Werkvlet bouwen uit printplaat materiaal

Discussie in 'Werkschepen' gestart door antonio, 4 okt 2002.

  1. antonio

    antonio Guest

    hoi,
    :?
    ik ben bezig met het bouwen van een werk-vlet opgebouwd uit printplaat delen. heeft iemand ervaring hiermee?? ik heb het grootste deel al gesoldeerd, maar ik kwam wat problemen tegen die ik nu met lijmen heb opgelost. oa het solderen van veel kleine delen op een groter stuk printplaat. als ik het een af heb en verder gaat met het andere deeltje, dondert het geheel weer uit elkaar. :x iemand een idee?? koelen met water gaat niet, want dat geeft aanslag waar de soldeer weer niet op houdt. ik werk met een 45 watt bout en electronica soldeer tin (30-60) de printplaat heeft een dikte van 0.2 tot 0.6 mm, het koper is dan een paar micron, ongeveer zoiets als aluminium folie.
    ik ben nu ver klaar met het solderen, maar het volgende project ligt al weer te wachten. nadat ik deze varend heb gemaakt wordt de kiel gelegd van een kustvaarder, ook die wil ik gaan solderen.

    gr,
    antonio

    http://www.smvv.nl.vg/
     
  2. bol

    bol

    Lid geworden:
    30 apr 2002
    Berichten:
    736
    Locatie:
    poeldijk gem:_Westland
    probeer een boet met een groter vermogen waardoor je het te solderen opject minderlang hoef te verhitten daar door wordt een kleiner gebied warm en alles goed laten afkoelen voordat je het volgende onder deel soldeerd
     
  3. bart

    bart Guest

    Re: varen in zeeland

    je zou dat mooie soldeerstationnetje kunnen kopen en op 250 graden in combinatie met vee blazen en continu aantippen van de soldeerstift proberen het plaatselijk te verhitten.
    Desgewenst geef ik een wel online instructies hoe je verder moet

    groetjes,
    Bart


     
  4. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    Omdat de titel in het totaal niets met het draadje te maken heeft, heb ik de titel even gewijzigd.

    Groeten,

    Jan
     

Deel Deze Pagina