welke stekkers ?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door corsairk, 11 feb 2013.

1. corsairk

corsairk

Lid geworden:
    22 jul 2009
    Ik ben bezig met het aansluiten/koppelen van de elektrische onderdelen van m'n Trex700e (m'n eerste grote electro) en weet niet goed welke stekkers te gebruiken voor de verschillende onderdelen.
    Op m'n batterijen (6S-5000mAh) zitten nu EC-5 stekkers, misschien best dat ik hiermee doorga tot aan de regelaar, of niet ? Maar hoe zit het met de verbinding van regelaar naar motor, dit zijn 3 kabels ........ wat is hiervoor de beste oplossing ?
    Graag jullie meningen !

Groeten
    Ronny

Laatst bewerkt: 11 feb 2013
  2. MrRigid

MrRigid

Lid geworden:
    14 jun 2012
    Ik gebruik voor de kleinere motoren 4mm connectoren, voor de wat zwaardere pak ik ec5 zonder jasje. Werkt perfect en kunnen de hoge stromen prima verwerken. Succes

3. wildwil

wildwil

Lid geworden:
    29 jul 2010

+1. Prima zo, alles voor de accu en motor op 5mm.

Gr Wil :cool:

4. ked

ked

Lid geworden:
    25 dec 2009
    En voor de aansluiting naar de motor?
    Weet niet of er bij de motor ook stekkers bijzitten, meestal als ik een motor koop zitten daar al stekkers bij.

Maar..
    Voor aan de motor kan je kleinere stekkers gebruiken, bijvoorbeeld de 4mm.

5. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Als je aan de motor 4 mm neemt en voor de rest 5 mm, creëer je daar een zwakke schakel. Ik zou alles op 5 houden, een 700 vraagt best wat vermogen, en de bijbehorende hoge stromen. Je wil niet dat zo'n dure heli uit de lucht komt vallen omdat je net een iets kleinere stekker hebt genomen... 8O

6. corsairk

corsairk

Lid geworden:
    22 jul 2009
    Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ga dus overal EC5 stekkers gebruiken, afhankelijk van de situatie met of zonder omhulsel !

7. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ik zou ook zeker eens de xt90 overwegen, zij prachtige stekkers, en voor hoge vermogens;)

8. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009
    XT90 is toch ook gewoon 5mm goudstekker? Kun je net zo goed de EC5 gebruiken.. Die zijn nog goedkoper ook. 5 paar voor 7.99 (xt90) tegenover 5 x 1.12 voor de ec5

9. poerqwa

poerqwa

Lid geworden:
    11 mei 2003
    "indoorvlieger", volgens mij gaat wat je zegt niet op aangezien de motoren 3 fasen hebben en de stromen in de motordraad daardoor lager zullen zijn dan tussen de accu en regelaar. Tenminste dat is zoals ik het begrepen heb :)
    Het kan natuurlijk geen kwaad, daar heb je gelijk in.

10. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ben dol op ec5 voor dit soort dingen.. Mooie kleine korte plug. Maar xt90 is ook prima te doen...

Laatst bewerkt: 18 feb 2013
  11. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Dat zou goed kunnen, klinkt logisch, en dan is een kleinere connector mogelijk ook al afdoende. Maar er zullen bij een Trex 700 desondanks toch aardig grote stromen door de 3 "fase-draden" gaan lopen. Dus dan zal EC-5 misschien niet eens zo overdreven zwaar zijn. En je hoeft geen 2 verschillende connectors te kopen, is wel zo handig.

Groet, Henk

Deel Deze Pagina