Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Beroepshalve teken ik zowat 6 tot 8 uur per dag met Autodesk Inventor.
Als je enkel maar in grote lijnen een ontwerp wilt maken ben ik ervan overtuigd dat "gratis" programma's zoals bvb Google SketchUp voldoende hebt.
De dure programma's zijn maar verantwoord als je ze ook verder benut. Het ontwerp van bvb mijn Erla 5A wordt in die mate getekend dat zelfs perfect het zwaartepunt op voorhand bepaald is. Niet meer schuiven met de batterij om het gewicht juist te verdelen maar plaatsen volgens 3D model en juist is juist!
Da's een hele klus in die zin dat alle onderdelen de juiste materiaaleigenschappen moeten meekrijgen...
Mijn raad:
Een groot blad papier, een lat en een potlood (en een gom) zijn vaak meer dan voldoende. De tijd die je moet investeren om met eender welk 3D tekenprogramma aardig op weg te geraken is er voor één enkel vliegtuig of zelfs meerdere teveel aan. Tenzij je natuurlijk de CNC weg op moet...
Bricscad kost geld als je officeel een lic. koopt.Van Solidworks is een 2D pakket welke exact het zelfde werkt als AutoCad. Ik gebruik dit veel om vanuit SW files klaar te maken voor het frezen/laser snijden.
Free CAD software * for your DWG files: DraftSight - Dassault Systèmes
Grt Ray