Ik ben sinds tijden weer aan het bouwen geslagen met een ugly stick. ( RBC kit) Ik ben nog niet over de kleuren uit.( is wel een moeilijk item) Ik dacht er over om de bovenkant van de vleugel Oracover black en onderkant fluor green te doen met zwarte strepen.( zie bijgevoegde foto voor kleuren). was zouden jullie adviseren welke kleuren te gebruiken voor de romp. Of hebben jullie adviezen welke andere kleuren te gebruiken voor de vleugels en de romp? alvast bedankt voor jullie reactie. Gr Robert.
kleurschema’s zijn vooral een kwestie van smaak, dus doe vooral wat jij mooi vindt! Over het algemeen werkt het wel beter wanneer je de donkere kleur aan de onderzijde van de vleugel doet en de lichte kleur boven. Dat lijkt misschien tegenstrijdig, maar daardoor zie je beter contrast tussen boven en onderzijde en kun je de positie van je model beter inschatten.
helemaal eens met Flymax... boven lichte kleuren onder donker met wat brede banen in bv wit In de lucht zijn het vooral de contrasten die het zicht helpen, niet perse felle kleuren
Je kan het zo bont maken als je wilt. Diverse kitters hadden deze als bouwdoos. Jensen, Great Planes, Midwest, Graupner etc. Je kan je uitleven op Jagdstaffels WO1... vooral de 'Albatros' was kleurrijk opgezet. Heb 2 jaar gevlogen met een GP ARF Stik. Is helaas afgeschreven met een standje heipaal nadat de mijn antenne van de zender was afgelopen door een zot. De GP was een maandagmorgen kitje. Heb ik fors moeten aanpakken en nieuw in de folie gezet. Heb de restanten nog... dus wie weet... Kruizen hand gesneden uit Oracover... Het Lozenge ook geheel hand gestreken uit lapjes folie. Lozenge patroon geheel uit folie... bende werk, maar leut... Ik dacht... dat gaat opvallen... blitse tintjes... maar het facet maakt snel grijs op afstand... 't Bleef wel zichtbaar... mwagh... De motor op silentblocks... dat maakte hem iets zoekeriger... Zeer goede vlieger... ook bij behoorlijk wind... Met een OS50SX vloog het ding als op rails... dolle pret. Gr Bas
Kleine patronen vervloeien op afstand, bijv. Kleine zwartwit blokjes worden op enige afstand al snel egaal grijs. Afhankelijk van je ervaringsnivo en vliegomgeving kan het ook handig zijn om rekening te houden met ev. zoeken naar je model in een bos of struikgewas. Rood en geel willen dan best helpen vinden. Groen en bruin maken je model moeilijker vindbaar.
De onderzijde deed op afstand niet onder voor mooie kunstdruk offset… dat was bij Lozenge dan ook de grap. Ze werden minder goed zichtbaar voor de vijand.