Welke drone voor beginner?

Hallo,

Mijn zoontje heeft een tijdje geleden een drone gekocht bij de action,waar ik,papa ook weleens mee vlieg.
Nu vind ik het erg leuk en wil ik zelf eigenlijk een drone aanschaffen van rond de 100 euro.
Welke kunnen jullie mij aanraden om mee te beginnen,ik wil hem eventueel in China bestellen bij Banggood ofzo.

Alvast bedankt!

De Hubsan !! met of zonder camera, Banggood heeft ze. Best goede kwaliteit moet ik zeggen en onderdeeltjes makkelijk verkrijgbaar.

Hartelijk dank voor de reacties.
Het gaat mij niet zo zeer om een camera,maar meer om een leuke en goede drone voor rond de 100 euro om het te leren en en eventueel wat tricks mee te kunnen doen met de tijd.

Hartelijk dank voor de reacties.
Het gaat mij niet zo zeer om een camera,maar meer om een leuke en goede drone voor rond de 100 euro om het te leren en en eventueel wat tricks mee te kunnen doen met de tijd.
Ik zou voor de hubsan h107d gaan, dan heb je de remote control met display erbij. Kun je line of sight leren vliegen, maar ook First Person View!

Met tricks bedoel je acro, vliegen zonder self-leveling, of flips met een druk op de knop? De XK Innovations X251 zou een optie kunnen zijn. Brushless en zit een erg goede zender bij, waarmee je ook zelfbouw drones mee kan vliegen.

Laatst bewerkt:
Ik vlieg zelf met de X251 en betwijfel of het echt een toestel voor beginners is, maar voor het budget een prima drone.
Je kunt ook overwegen te beginnen met iets als een JJRC H22 ofzo. Veel goedkoper, best snel en stuurt haarscherp. Gaat er wat kapot is het geen drama. Ook geschikt om in de huiskamer (dus zonder wind) lekker mee te oefenen. Ik heb er hoogstens eens een plantje mee gesnoeid, maar iets slopen is nooit gelukt. De propguards maken het ook wat minder risicovol. Echt stunten kan er niet mee, maar 'druk-op-de-knop-trucs' wel.

De X251 kan een te grote stap zijn, al kun je op de zender de drone echt flink "temmen" wat betreft vermogen, en stuurrespons. En met de zender heb je een basis voor zelfbouw drones of ARF, bij Banggood kun je losse ontvangers kopen, die zelfs in kleine 130/150 maat quads passen, en prima bereik hebben. Zoals deze Tarot 150, waarmee je FPV kan vliegen:

attachmentNew.php

Een stapje daaronder, en veel goedkoper, maar zeker veel fun, zou ik de Eachine E5C aanraden: http://www.banggood.com/Eachine-E5C...e-Key-Return-RC-Quadcopter-RTF-p-1034930.html

Net iets meer dan 30 euro per stuk, en vliegt erg goed, tam op de lage stand, maar best vlot op de hoge stand. Zou je er 2 kunnen aanschaffen, 1 voor zoonlief, en 1 voor papa. En het geld wat je over houdt opzij leggen voor de volgende stap.

Goedemiddag
Ik zou me even voorstellen wand ik ben volkomen nieuw op het forum
En trouwens ook met heel het modelbouw en rc gebeuren maar in ieder geval
Ik ben Grad Damen kom uit Utrecht en ben 22 jaar oud
En ben al een tijdje opzoek geweest naar een starters Drone omdat het me echt interessant leek en nou ben ik uit gekomen op de mjx x300c met fpv ik ben blij met die keuze leuke filmpjes maken en foto's en toch nog tricks kunnen doen zoals de 360 Flip en zo voor alle specs zou ik even een link bijvoegen
http://www.mjxtoys.com/goods/show-X300C-FPV.html
En ook niet zo duur ik kocht hem op de zwarte markt voor 35,-
Dus kortom een hele leuke starters Drone
Hoop dat je hier wat aan hebt
Mvg

Hallo,

Ik wil reageren op de vraag welke drone moet ik nemen als beginner. Zelf heb ik wel ervaring met vleugelvliegtuigen en dus vertrouwd met een zender.
Ook ik wilde graag met een drone beginnen en heb links en rechts wat adviezen
Ingewonnen bij diverse leveranciers.
De keus is gevallen op de Q222 van WL toys zonder camera kosten 69 euro.
Dat is prima bevallen en nu ik het onder de knie heb, gaan we naar een "betere"
Qaudcopter kijken.
Ergo voor weinig geld en veel plezier en een crash bestendige drone door het lage gewicht veel ervaring op gedaan .
Wellicht een tip voor beginners.
NB. Er zijn nog veel meer drones in deze categorie .

Tom Bootsman. (PHTB)

Back