welke van de 2

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door hans 666, 2 nov 2015.

1. hans 666

hans 666

Lid geworden:
    2 nov 2015
    Hallo iedereen,

ik ben nieuw in het rc gebeuren en zit met een vraag.

Na tal van opzoekingen is de keuze gevallen op 2 1/8 nitro
    gs racing, cl1 storm
    hpi trophy 3.5

beide zijn buggies.

Welk van de 2 raden jullie aan, ook naar wisselstukken toe, toch wel een belangrijk onderdeel waar je deze kan vinden, welke is technisch beter? Welke van de 2 heeft de betere zender, motor???

van de hpi vind je veel meer op het internet heb ik de indruk, de gs is beperkter.

De prijs is ongeveer hetzelfde bij mijn weten

pls help, want ik zie het bos niet meer door de bomen??

2. Bart_Banaan

Bart_Banaan Forum veteraan

Lid geworden:
    26 nov 2003
    De GS Racing CL1 Storm valt helaas af; die is al enkele jaren uit productie en daar zijn geen onderdelen meer voor te krijgen, helaas...
    De HPI Trophy is een goede keuze; een betrouwbare, veel verkochte modelauto. Voorzien van betrouwbare onderdelen die al jaren voor veel plezier zorgen bij vele, vele modelauto liefhebbers.

3. savage .26 picco

savage .26 picco Forum veteraan

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Wat Bart_Banaan al zegt , de GS valt sowieso af..
    Via internet zal je misschien hier en daar nog parts vinden , maar hoe lang dat nog duurt en of je alles nog kunt vinden...

HPI of bv Kyosho is dan een betere keuze.
    Als het wat meer mag kosten zijn de auto's van Mugen , Serpent , Xray , Losi of Associated leuke opties.

4. hans 666

hans 666

Lid geworden:
    2 nov 2015
    Bedankt gaste, ik vreesde er al voor. Jullie bevestigen mijn vermoedens. Het zal de hpi worden, of als jullie betere wagens weten voor ongeveer die prijsklasse zou ik dit ten zeerste waarderen.

Het hoeft geen wedstrijd auto te zijn want hier in belgie zijn er gewoonweg geen parcours voor te vinden, enkel elektrisch.

5. hans 666

hans 666

Lid geworden:
    2 nov 2015
    Hallo gaste,
    Was nog eentje vergeten die me ook nog interessant leek
    Losi 8ight gasoline
    Is dit wat, ook naar wisselstukken toe, voordeel is wel dat het gewone 2 takt is​

6. Schots en Scheef

Schots en Scheef

Lid geworden:
    25 jun 2008
    Voor de GS zijn nog wel onderdelen te krijgen.

O.a. bij conrad. Reely heeft de mallen.

Zit nog een grote importeur in Polen en in Frankrijk.

Zijn beste auto's heb er 2 maar gaan werkelijk nooit stuk.

Onderdelen zijn in nl wel moeilijker te krijgen dan voorheen toen rob nog importeur was.

7. Schots en Scheef

Schots en Scheef

Lid geworden:
    25 jun 2008
    Moet je rap zijn losi heeft ze in de aanbieding gedaan en is los.

Er zijn nog winkeliers die wat hebben was niet tegen te bestellen zo snel ging dat.

8. hans 666

hans 666

Lid geworden:
    2 nov 2015
    Jongens nu weet ik het ook niet meer, net bij een winkel binnen geweest nl, homeflyer in belgie bij mij in de buurt. Hij raad het me ten stelligste zf om iets van hpi te kopen, zeer slechte service zei hij, neem een elektrische wagen van arrma, nu heb ik niets tegen elektrisch, maar die lader en batterijen zijn niet goedkoop te noemen, de typhon is een zeer leuk modelen qua prijs gaat het wel, alleen moet je er een heleboel batterijen bijkopen als je wat langer wil rijden, uitgezonderd als je thuis rijdt en een lader bij de hand hebt.
    Zie ik dit verkeerd of ben ik juist zzn het redeneren?

9. savage .26 picco

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Dat is je reinste onzin !!

Op de ARRMA en de onderdelen daarvan zal een leukere winstmarge voor hem zitten.....
    Maar van wat ik zo hier en daar gelezen heb op het forum zijn die wagens nou niet bepaald "je van het "......

10. hans 666

hans 666

Lid geworden:
    2 nov 2015
    Letterlijk uit zijn mond, hpi levert geen service en nitro wordt bijna niet meer verkocht, alles gaat over naar elektrisch. Of dit nu zo is weet ik niet. Maar elektrisch vind ik nogal duur aan batterijen alsook een goede laderkost toch ook al gauw 250 euro +batterijen van ongeveer een 50 a 90 euro, dan loopt dit toch al gauw op. Pff moeilijk om iets goed te vinden blijkbaar

11. savage .26 picco

Lid geworden:
    12 okt 2004
    Lol......
    Is echt pure onzin !!!

Weet gezien z'n uitspraken zeker dat ik het bij het rechte eind heb , op de Arrma's en toebehoren zit gewoon een leukere winstmarge voor hem...

Gewoon lekker een nitro kopen als jij dat wil !
    Maar dan wel bij een andere shop ;)

12. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Mogelijk is de winkelier zelf geen officiƫle HPI dealer. Wetend dat er geen HPI distributeur in Nederland zit lijkt het misschien lastig maar de Franse die het voor de Benelux heeft overgenomen zou een goede levering garanderen.

In je lijstje zijn er nog zoveel andere alternatieven mogelijk zoals:
    - Kyosho Inferno Neo
    - LRP Rebel BX
    - ECX revenge type-N
    - Reely REXX (niet helemaal 1e keus maar zou best een aardige buggy zijn)
    - Losi 8.0 RTR

En er zullen vast nog wel meeer zijn

13. Bart_Banaan

Bart_Banaan Forum veteraan

Lid geworden:
    26 nov 2003
    Ook een heel leuke: JQ THE Car yellow RTR: hoogwaardige onderdelen, compleet, snel, modern en leuk!

14. jarno1997

jarno1997

Lid geworden:
    27 dec 2011
    Inderdaad onzin, HPI onderdelen zijn erg goed te krijgen. Van de HPI Trophy nitro buggy heb ik er zelf 2 gehad, en op het moment heb ik een HPI Trophy truggy. Met ze allemaal heb ik nooit problemen met het vinden van onderdelen. Niet dat dat erg vaak nodig was :)
    Het zijn echt degelijke auto's, en voor wat je krijgt zijn ze helemaal niet zo duur.

Het enige wat inderdaad soms moeilijker kan zijn is het vinden van brandstof, omdat je het (meestal) niet kan bestellen. Brandstof mag namelijk niet verstuurt worden met de post.

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  15. Schots en Scheef

Schots en Scheef

Lid geworden:
    25 jun 2008
    Hpi is gewoon goed, onderdelen voorziening is goed. 90% binnen 3 a 4 dagen in de winkel.

Arrma hoor je ook veel verschillende dingen over. De een vind het goed de ander bagger.

Rijd liever nitro dan electro. En in onze groep rijden we bijna allemaal nitro, zijn er een paar bij die een electro erbij hebben maar de hoofdmoot is nog steeds nitro.

Als je brandstof haalt moet je gewoon genoeg halen dat je een tijd vooruit kunt.

16. steventrx

steventrx

Lid geworden:
    7 sep 2013
    Ik ga ook maar een Losi 8ight halen als ze inderdaad zo goedkoop zijn ^^

17. steventrx

steventrx

Lid geworden:
    7 sep 2013
    Inmiddels onderweg :)

18. hans 666

hans 666

Lid geworden:
    2 nov 2015
    ok bedankt jongens om mijn vermoeden wederom te bevestigen.

Ik dacht dat toemen wel nitro verstuurde via de post, ik kan me ok vergissen, ben niet zeker maar ik dacht dit wel ergens gelezen te hebben.

19. steventrx

steventrx

Lid geworden:
    7 sep 2013
    Inmiddels de Losi 8ight gasoline binnen. Als je nog een auto wilt aanschaffen Hans, lijkt me dit een erg degelijke auto voor wat je betaald. Je moet dan wel snel zijn want bij Rcracingtwente waren ze binnen dag al uitverkocht...
    Hier wat foto's van hoe mijn Losi die vanmiddag binnenkwam. Spoiler er nog niet op gemonteerd.

Komt inc startbox (zeer makkelijk starten! Wel zelf 2x 7.2v NiMH in parallel erin doen. Zitten in de startbox al parallel schakeling met Tamiya plug. En anders 4s Lipo)
    Ook met spektrum zender meegeleverd.
    Met wat kleine dingetjes die er standaard bij zitten.

Tevens is benzine een stuk goedkoper dan Nitro. Nitro betaal je zo'n 12 euro per liter, terwijl benzine 8 euro per liter goedkoper is.
    Normaal zijn benzine auto's wel duurder in aanschaf, maar met deze actie is dat prima te doen :)

Samen dus een erg mooie buggy voor de prijs waarvoor ze nu even verkocht worden. Ik weet niet hoe lang de actie loopt maar waarschijnlijk is het een op=op actie.

HPI is inderdaad prima leverbaar. En anders zijn er genoeg alternatieven buiten Nederland waarbij je ze binnen een week binnen hebt.
    ARRMA staat op dit forum nou niet bekent om zijn beste kwaliteit. Met de 1:8 electro auto's is er van alles en nog wat mis met de elektronica en met de 1:10 modellen zit er wel meer niet goed (weet niet of dit ook voor de Nitro geldt)
    Arrma is nog niet zo heel erg lang bezig dus onderdelen zijn wat minder makkelijk te vinden.
    Dus wat je verkoper zegt is zoals al vaker gezegd pure onzin.

Succes met de keuze!

Steven

20. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Dat ziet er goed uit Steven.
    Zeer nette buggy. Jammer dat ik het geld niet ff heb liggen anders zou ik het wel weten...
    Laat ff weten hoe je eerste ervaringen zijn..

Deel Deze Pagina