Welke ontvanger voor Spektrum DX6I

Hallo allemaal,

Wie zou mij kunnen adviseren welke ontvanger het meest geschikt zou zijn voor mij als beginnend vlieger.

Ik heb een Spektrum DX6I en wil gaan lessen met bv een E-flite apprentice oid

Met welke ontvanger kan ik het best uit de voeten en evt ook nog andere vliegtuigen besturen

De AR6200 of AR6210 met satelliet.
Deze zijn 6 kanaals.
Die kan je later ook in een andere vliegtuig gebruiken waar je meer kanalen voor nodig hebt.

Bedankt voor de info, ik zie dat de AR6210 met satelliet op MP rond de 30 euro komt, ga ervan uit dat dit een redelijke prijs is.

Ik zie ook ontvangers van Orange en de AR600 range, zijn deze minder in relatie tot de AR6120?

Even mijn ervaring.
Ik vlieg met een Spektrum DX7S zender.
Ik vlieg met vliegtuigen en Multicopters.
In mijn duurdere kisten gebruik ik originele Spektrum ontvangers.
In mijn gangbare toestellen de HobbyCity Orange ontvangers.
Dan wel die Full Range van rond de 11 euro.
Deze: OrangeRx R620 full range receiver w/failsafe, S.BUS and satellite port ready.
Dat altijd met een satteliet erop.
Ik kan niet anders zeggen dat die Orange kloon ontvangers UITSTEKEND presteren.
Ze doen met mijn ervaring NIET onder voor de originele Spektrum ontvangers.
Ik vlieg veel en erg ver met al mijn toestellen.
Maak je eigen keuze en probeer het eens zou ik zeggen.
Vr Gr E

ik heb ook een dx7s, ik heb 1 ar6200 ontvanger met satteliet die me prima bevalt maar ik gebruik hem eigenlijk niet meer omdat de failsafe me niet bevalt (motor uit / alle andere kanalen op laatst ontvangen positie) daarom heb ik 7 kanaals orangerx ontvangers, werken ook prima maar ben er nooit echt ver mee geweest, ik kan alleen hier wel de failsave instellen die mijn return to home functie inschakelt :D

maar in principe voor dichtbij vliegen, niet verder dan 300m ofzo kun je best voor orange gaan

Ik gebruik meestal AR6210 met satteliet en tevreden over.
Ik gebruik ook orange park range ontvangers voor schuimen combatvliegers en twee orange ontvangers full range (de R620?) met satteliet. Geen klagen van.

Super bedankt voor de info, ik heb zeer voordelig een set AR6210 + bindplug en satteliet kunnen krijgen (nieuw in verpakking) voor 26€ ;-)

Nu nog op pad voor een goed beginvliegtuig om te lessen

Back