Ik zou graag zo snel mogelijk een nieuwe brushless motor aanschaffen voor in mijn Off-road rally wagentje (Tamiya DF-03Ra). Vorige week heb ik een combo van LRP gekocht (LRP Eraser 9.5T & LRP A.I. Reverse Pro). Echter is de Eraser na 2 dagen reeds stuk gegaan (snel gewisseld tussen achteruit/vooruit). Ik zou nu terug graag een 9.5 of 10.5T motortje aanschaffen dat iets steviger gaat zijn als mijn Eraser. Qua snelheid zat die meer dan goed, alleen mag het iets duurzamer zijn. Een slipper clutch heb ik nu ook besteld voor in mijn DF-03RA, om de motor en alle tandwieltjes toch een beetje te sparen. Ik keek even rond op haertle.de en zag daar een LRP X11 Vector 9.5T Stock Spec. Is dit een goede motor? Ook voor off-road gebruik? Of welke raden jullie me aan? Liefst eentje die ik ook op haerlte.de kan bestellen aangezien ik daar nog wat spullen ga bestellen.
hej , ik heb een typisch off-road brushless setje met tal van opties , bijna ongebruikt en mag voor niets weg wat die nieuw me koste , voor intresse en info pb'tje
pb sent. Niemand die me een suggestie kan doen? Een goede BL motor met een brushless rating van 9.5 tot max. 13.5. Voor gebruik in off-road applicaties, en die ik kan gebruiken op mijn LRP ESC. Meningen over de LRP Vector X11 super stock? Is deze meer iets voor touring cars? Of ook voor buggytjes te gebruiken?
ook voor off-road auto's te gebruiken omdat ze volledig dicht zijn. Daardoor lopen ze wel wat warmer, maar 't scheelt veel in schoonmaakwerk. De X11's zijn goeie motoren. Als je er mss over denkt om op circuit in de buurt te gaan rijden, kan je daar ff navragen welk aantal turns toegelaten is om mee te mogen doen.
tis vooral om mee te 'bashen' zeg maar, doe nog niet aan wedstrijdrijden. Zijn er in de buurt van A'pen/Mechelen ergens mooie circuits voor off-road buggies?
Ik heb zelf ook een DF-03 RA met een 9t motor en 35A regelaar van EZRUN. Ik moet eerlijk zeggen dat de auto echt een raket is met deze set.(50 euro) Niet af te beulen en slechts 50 euro mijn DF-03 RA Rally kanon: Ik heb de auto ondertussen een week of twee binnen. Alles ingebouwd met de stalen diffs van 3 Racing en de slipperclutch van Tamiya. Als extra een body van de keen Hawk besteld. De doet nu dienst als binnenbody en houd het meeste vuil uit de auto !!! Tja: De Ezrun 9T set. Wat een geweld In een woord geweldig Als ik een nadeel van deze auto moet verzinnen weet ik er maar een: De rally blok banden van Tamiya slijten flink maar dat heb ik er voor over. Kortom: DF-03(RA) met de Ezrun 9T set van 55 euro is een geweldige combo Hier de foto's van mijn auto na de eerste 4 accu's. alleen met een oude Subaru body want de nieuwe houd ik voor show.
Bedankt voor je reactie! Waar heb je dat EZrun materiaal gehaald? En welke regelaar + motor specifiek? Wel balen dat mijn LRP setje van 130 EUR meteen stuk is.. Ik heb ondertussen ook een Dark Impact body besteld als dustcover, want zonder is het echt niet te doen, hopelijk komt ie snel aan! Verder plan ik ook nog die heatsink kit te bestellen en wat andere hop-ups. Eerst zien dat mn buggies verkocht geraken. Binnenkort plan ik ook nog de DB-01 aan te schaffen! Want met deze kan ik amper off-roaden heb ik het gevoel. Of het moest een perfect zandweggetje zijn. Het chassis ligt veel te laag om echt mee te offroaden, maar dat was wel een beetje te verwachten.
Ezrun setje is via Ebay bij diverse winkels verkrijgbaar zoals hier:RC Car Truck EzRUN 9T Brushless Motor + 35A ESC 3in1 - eBay (item 200372383993 end time Sep-09-09 20:16:30 PDT) 83 dollar incl verzenden = 57 euro
ziet er goed uit, bedankt voor de tip! beschikt die ook over een reverse functie of niet? vind ik niet meteen bij de specs.
Een circuit in de buurt van Antwerpen/Mechelen? Voor zover ik weet is Kampenhout dan het dichtste bij.
nog een vraagje over de DF-03Ra, passen daar ook alle bodies op die op de TT-01 passen? Ik wil anders wel een BMW 320Si rally edition maken! Of een Porsche GT3 lijkt me ook wel wat... een ferarri rally car is misschien een beetje over-kill.
haha, geweldig! meteen besteld dan maar, alsook een hoop hop-ups! Tamiya (#53925) DF-03 Slipper Clutch Set Tamiya (#53924) DF-03 Heat Sink Bar Set Tamiya (#49434) DF-03 Gear Cover (Smoke) Tamiya (#49433) DF-03 Gearbox Plate Set (Blue) Tamiya (#49432) DF-03 Prop. Shaft (Blue) Tamiya (#53444) Silicone Damper Oil Medium Set Tamiya (#51336) Porsche 911 GT3 Cup VIP 2007 Body Yeah Racing (#DP-0003BU) Alloy 60mm Damper Set (BU) For 1:10 Touring Yeah Racing (#DF03-022BU) Alloy Transmission Shaft Joint Yeah Racing (#DF03RA-015BK) Universal Steel Swing Shaft for Tamiya Yeah Racing (#DF03-042BU) Alloy Bearing Steering Set (BU) For DF03 DF03RA 3Racing (#DF03-13/LB) Alum Steering Rod (LB) Racing (#WA-004SV) Alloy Wheel Washer Set