Werkschependag 2005

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Roel van Essen, 31 okt 2004.

1. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002

Weten jullie het nog? Langzaam wordt het tijd om eens te polsen of er een vereniging is die dit maal gastheer wil spelen voor de jaarlijkse Modelbouwforumwerkschependag!
    De dag staat vast, hebben we vorig jaar besloten: Hemelvaartsdag 2005! (Volgens mij 5 mei)

Nu nog de locatie!
    Mensen, voordat we allemaal in winterslaap vallen of in retraite gaan in de hobbyschuur: Informeer eens bij het bestuur van je vereniging of zij hun locatie ter beschikking willen stellen voor dit evenement!
    Bijzonder gezellig, goed om je club eens in het zonnetje te zetten en weer eens andere schepen te zien en ideen op te doen...

Laat horen!
    [/b]

2. DreBo

DreBo

Lid geworden:
    4 dec 2002
    mmmmmmm, het inderdaad weer eens tijd om een lokatie te zoeken.

Zal wel eens navragen bij het bestuur, maar als zij willen moeten wij de gemeente nog zo ver krijgen daar wij dan een extra vergunning moeten aanvragen.

De andere vraag is komen de kapiteins naar Valkenburg aan de Geul in het Zuid Limburgse??????

André

3. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    ik wel!

4. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Me too, en ik denk Kor ook wel...

5. DreBo

DreBo

Lid geworden:
    4 dec 2002
    effe enkele foto's van het water.

Dit is onze kade.

Dit is een gedeelte van ons water.

Er mogen maximaal 50 modellen tegelijk op het water, maar dat gebeurt zelden. :roll: En er mogen geen brandstof motoren gebruikt worden.
    Helaas hebben we geen mooi clubhuis zoals Vaargroep Flevoland en HMBC, dus zullen we het met een grote partytent doen.

er ligt een verzorgingshuis niet al te ver van het vaarwater dus moeten daar iets regelen voor eventueel toilet gebruik.

André

6. Roel van Essen

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ziet er best leuk uit, Andre!
    Max 50 modellen op het water? Zoveel frequenties hebben we niet eens ter beschikking!
    En dat 'geen brandstof' spreek mij ook wel aan... Zeker na gesleept te zijn door Hans. (uche uche...proest)
    Is dat toevallig het water bij het "Geulpark", bij de oude valkenburgersweg, ten oosten van Valkenburg?

7. Danny Bimmel

Danny Bimmel

Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Hoi Allemaal,

Dat ziet er zeker niet verkeerd uit :D . Van IJsselstein naar Valkenburg is dan wel 175km maar ik zal er zijn :D .

Op die stijger ben je trouwens wel een makkelijk doelwit voor de waterkannonnen :twisted: .

Maar goed, nu snel de schuur in want voor 5 mei moeten nog twee boten af.............. :wink:

Groetjes Danny.

8. Hannibal

Hannibal Guest

Ik kom zeker!

9. DreBo

DreBo

Lid geworden:
    4 dec 2002
    Roel dat klopt helemaal.

Wij mogen daar de hele rechterzijde van gebruiken.

10. toneburst

toneburst

Lid geworden:
    16 apr 2003
    Auw...

Valkenburg aan de Geul is wel een heel erg eind weg vanaf Leeuwarden en gezien de kosten die aan dat ritje verbonden zijn ga ik hier toch voor bedanken...
    Ik weet dat een 'geschikte lokatie' natuurlijk niet voor de hand ligt, en dat diegene die die lokatie beschikbaar stelt veel werk verzet om het iedereen naar z'n zin te maken maar zou het gezien de Nationale aard van het forum toch niet beter zijn om een iets centralere lokatie te zoeken? (Met alle respect voor Andre!!)
    Het zou me ook niet verwonderen als anderen zouden bedanken als de werkschependag 2005 in Appingedam of Dokkum zou worden gehouden..
    Je kan het natuurlijk nooit iedereen naar de zin maken maar neem het ´s in overweging.
    Ik hou dit draadje in de gaten. Mocht de lokatie nog veranderen, dan kan ik altijd van mening veranderen.

Jos.

11. Luit

Luit

Lid geworden:
    10 nov 2003
    Yo,

Ben het wel met Jos eens.
    Alhoewel ik een klein stukje zuiderlijker woon dan hem :wink: blijft het een behoorlijk eind toeren.
    Ik hoop dat er nog meer opties komen (natuurlijk zeg ik ook; niks ten nadele van André).

12. bombarst

bombarst

Lid geworden:
    14 sep 2003
    en ik ben het ok met Jos en Luit eens! dat is mij toch iets te ver.....

Ik wou jullie onze vaargroep Ekenstein in Appingedam voorstellen..,.....maar dat is voor jullie waarchijnlijk weer te ver!!

Arnold

13. Luit

Luit

Lid geworden:
    10 nov 2003
    Ziet er goed uit Arnold :!: :!: :!:
    En ook zo lekker dichtbij hé :wink: :lol:
    Maarja, dit is weer mijlen te ver voor André... terwijl ik toch wel zijn vorderingen m.b.t. de Siberie in het echt wil zien 8O .
    En laten we bv. Droopy'ke ook niet vergeten...

Greetings,
    Luit

14. Danny Bimmel

Danny Bimmel

Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Hoi Allemaal,

Ik kan me voorstellen dat diegene die in het noorden des land wonen het niet echt fijn vinden dat je helemaal naar Zuid Limburg toe te rijden. Ik zou zeggen het is maar één keer per jaar, maar goed ik heb makkelijk praten ik woon in IJsselstein en dat ligt vrij centraal, dus ik zit overal redelijk dicht in de buurt :) (jullie mogen wel bij mij thuis in de badkuip komen varen :wink: ).

Ik denk ook dat het niet echt leuk is om elk jaar in het midden van het land werkschependag te organiseren, want dan kom je steeds bij dezelfde vereningen terecht :( .

Maar goed, maakt mij weinig uit waar werkschependag gehouden wordt, ik zal er zijn (behalve als het Zuid Frankrijk wordt natuurlijk :wink: , of het moet werkschepenweek worden :lol: ).

Groetjes Danny.

15. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    @Arnold,

Hebben jullie al een werkschependag gehouden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Als al deze schepen ook komen, kom ik zelfs naar Appingendam!
    Schitterend.

By the way, is de Fairmast een schip uit jullie vereniging?
    Vind het leuk om haar op deze foto's terug te zien. Zit namelijk 7 jaar bouw tijd van mezelf in. Ik heb haar een jaar of 2 geleden verkocht en daarna er nooit meer iets van gezien :nooo:
    Leuk om ze zo weer eens te ontdekken.

Maar weer on topic.
    Het is wel een heel gave omgeving om in te varen.
    Spreekt mij persoonlijk meer aan als het losse stijger in een vijver (Sorry Andre :oops: )
    Ondanks de afstand zou ik denk ik toch komen.

16. Hannibal

Hannibal Guest

Ekenstein is heel mooi..... maakt mij allemaal niet uit , woon in midden des lands duszzz

17. bombarst

bombarst

Lid geworden:
    14 sep 2003
    @Luit; dat is zekers lekker dichtbij!!
    @Adam; ik weet niet of de Fairmast een verenigingsschip is (ik denk het niet) de foto's zijn gemaakt tijdens de open dag van de vaargroep afgelopen juni. We zijn nog niet zó lang lid.....
    Speciaal voor jou nog een paar!

Arnold

18. Ronald

Ronald

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Hallo,

Appingedam......
    pfffffff een jaar in dienst gezeten.......
    was een eind rijden, maar voor een werkschependag moet je wat over hebben, toch? En de locatie ziet er inderdaad fraai uit, met zo'n haventje.
    En k heb dit jaar geen plannen om naar Spanje op en neer te racen, dus ik kom zeker.
    Ook Zuid Limburg is een heel eind rijden,
    maar misschien kunnen Adam en ik wel car-poolen.......
    als onze boten in één auto passen :wink:

Die kanovijver in (volgens mij) Elspeet is trouwens ook een leuke locatie......
    Ik weet niet meer welke vereniging daar toen een open dag had.....

Anders heb ik zo'n kleine 1000 meter van mijn huis vandaan een supergrote vijver liggen waar je alle ruimte hebt om te varen.
    Met een pier waar je met gemak zo'n paar honderd toeschouwers en stuurlui op kwijt kan.
    Echte golven waar je met je bootje doorheen kunt klieven.
    en aan de andere kant van het piertje een haventje waar je met gemak je RC-bootje in kunt draaien.

groeten,
    Ronald

19. Luit

Luit

Lid geworden:
    10 nov 2003
    Kijk, ik wil ook best wel een X aantal kilometers op de teller bijschrijven.
    Maar om nou naar de andere kant van het land te knappen...er moet toch een andere mogelijkheid zijn.
    Op Roel en consorten hun stekkie heb ik behoorlijk genoten afgelopen jaar, maar ik kan mij voorstellen dat hij denk; nu maar eens op een andere plek... (of..... :wink: )
    Een centraal punt binnen ons klere-landje zou toch mooi zijn.
    Maarja, ik heb makkelijk kletsen...ben (nog) niet aangesloten bij een vereniging of iets dergelijks.

Greetings,
    Luit

20. Tom Boere

Tom Boere

Lid geworden:
    1 okt 2004
    Hallo medevaarders,

Ekenstein is een schitterende locatie, ik heb daar diverse vaarshows meegemaakt, klein nadeel is de wat langere afstand tussen parkeerplaats en vaarwater, maar als je je schip eenmaal in het water hebt ben je dat ook weer snel vergeten. totdat de ( tiet ) van vertrekken is aangekomen ( grapje ).

Ben zelf lid van de vereniging VMBC het Anker uit Nieuwegein ( net onder Utrecht ) zal eens gaan polsen bij het bestuur of er wat te regelen valt, hebben een leuk vaarwater echter geen sanitaire voorzieningen bij het water, voor een bakkie leut kan altijd gezorgd worden, middels een clubcaravan, ook hebben we wel wat marktkramen om de schepen een plek te geven.

Hoe kan ik by the way foto's hieronderaan plakken ???? :?:

Tom Boere :wink:

Deel Deze Pagina