Welke brandstof?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door _cyclops_, 26 mei 2003.

1. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    In een ander topic las ik dat Tornado geen goede brandstof zou zijn, nu ben 'k net begonnen en is m'n eerste litertje tornado op...

Welke brandstof kan ik nu het best kopen?
    En als ik dan andere brandstof heb, kan ik de oude tank dan gewoon leegrijden en de nieuwe er in gooien, of moet ik nog wat speciaals doen met de motor vanwegen de overgang?

[edit]
    Misschien is 't wel leuk als iedereen ff meld welke brandstof hij/zij gebruikt?
    [/edit]

groetjes,
    Ruben

2. Dirk Jan

Dirk Jan Forum veteraan

Lid geworden:
    2 apr 2003
    Ik rijd al een paar jaar met Tornado brandstof met 16% nitro en het bevalt prima. Naar mijn mening is er niets mis met deze brandstof. Als je naar wedstrijden gaat of naar het circuit, rijden ook veel goede rijders met Tornado. Het is niet voor niets dat bekende namen met deze brandstof rijden lijkt mij.

Maar volgens mij was het meer het probleem van diegene die zei dat Tornado niet echt aan teraden was, dat hij dat bij het INLOPEN van je motor bedoelde. Daarvoor heb je speciale brandstoffen met meer olie erin, zodat je motortje beter smeert.

Ik loop mijn motoren in met Tornado 10% nitro. Dit werkt ook goed en mijn motoren lopen nog steeds als een zonnetje :lol:

shift-on-the-fly

3. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    Ahzo,

zo had 'k het niet begrepen...
    dan ga 'k denk ik maar gewoon tornado halen net zo handig dan...

4. Hoi Cyclops,

Als Tornado niet goed zou zijn heeft half radiografisch Nederland een probleem (als het niet meer is). Volgens mij gebruiken namelijk de meesten Tornado (correct me if i'm wrong..)....

5. Ben Postmus

Ben Postmus

Lid geworden:
    29 jan 2003