Welke dremel frees?

Ik ben momenteel bezig met een Agusta A109 schaalromp voor mijn trex 600.

Nu dien ik enkele stukjes uit de polyester/epoxy romp te frezen, maar welke Dremel frees is daar het beste voor?

Graag jullie ervaringen.

Ik ben momenteel bezig met een Agusta A109 schaalromp voor mijn trex 600.

Nu dien ik enkele stukjes uit de polyester/epoxy romp te frezen, maar welke Dremel frees is daar het beste voor?

Graag jullie ervaringen.

Hi,

Kijk even op de Dremel site (Dremel.com) Daar staan zeer veel tips over toebehoren.
Als het grotere snedes moeten worden zou ik voor SpeedClic gaan SC 545

Grt
Anthony

Ik heb daar geen frees maar een 1mm dik slijpschijfje voor gebruikt.
Hij kwam uit deze Dremel accesoires set (Conrad Bestnr.: 815122-89)

Het gaat er door als boter, en slijpt mooi recht. Je ziet er wel uit als een sneeuwman na die tijd dus zorg dat je een mondkapje draagt.

Gr, Roy

Jaja mijn 600 wordt omgebouwd naar een schaal agusta A-109. Maar er komt waarschijnlijk wel nog een 500 erbij om af en toe eens wat wilder te doen :p (voor zover ik daar goed in ben).

Neen, het is een schaalromp die ik gekocht heb bij Flying hobby (ik heb hem al), redelijke kwaliteit en echt niet zo duur. Het was de enige die naar de Belgische agusta kon worden omgevormd. Je hebt wel nog wat andere agusta rompen maar 9 op de 10 met uittrekbaar landingsgestel.

Ben momenteel bezig met het inbouwen van de schaalverlichting.

Als je zin hebt kom maar eens kijken :p

Nog een kleine tip voor het uit slijpen [gaat inderdaad het beste] maar boor eerst in de hoekjes ,dat ziet er strakker uit,gr van een prutser

Hier kom ik zelden op het helicopterforum ,maar zo'n Dremel is erg makkelijk hoor. Ik denk dat ze niet geschikt zijn voor slijpschijven maar ieder zijn keus uiteraard. Minpuntje is de kwaliteit van hun spantangen.

De freesmachine met voetpedaal werkt subliem dus laat de TS van zich horen dan komen er wat foto's van mijn machine. Geen probleem.

Back