Welke FC gebruiken?

Discussie in 'Multicopters' gestart door 5p1k3, 4 feb 2024.

1. 5p1k3

5p1k3 Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jan 2008
    Hallo,

Jaren terug (denk zo rond 2018) begonnen met een ZMR250 race drone en diverse van versleten.
    Destijds gebruikte in een Naze32 flight controller op vrijwel al mijn race drones.
    Van het ene moment op het andere verviel de interesse in FPV vliegen en bouwde en vloog ik weer met waar het voor mij allemaal mee begonnen was 35 jaar terug, modelvliegen.

Affijn, inmiddels weer de ZMR250 uit het stof gehaald. Ik wilde de flightcontroller weer leven in blazen, maar lukt me niet meer. En ik dacht, de techniek veranderd met de dag.. Is de Naze32 nog wel interessant?

Wat ik wil?
    - Leuk door tussen de bomen (op de hei van de modelvliegclub) door vliegen.
    - Lekker acro vliegen.
    - Vlot kunnen reageren en modelvliegtuigen op de club een beetje chasen en leuke video's of foto's maken.

Dit alles met de ZMR250.. (frame is onverwoestbaar).

Graag zie uit naar jullie reacties.

Oh en ook wel handig als ik weet waar ik dit kan aanschaffen. In 2018 kocht ik alles bij multirotorparts, maar ik zie dat die ook andere belangen heeft tegenwoordig...

2. eric_laermans

eric_laermans PH-SAM

Lid geworden:
    19 aug 2005
    Dat is een leuk project, maar je geeft erg weinig informatie en zet feitelijk daarmee de lezer van dit topic meteen aan het werk. Ik heb even zitten researchen en zie dat dit een frame is voor 5” propellers. Als ik me niet vergis, heeft een clublid dit frame ook en volledig voorzien van moderne elektronica. Er zit zelfs een moderne 3d-geprinte camera-mount op voor prachtige opnames.

3. eric_laermans

eric_laermans PH-SAM

Lid geworden:
    19 aug 2005
    Het leuke is, dat er meer bouwers zijn die het leuk vinden dit soort oldskool-frames nieuw leven in te blazen. Persoonlijk zou ik in FC en ESC niet te veel geld pompen en ook meer richting oldskool zoeken. Joshua Bardwell heeft een video gemaakt over FC’s van vroeger die nu voor een prikkie te koop zijn, maar prima voldoen. Kijk ook eens op de site van rotorbuilds… plenty voorbeelden van ZMR250 builds, zoals deze:

https://rotorbuilds.com/build/21165

4. eric_laermans

eric_laermans PH-SAM

Lid geworden:
    19 aug 2005
  5. 5p1k3

5p1k3 Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jan 2008
    Ik ben wel degelijk actief en heb je berichten ook gelezen (en de linkjes door geklikt en door genomen). Binnenkort meer, momenteel bezig met een verbouwing van de garage / bouwruimte, dus even geen tijd voor bouw projecten op kleinere schaal.

En terecht hoor je opmerking over summiere informatie. Ik dacht dat het wel voldoende was, maar ben er dan ook al een poosje uit (het drone racen).
    Laatste wat ik wil is het aan de verbeelding overlaten en de lezer zelf aan het werk zetten.

Zoals gezegd, binnenkort meer.. Even geduld :)

eric_laermans vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina