5 meter te kort komen en net NIET in zee crashen.. Ja hoor, vanaf ±6-7 meter op m'n zij de grond in. Zand is wel zachter dan steen, maar had toch liever het water gehad....

4. m6

m6

Lid geworden:
    12 jun 2006
    dankje :D

waar is de dlg dag ????

ik wil wel komen :)

MVG MARK

5. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
  6. Eric van Dijken

Eric van Dijken

Lid geworden:
    13 sep 2002
    Een handleiding????, lees jij die dan?????

Gewoon met de multimeter aan de slag, lijkt mij.

7. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    haha, uuh, moet idd gewoon aan de slag. Zowieso dus maar! Denk dat ik ff een snelle versie bouw nu. Ben nu aan het afstuderen bij een bedrijf dat heel veel met Carbon doet, dus daar ga ik eerst nog ff flink wat leren. Daar hebben ze trouwen dat plastic om een vacuümzak van te maken op een rol van ± 6 meter ofzo :D.

8. Eric van Dijken

Eric van Dijken

Lid geworden:
    13 sep 2002
    Zonder gekheid, een koelkastpomp heeft 2 "stroom" aansluitingen. Eentje voor de stroom (verwacht dat deze 3 aders is) en eentje voor de aan/uit schakelaar (en deze 2 aders).

Echt lastig kan het niet zijn, is mij ook gelukt. Wel even opletten met het aansluiten 220v, dus!.

9. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Als ik nog ff tijd tussendoor heb dan kijk ik er nog ff naar, anders smijt ik eerst toch ff snel 2 vleugeldelen in mijn oude systeem om "wat te vliegen" te hebben :D. Daarna kan ik natuurlijk altijd nog meer bouwen!

in ieder geval bedankt :)

10. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Nou, Volgende supergee komt eraan hoor :).
    Ik heb nu 2 carbon vishengeldelen, die zijn een stuk stijfer in ieder geval!

80grams glasweefsel gekocht, epoxy heb ik nog. Gister de vleugelkernen gesneden (gaat al steeds beter :D).

Deze Supergee moet wel wat lichter gaan worden dan de vorige. Wel weer "lekker sterk", maar dus niet zo extreem als die vorige :D. Vorige? Oh ja, die staat geeneens in dit topic.... had er tussendoor nog 1 gebouwd in een week voor de DLGdag in vlaardigen (zoals de aanwezigen aldaar wel weten :D.

Nu dus eigenlijk mijn 3e!
    Denk dat ik wel een apart rompje ga maken, heb alweer leuke ideeën! Ook wil ik misschien de 4 servo's in de romp gooien. heeft toch wel aardig wat voordeel volgens mij... Ga ik ook gelijk een nieuw rompje voor maken. Zoals het er nu voor staat, word het weer 2 9grams voor de flaperons en 2 6grams voor de staart.

Deel Deze Pagina