Lijkt me een "Fantasie-model". De romp is te slank en te ondiep voor een sleper (zou van een oorlogsschip kunnen komen), de accommodatie lijkt op die van de Smit Rotterdam, de brug lijkt op die van de Eider... Wel mooi gebouwd, maar ik denk niet dat het slim is om hiermee te gaan slepen...
Zou het gezien zijn minimale diepgang niet iets van een boeienlegger kunnen zijn? Of - gezien zijn grote bemanningsverblijf - een onderzoeksschip? Hij heeft (in de verte) ook wel iets weg van de (Graupner) Ranzo.
Ook mijn idee. Wel aardig gebouwd, maar de proporties kloppen niet. Dit soort schepen heeft achter meestal geen verschansing en zoals Roel al stelt geen diepte in de romp. Als je iets voor het werken op ondiep water bouwt, dan past zo'n enorme opbouw met twee schoorstenen niet. Bolders, die niet boven de verschansing uitkomen. Daarbij horen Panamakluizen (doorvoer in de verschansing). Jammer van alle moeite die erin is gestoken. De waterlijn recht trekken en lekker mee gaan varen zou ik zeggen. Kan ook zonder die actie natuurlijk. Gr. Klaas.
Iedereen alvast bedankt,misschien staat het hier wel niet juist. Had ook al een idee dat het een eigen creatie was. kan het misschien wat ombouwen tot een boeienlegger,slepen was wel niet mijn bedoeling. nog een mastje bouwen met verlichting en radar boven de stuurhut. Gr Willy
Bert, kijk eens naar de aandrijving. Als je iets met geringe diepgang wilt, moeten schroeven en roeren natuurlijk niet als diepste componenten onder je romp hangen... Kijk naar de ouwe Norderney: daar liggen schroeven en roeren in semi-tunnels. De romp kan gewoon droogvallen. Is bij de Ranzow ook zo.
Klopt Roel, Ik had meer naar de opbouw, het dek en de rompvorm gekeken, maar vanwege de donkere / schaduw achterkant te weinig naar de roer- en schroefasconstructie .