Welke short course? Help!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Jeroen11, 30 jun 2023.

  1. Jeroen11

    Jeroen11

    Lid geworden:
    30 jun 2023
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Maurik
    Hoi,

    Ik ben Jeroen 37 jaar en woon in de Betuwe.
    Rc auto’s zijn altijd al mijn hobby geweest, vroeger heb ik 2 nitro auto’s gehad. De hobby is daarna op een laag pitje komen te staan maar sinds mijn zoontje van 4 een nieuwe bestuurbare auto heeft begint het weer helemaal te kriebelen en wil ik graag een elektrische rc kopen.
    Mijn budget ligt rond de 300,- en de voorkeur gaat uit naar een short course 1/10 omdat ik het model gaaf vind en hij op meerdere ondergronden kan rijden.
    Ik ben mij de laatste dagen flink aan het inlezen en kwam erachter dat er de keuze gigantisch is. Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.
    Dit zijn mijn gedachten. Himoto lijkt veel auto te leveren voor een scherpe prijs. Voor 300,- leveren ze een brushless 4x4 met krachtige motor en 2 nihm accu’s en bescherm kap voor onderkant. De top ligt dan rond 75 wat naar mijn idee reete snel is!

    Voor hetzelfde bedrag koop ik ook een traxxas slash met 2wd zonder extra’s of een
    Arrma senton 4x4. Beide zijn dan wel met een brushed motortje en hebben minder vermogen

    wat mij opvalt zijn dat de 1/10 van traxxas en arrma 55 cm lang zijn terwijl de 1/10 van Himoto slechts 40cm lang zijn. Hoe kan het verschil zo groot zijn als de schaal hetzelfde is?

    Een beetje sleutelen en onderhoud is geen probleem en daar ga ik ook niet aan ontkomen.

    Wat is wijsheid?! Iemand advies?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.633
    Locatie:
    Sassenheim
  3. Jeroen11

    Jeroen11

    Lid geworden:
    30 jun 2023
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Maurik
    sorry ik zag later pas dat ik mijn vraag beter onder “off road” kon stellen. Ik probeer mijn andere topic te verwijderen maar dat is niet gelukt
     
  4. Jeroen11

    Jeroen11

    Lid geworden:
    30 jun 2023
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Maurik
    Niemand?
     
  5. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Snelheden geadverteerd op de doos moet je met een korrel zout nemen, en je daar niet op blind staren.
    Verder advies, los van welk type auto je zoekt, neem iets courant waarvan je aan onderdelen kan raken (via meerdere kanalen), wat de lokale shop op voorraad heeft, of waarvan je weet dat er veel info van online te vinden is.

    Het prijsverschil zit hem ongetwijfeld in de kwaliteit. Qua features kan die perfect vergelijkbaar zijn, maar naar robuustheid, bouwkwaliteit, stugheid van de kunststof parts, diameter van de stalen assen, ... zal je wel verschil opmerken.

    De schaalverdeling is inderdaad vreemd, wat Himoto als 1:8 benoemt, is exact even groot als wat Traxxas als 1:10e benoemt.
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2023
  6. Jeroen11

    Jeroen11

    Lid geworden:
    30 jun 2023
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Maurik
    Thanks, ik ga toch voor een merk dat beter bekend staat. Ook vind ik de echte 1:10 maat een mooiere grote dan de 1:10 van Himoto.
    Ook even kijken of er een winkel bij mij in de buurt is. Online is veel info te vinden maar het lijkt mij ook wel fijn om wat info in te winnen bij een fysieke winkel.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.633
    Locatie:
    Sassenheim
    Hobma is een vrij grote winkel in jouw richting.
     
  8. Jeroen11

    Jeroen11

    Lid geworden:
    30 jun 2023
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Maurik

Deel Deze Pagina