Welke buggy de beste keus, voor te bashen?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Bas V, 19 okt 2003.

1. Bas V

Bas V Guest

Hallo,

Ik ben Bas uit Limburg, ik ben nieuw in dit wereldje. Ik ben van plan een 1:8 buggy te kopen, maar nu weet ik niet welke het beste is. Ik heb het forum van brandstof auto's goed doorgelezen, maar ik kom er nog niet uit.

Deze heb ik intresse in:

Kyosho Inferno MP 7.5 Sports kost +/- 500 euro 4wd

Zircon Buggy 4wd +/- 400 euro (in usa duratrax axis)

Carson off the road fighter 4wd +/- 450 euro

Ik lees goede en slechte dingen over deze merken.
    Of kan ik beter een ander merk kiezen dan deze 3?
    Ik wil gewoon lekker driften op asfalt en af en toe off-road gaan.

Alle tips of commentaar is welkom.

Groeten Bas

2. I_PANDA_I

I_PANDA_I Guest

Heb zelf de Off-road fighter II,.. gekocht. Tweede hands. Lekker autotjuh eigenlijk weinig problemen mee.
    Alleen is na ongeveer een jaar intensief gebruik mn trekstart touwtjuh afgebroken. Heb in een winkel hier in de buurt een nieuw "koortje" (is beter als touw) gekocht voor 6 ct/m. Werk perfect, je moet alleen tijd/zin hebben om dit te doen. Maar als je hier al geen tijd/zin in hebt moet je uberhaubt geen benzine auto kopen.
    Ik heb uit eigen ervaring geleerd dat je ongeveer, misschien zelf wel meer moet steutelen dan dat je kunt rijden.
    Je moet er wel rekening mee houden dat je goede kwaliteits Afstands bediening, accu's en een sterke stuurservo moet komen.
    In ieder geval succes er mee,. en als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

3. marvin

marvin Guest

let op, als je een beetje wil driften op het asfalt kun je beter onroad banden kopen, die zijn wel 20 euro per 2 maarja :?

4. Powerpete

Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2002
    Hmm, bij carson zou ik gaan voor de King of dirt, veel betere (semi wedstrijd)auto, meer motor 5 poorter nl,
    de Jamara (hong nor) Ultra LX pro of de Ultra MBX zijn ook heel knappe auto´s goede motoren en evt ook met easystart systeem te krijgen.
    De Kyosho is best wel goed maar de motoren zijn wat minder en je bent een hele klap geld kwijt als je er een "echte" motor op wilt zetten... dit omdat je dan veel onderdelen aan motorsteun en dergelijke nodig hebt.
    Graupner Impuls (HoBao) is ook een goede maar neem dan wel een met een OS motor, laat meteen niks meer te wensen over.
    De protechs zijn hetzelfde als de Jamara auto´s behalve de enigma die wordt geloof ik bij Hobao gemaakt, maar zeker weten doe ik t niet.

Bij vragen , vraagt U maar...........Peet..............8)

5. Bas V

Bas V Guest

oke bedankt voor de reacties, maar nu weet ik het weer niet. :D

Wat voor merk/type buggy kan ik het beste pakken als ik in totaal zo'n 450 euro wil uitgeven?

Dus geen Kyosho omdat deze slechte motoren hebben en de onderdelen slecht tekrijgen zijn?
    Dan beter een Carson buggy?

groeten Bas

6. vazkhor

vazkhor Guest

kyosho heeft al 5 jaar op rij de buggy wereld kampioenschappen gewonnen .... lijkt mij een makkelijke keuze.

Let wel dat daar niet altijd een motor in zit... ow en koop NIET de sport uitvoering! die is inferieur.

De motor naar keuze is de R&B concepts WS7 met bijbehorende uitlaat.

7. Bas V

Bas V Guest

oh oke, dus de 1e keus is geen goede keus, want dat is een sports. Wat is daar niet goed aan dan, de motor?

greetz Bas

8. vazkhor

vazkhor Guest

Ze hebben bij de sport editie overal de kanten er af gelopen om kosten te drukken.
    Je krijgt dus een auto waar je eigelijk gelijk een boel aan wil vervangen (iclusief de motor want de GS 21 is slecht)

maar ... laten we even stellen dat je voor 450 euro kaal zoiezo niet een hoge kwaliteit buggy hoeft te verwachten.

De vraag is ... heb jij dat ook wel nodig ?!?
    Want als je gewoon in de achtertuin/ het lokale park wil gaan bashen ... dan zit je even in de hele verkeerde categorie te kijken.

9. Powerpete

Lid geworden:
    11 jun 2002
    Auto is niet slecht, de motor is echter een eigen product van kyosho en daar hebben we slechte ervaringen mee, weinig vermogen en snel versleten....
    Ik denk alleen dat je je budget een beetje naar boven moet bijstellen, voor 450 euro verval je eigenlijk alleen maar in de 1/10 klasse....
    Voor een 600 heb je de hele bubs in 1/8....
    Er zitten namelijk bij de sports en de ultra´s en de Carsons geen !!! zendersets...... je hebt dus een zendersetje nodig, startspullen enz enz...

Rekenvoorbeeldje..
    Jamara Ultra LX pro, 439,00 €
    Zenderset met 1 servo 59.00 €
    Dikke stuurservo minimaal 5 Kg
    bijv, graupner 5077 25.00 €
    Startspullen, vulfles plugsleutel 30.00 €
    Lader, accu´s en laadkabels 40.00 €
    Bij de meeste winkels moet je je brandstof erbij kopen dus das nog eens 15 €....(bij ons is het eerste litertje gratis) (sluikreclame)
    Tel maar op..... 608.00 €uri....

Wat je al aan spullen hebt kun je van de prijs aftrekken, maar het is toch een heel bedrag...............Peet.....................8)

10. Bas V

Bas V Guest

Pfoe ik ga even vertellen wat ik er mee wil doen, dan kunnen jullie me weer advieseren waar ik dan naar moet kijken:

Gewoon 1 of 2x in de week, ergens op een parkeerplaats rijden en af en toe een beetje off-road in het park. Dus ik hoef geen wedstrijd-auto te hebben ofzo, gewoon als hobby auto-tje.
    Maar het moet wel hard gaan zodat ik beetje kan driften(na veeeel oefenen :oops: ) en een 1:8 model. Want die 1:10 vind ik PERSOONLIJK wat te klein.

Dus in welke catagorie moet ik dan gaan kijken?

ps. Is Shamrock in Maastricht een goede winkel?

bedankt.....

groeten BaS

11. vazkhor

vazkhor Guest

hmmm ok,

Even iets verhelderen, als je met de banden die op die buggy zitten slechts een paar keer op een parkeerplaats rijdt (laat staan slipt) dan zit er gelijk geen profiel meer op.
    Die banden zijn dus uitsluitend voor offroad rijden!
    Een buggy lijkt me dus een zeer slechte keuze dan, ookal is het model wel leuk.
    ik denk dat je eens moet gaan kijken naar een van de volgende modellen auto's:
    - rally setup, die is iets hoger dan een sedan, doet het prima op de weg maar kan ook offroad.
    Ik geloof dat HPI wel een aardige rally bak maakt (www.hpi-europe.com)
    - stadium truck, dat is een rally wagen met uitstaande armen en langere vering. Voor als je toch meer naar het offroaden wil.
    kijk bijvoorbeeld eens naar de associated RC10GT met onroad banden.

overigens zijn dit allemaal 1:10 modellen ... 1:8 zijn er (bij mijn weten) niet zo veel die het allebij kunnen.

12. Bas V

Bas V Guest

bedankt voor de info :D
    Maar ik kan er toch ook 4 velgen met on-road bandjes kopen? Of is een buggy gewoon geen goede keuze voor op een parkeerplaats. :?:

Maar nog iemand meer tips over welke 1:8 auto/buggy ik wel moet kopen, voor te bashen? :?::?:

Wil zoveel mogelijk weten, zodat ik geen spijt krijg van mijn keuze......

Groeten Bas

13. ibizadesire

ibizadesire Guest

Hey BAS, ik zit hier ook :lol:
    Ik heb 2 Kyosho auto's en ben er tevreden van. De onderdelen (die ik tot nu toe heb vervangen) waren steeds in vooraad, dus perfect !!!

14. Bas V

Bas V Guest

Hey jouw ken ik ook ja :D :D Heeft alle2 met auto's te maken hé :wink:
    Dus volgens jouw is Kyosho wel goed, en zijn de onderdelen wel goed te krijgen......mmmmm wat moet ik nu?

Wie kan me nog meer info/advies geven over welk soort/welk merk auto/buggy ik moet kopen:?:
    Alle info is welkom, echt ALLE :!: :!: :wink:
    Groeten Bas

15. Guest

Guest Guest

motortjes zijn niet echt goed

16. Powerpete

Lid geworden:
    11 jun 2002
    voor alle offroads zijn er straat of rallygame banden te koop, kosten ongeveer 30 euro per 2 en zijn dan gelijmd op velg met inserts....
    Als je eenmaal met een 1/8 offroad op straat hebt gereden wil je niks anders meer, je lacht alle impulsen en Hpi´s en dergelijke 4kant uit....
    Super wegligging, waanzinnige acceleratie...... Kannonen !!!!........Peet.......8)

tis vooral in italië populair, probeer maar eens bij google "rally Game" je zult versteld staan !!!

17. Anonymous

Anonymous Guest

Daar heb je helemaal gelijk in Peet..De 1/8 offroad gaan echt als kanonnen :) Het voordeel is ook je kan overal rijden :)

18. I_PANDA_I

I_PANDA_I Guest

Heb zelf dus een Off-Road Fighter II van Carson. Had 2e hands gekocht. Zat een half afgesleten setje off-road banden bij. En een nieuw setjuh.
    Natuurlijk 1e keer beetjuh op de weg rijden. Maar die banden waren na een week helemaal kaal, nog een keer off-road daarmeer maar da schoot niet op.
    Gehele nieuwe ervaring met goeie banden off-road.

Trouwens nog een vraagje, er zat ook nog een setje van de schuimrubber banden bij. Heeft iemand daar ervaring mee, want ik zit er over te denken om daarmee de straat op te gaan. Maar volgens mij zijn die alleen voor op een circuit of niet. Anders zijn ze zo kapot.
    Dan moet ik toch misschien maar straatbanden kopen, lijkt me practisch gezien geen probleem.

Krijg altijd veel bekijks als k op straat rijd, al die kleine kindjuhs die komen kijken. Maarjah dat gaat nu dus niet meer. Soms vragen ze dan aan me wanneer ik weer kom rijden :D das kei schattig.

19. Bas V

Bas V Guest

Kijk dat moet ik ook hebben, bekijks hebben, en lekker hard gaan :wink: :D Ik ga maar eens uitzoeken waar ik een Carson fighter 2 kan kopen als complete set. met 2 extra set's onroad bandjes.

Hoe hard gaat zo'n buggy eigenlijk op onroad? rond de 70km/h?

bedankt......

Groeten BaS

ps. Weet iemand wat meer over het merk ZIRCON :?: :?:

20. Anonymous

Anonymous Guest

Zircon is een merk wat Monster Trucks maakt..Er zijn hier meer mensen die je er meer over weten te vertellen!

Deel Deze Pagina