Welke electronica is geschikt?

Discussie in 'Speedboten' gestart door ~Paulus~, 24 aug 2004.

  1. ~Paulus~

    ~Paulus~ Guest

    Momenteel ben ik voor het eerst een boot aan het bouwen, de Billing Boats Phantom 710: http://www.billingboats.com/nl/phantom.html. De afmetingen zijn: 69cm lang, 15cm breed. Het is een volledige houten boot.

    Nu zit ik alleen met het probleem dat ik geen idee heb welk type motor en overige besturing ik er in moet stoppen. De site van Billing Boats geeft aan dat er een "Mabuchi 380" in moet, maar ik ben er inmiddels achter dat die motor niet van heel goede kwaliteit zijn.

    Kan iemand mij advies geven wat een geschikte motor + besturing voor deze boot zou kunnen zijn? Moet ik denken aan een "Graupner 550", of is een "borstellloze motor" (afgezien van de prijs) een interressante optie? Het is wel mijn bedoeling om er wel een echt electro 'speed'bootje van te maken.

    Hopelijk is er iemand die mij een eindje opweg kan helpen !!!!
     
  2. hilbren

    hilbren Guest

    als je denkt dat een Mabuchi 380 niet voldoet dan zou ik eens kijken naar een 480 van graupner en dan het liefst de "BB" versie (gekogellagerd)

    540 wordt veel te zwaar, en brushless is een beetje overkill voor deze boot denk ik....
     

Deel Deze Pagina