Als verstokte DX6 Spektrum gebruiker probeer ik toch wat te experimenteren met de FrSky X9D plus zender die ik al een tijdje heb. Met name omdat ik met 6 servo's wil vliegen (polyhedral) en (af en toe) met een motor. Welke FrSky ontvanger kan ik daarvoor het best gebruiken? Rekening houdend met heel weinig plaats in de romp. Ik kan natuurlijk een Y-kabel gebruiken om de flaps samen op 1 kanaal te zetten (met de DX6 Spektrum en de motor) maar dan maak ik niet volledig gebruik van de polyhedral vleugel instellingen. Graag jullie advies/ervaringen. Edwin
Is deze wat? of ook te groot? https://www.radiomasterrc.com/products/r88-receiver?variant=47259565916391
In de beschrijving van de R88 zie ik dat hij alleen geschikt is om te gebruiken in combinatie met een Multiprotocol Module. Er moet namelijk RF Frequency Finetuning uitgevoerd worden. En die functie heeft de ingebouwde zendmodule van de X9D plus niet. Dan wordt het wellicht toch een aardig grote X8R
Misschien is de Archer plus R8 wat voor je . Standaard praat die het ACCESS protocol, maar hij kan ook ACCST D16 aan, wat uit je X9D Plus komt. Hij is wat langer, maar daardoor wel lekker smal.
Hoi Edwin, Fijn dat je naar jaren verstandig wordt ;-) Is deze afmeting acceptabel?; Afmeting: 33x15x9.7mm (LxBxH) Dan zou je de archer plus r6 wat kunnen zijn. Iets kleiner is de Frsky RX6R Afmeting: 21,1x17x7,3mm (LxBxH) Gewicht: 2,5 g / 2,9 g (met twee antennes) Groeten, Martijn
Dank voor jullie input! Ik zag op Youtube iemand die een frsky ontvanger uitbreidde van 8 naar 12 kanalen via de s-bus (?). Zou dat ook kunnen lukken met een 4 kanaals ontvanger naar 8 kanalen via de s-bus?
Ja, dat kan ook. Zo heb ik bijvoorbeeld voor een clubgenoot pas een printje gemaakt, die hem een boel extra kanalen geeft vanuit de S-Bus.
Dank allemaal. Ik heb de x8r gekozen. En na flink wat uurtjes pielen deze ook nog aan de Taranis x9d+ zender kunnen binden. Nu verder met de instellingen. Het vergt wat omdenken (in vergelijking met een Spektrum DX6) maar dan kun je ook wel heel veel instellen