Welke regelaar voor Yorkshire

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Parzival, 18 apr 2004.

1. Parzival

Parzival

Lid geworden:
    22 mei 2002
    Ik heb in mn yorkshire twee van die graupners 6000rpm motoren liggen en een 12V 10Ah lood accu.. maar nu de grote vraag...

welke regelaar die ook nog betaalbaar is.. of eigelijk 2 regelaars... want we moeten wel een beetje kunnen klooien..

En om 100,= euro per ding te betalen,,, nheu..

Roelf

2. bol

bol

Lid geworden:
    30 apr 2002
    rokarft 100 van robbe per motor moet genoeg zijn
    als je de 900 torque motor bedoeld

3. Hannibal

Hannibal Guest

Ik heb in de Amsterdam een 900 Torque liggen met een rokraft 120.
    Heb er laatst een gehaald bij 2brothers voor 69 euris.
    Zeker hem wel af , de stilstand stroom is behoorlijk van een 900 T.

4. Hoi,

Zijn er nog andere goede regelaars dan een Robbe Rokraft?
    Welke van volgas vooruit naar vol gas achteruit gelijk reageren (evt. bij een noodstop)??
    Zo'n Rokraft regelaar stopt in de neutraal stelling 1 of 2 seconde zodat mijn boot een meter door schiet, dit vind ik niet prettig.
    Hopelijk weet iemand een regelaar die dat niet doet.

Groeten Theo

5. Hannibal

Hannibal Guest

Bijna lle nieuwe regelaars doen dat om zichzelf de hoge belasting te ontzien, draai de draden op je motor om en zet je zenderaansluiting andersom en je kunt van vol vooruit naar direct achteruit, alleen andersom is nu de pauze.
    Ps op Dordmund rokraft 120 44.95 euries :)

6. wiggie

wiggie

Lid geworden:
    21 jul 2003
    Precies!! Bij Wiggert zeker ? En daarvan liggen er nu twee bij me thuis!

Heb je entreekosten er alvast uit

7. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Dat aansluiten van de regelaar begrijp ik even niet goed dan knippert de groene led toch ook op vooruit

8. Danny Bimmel

Danny Bimmel

Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Hoi Allemaal,

Ik denk niet dat de motor en de regelaar het prettig vinden als die beveiliging er niet op zou zitten :? . Het is puur een beveiliging voor de motor en regelaar zelf. Als je namelijk je stick van vol naar voren naar vol naar achteren trekt gaat er een erg hoge stroom door je regelaar lopen en je motor moet ineens van draairichting veranderen. Dat kan er nooit goed voor zijn. Ik vind het ook niet prettig varen, maar goed het is een beveiliging en die zit er niet voor niets op.

Denk nu niet slim te zijn door de motor met opzet verkeerd om aan te sluiten op je motor. Je regelaar heeft om elektrische redenen alleen die beveiliging wanneer je van vooruit naar achteruit gaat en niet als je van achteruit naar vooruit. Je kunt dus je regelaar voor de gek houden, maar dit werkt niet. De regelaar kan namelijk in z'n achteruit niet te lang en/of zwaar belast worden. Om zichzelf dan te beveiligen zal de regelaar tijdelijk uitschakelen, dat schiet dus niet echt op :? .

Op mijn Rokraft 120 Navy zit een rood LED'je, maar als de regelaar goed is aangesloten zal deze LED;
    - niet branden, als de regelaar geen spanning krijgt of de stick in de neutraal positie staat,
    - continu branden, als je boot vooruit vaart,
    - knipperren, als de boot achteruit vaart.

Groetjes Danny.

9. xxman

xxman

Lid geworden:
    6 sep 2003
    In mijn tito neri liggen twee rookie navy regelaars en die reageren zonder vertraging.

10. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Dat zijn dan ook vaarregelaars
    en die andere zijn eigenlijk auto.s etc etc etc

11. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Vandaar dat "die andere" zeker Rokraft Navy heten.

Een rokraft Navy is uitgevoerd met de mogelijkheid om er water koeling op aan te sluiten. Lijkt mij dus speciaal voor schepen, en niet voor auto's ect.ect.
    Die rijden namelijk wat lastig in het water.

Deel Deze Pagina