Welke speedboat ?

Discussie in 'Speedboten' gestart door Anonymous, 6 apr 2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hallo mensen,

    Ik wil de wereld van R/C instappen.
    Het liefst zou ik willen vliegen , varen en rijden maar mijn protomonai is op dit moment niet zo dik maar dat komt nog :D

    Ik moest dus de keuze maken waar ik het eerst mee zou willen beginnen.
    Ik wil in ieder geval een brandstof voertuig nemen.
    Ik heb informatie gevraagd over brandstof autos en ze zeiden dat je een auto na elke rijbeurt vlink moet schoonmaken. Elk vochtdruppeltje en zandkorreltje uit je auto / motor verwijderen enzo. Vlink veel onderhoud dus.
    Je moet zon auto ook nog zelf in elkaar bouwen en afstellen en juiste manier monteren enzo. Het klonk me zaadodend in de oren dus ik dacht ik ga maar varen.

    Ik wil mensen vragen die over een speedboat beschikken wat zei ervan vinden en of het moeilijk is om zon ding in elkaar te bouwen , afstellen enz.

    Weten jullie misschien nog vette online shops waar ze echte dikke speedboaten verkopen ?

    groet west :D
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.684
    Locatie:
    Salland
    Randy, welkom!

    "Vette onlineshops met dikke speedboten"... 'kzouhetniedoen!
    Klinkt natuurlijk ook blaartrekkend en zo, maar Michael Schumacher is ook niet als formule-1 coureur geboren!
    Ook bij modelschepen kan je niet meteen een race-monster de baas.
    Nou ja, het kan wel... ongeveer 4 seconden. En dan knal je tegen de kant, overvaart een andere modelboot, vermoord een eend, of onthoofd een zwemmer... (Om maar eens een paar rampen te noemen)
    Rustig aan beginnen!
    Een paar tips:
    Ga eens bij een vereniging kijken en informeren. Vraag die lui het hemd van het lijf!
    Ga vervolgens (zonder geld!!!) naar een goede RC-winkel. Ik kan niet zien waar je woont, dus kan je ook geen shop aanbevelen. Maar bij die vereniging waar ik het net over had, weten ze wel wat een goede winkel is.
    Vertel in de winkel wat je wilt, en dat je nieuw in de hobbywereld bent. Een goede hobbyzaak zal je dan geen dikvetgave brandstofspeedboat verkopen. (want je had toch geen geld bij je...)
    Dat is de beste manier om iemand van de modelhobby af te helpen.

    Redenen?
    a) het bouwen zal niet lukken
    b) als je een boot gebouwd hebt, tien tegen een dat je problemen krijgt met je RC of met je motor.
    c) als het apparaat eindelijk vaart en je trekt het gas open, kan je hem niet meer onder controle houden en vliegen je spaarcenten met een oorverdovende klap het riet in.

    Einde hobby... :cry:

    Het klinkt allemaal nogal :sleepy: , maar als je vliegensvlug een boot op het water wilt hebben, moet je zo'n Nikko-bootje kopen.
    50 piek betalen, accu er in en 10 minuten dobberen. Succes...

    Als je van plan bent de hobby serieus te nemen, ga dan rustig van start.
    Wordt lid van een club, vraag, vraag, vraag en vraag nog een paar keer...
    Koop een tweedehands boot die je hebt zien varen en waarvan je weet dat hij goed is, en begin daarmee. Je zal zien dat de kosten ook dan al aanzienlijk zijn.
    Als je die eenmaal goed onder de knie hebt, ga dan eens met de bouw van een eigen boot beginnen... En wees voorbereid op een aantal teleurstellingen!

    Dramatisch verhaal van een ouwe vent van 46? Correct en tevens juist.
    Ik zou het jammer vinden als je de zoveelste was die te snel te hard wilt gaan, zijn boot / auto / vliegtuig de vernieling in helpt en de rest van zijn spullen op Marktplaats zet....

    Denk er even over na...
    Voor de rest veel leesplezier hiero!

    Roel

    (Overigens: bij modelschepen hoort ook onderhoud...)
     
  3. nou, daar kan ik me wel aardig in vinden, dat antwoord van pa. Wat een beetje lijkt op het nicco bootje maar net een tikkie anders is, is iets als de b-24 van graupner of iets in die richting, daar zit een aandrijving in waar je zelf wel het een en ander aan kan doen en iets sneller vaart dan een nicco apparaat. de kyosho airstreek 500, is nog een tikkie serieuzer waar je nog meer aan kan doen. Tenminste, ik begrijp dat je vooral snel wil varen. Een tweedehansje kan ook, kan je ook vaak wel het een en ander aan verbouwen en sleutelen, is een leuke instap. Zoek marktplaats een keertje af zou ik zeggen:

    www.marktplaats.nl>>>speelgoed>>>modelbouw

    Staat vaak ook genoeg varends te koop,
    Succes ermee en laat het even weten zou ik zeggen,

    Greetz, Kor
     
  4. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum

Deel Deze Pagina