Kwam het volgende bericht tegen: Nu wil ik er best 10 bestellen, maar heb zelf geen 10 stuks nodig. Misschien dat er iemand wil meedoen met deze bestelling. Verwacht er zelf 3 nodig te hebben, blijven er dus nog 7 over voor de liefhebber. Wie doet ermee?
Erik, ik wil mij inschrijven voor 3 stuks. Als je vooraf al betaling wilt hebben als bevestiging van afname, absoluut geen probleem van mijn kant. Ik doe geen loze toezeggingen! Pay-Pal of via internetbankieren, kom maar op met je (bank-)gegevens. Hans.
hallo Eric, Lijkt me een goed plan. Voordat je eventueel besteld moet je wel rekening houden met de DOUANE. Ja, ja, deze tak van de Nederlandse overheid wil ook een graantje mee pikken. 8O Voor alles boven de € 22,= en buiten de EU gekocht moet invoerbelasting worden betaald. :cry: En het leuke is ook over de verzendkosten en eventuele verzekeringskosten. :evil: Ja , het moet niet gekker worden. Even op USpostal gekeken, verzend kosten ca. €50,=. (160+50)*BTW= 250 dollar zo'n 225 Euro. Een stok komt dan op ongeveer 22 tot 25 Euro. Ter vergelijk wat prijzen, (zonder verzendkosten) Een stok voor de Asperin kost €20,= Bij TMR kosten de stokken, Super DLG 17>8,5 x 810 mm - extra stiff - ( flex <15mm -1kg / 500mm) 16g - Unground Finish after spiral warping - 16,- EUR 17g - Finished Surface - 20,- EUR Sport and Slope DLG 17>8,5 x 800-820mm ( flex 22mm - 1 kg / 500mm) 20g - Finished Surface - 10,- EUR En er zijn zeker nog een paar op te noemen. Groeten Frans
mmh, ik dacht er aan om ook zoiets te bestellen. De meeste vind ik alleen vrij prijzig en ik heb nog een skyshark liggen. 15 gram, Taps toelopend van 16 tot 6mm ongeveer. Hij flext wel iets meer, maar ja. Hij is wel maar 7 euro. Misschien dus eerst ff verder zoeken en dan een flinke order. Denk wel dat er dan zowieso genoeg animo is.
Laten we dit afspreken: Als er iemand is met een beter/voordeliger voorstel, voordat we op 10 stuks zitten. Gaan we daar in mee. Zo niet of als we op 10 stuks zitten bestellen we/ik gewoon. Eens?
Als je goed bij de hengelsport winkels zoekt, zul je daar goede hengels (Shakespear) van carbon van +/- 3m vinden. Deze bestaan meestal uit 3 delen, het middelste deel is geschikt als DLG boom. In de opruiming of oudere modelen kun je deze soms voor een prikje kopen (Mijn laatste "hengel" koste €3, met afdingen) Dit voldoet natuurlijk prima als sport/beginners DLG boom. Maar voor een TOP DLG voldoet dit natuurlijk voor geen meter, vandaar dat ik "echte" DLG boom wil bestellen. En ja, die kosten (veel) geld.
Boom - Carbon / Glass Porcher + MSG L285 F1A / DLG 17>8,5 x 800(830)mm 19g (coming soon 16g) 10,00- EUR Dit bij TMR Een complete Carbon/Kevlar romp met Boom van de Highlight kost 54 euro. Hiervan is 24 euro voor de boom. Bij Mibo Modeli zijn ze de prijslijsten aan het aanpassen maar daar was hij nog iets goedkoper. Zelf ben ik nogal gecharmeerd van dit rompje. Loeisterk en lekker licht en vooral ontzettend veel inbouwruimte met een goede toegang dankzij het het afschuifneusje. Ik heb al eens bij de fabrikant gevraagd wat het kost om 10 van deze rompjes te kopen. Helaas nooit een reaktie op gehad.
Vanuit de vrijevlucht wereld zijn er ook kevlar booms te koop. Die zitten ook rond de 16/18 gram zijn stijf en kunnen tegen een stootje. Ik gebruik hier zelf de staartbomen van Mike Woodhouse voor (dunne variant). Deze zijn ook erg sterk en stijf.
Dank voor de link. Maar CZ zit ook buiten de EU, Dus ook invoerrechten etc. In het gewicht zit het niet met de transportkosten, dus. Heeft er iemand voorkeur?
Geen idee of dit de werkelijke kosten zijn, maar dit staat bij de (proef) bestelling: Description Quantity Unit Price Total Carbon Boom Tube for DLG Gliders 10 PK (NEW) 100002947 1 $ 159.90 $ 159.90 Product Cost $ 159.90 Shipping Cost $ 7.99 Total $ 167.89 Das dus €149,64 (ex BTW) = €180 incl BTW Wat dus neerkomt op €18 per stuk. (Misschien zijn de Shipping costs niet helemaal correct, maar veel zal het niet schelen)
mmh, 18 euro voor een echt goede boom lijkt me op zich dan nog wel te doen. Maar wat theo nou zegt vind ik eigenlijk ook wel mooi! mmh, Nou ja, ik w8 wel ff af wat er nog gaat gebeuren.
hallo, eigenlijk voor allen. ik ben een tijdje met tailbooms bezig geweest. opsturen ervaar ik als duur, hoewel de kwaliteit van bv tailbooms.com erg hoog is. De booms die ik hier gevonden heb lijken me zwaar wil ik de zelfde stijfheid hebben. Hier nu mijn vraag. ik heb enige booms zelfgemaakt. ze buigen bij 1 kilo op 50 cm 22 mm door, de allegro booms van tailboom.com maar 15 mm. Ik ben bang als ik deze zelfgemaakte booms ga gebruiken dat ze te slap zijn. ik wil niet meer weefsel gebruiken daar ik bang ben dat ze te zwaar worden, nu zijn ze mooi 16 gram. iemand een alternatief? ik heb bij emc-vega in duitsland 2 stuks besteld en gebruikt, maar die waren 21 gr ipv de beloofde 14,8 gr, heel stijf maar zwaar.
misschien loont het sich hier te kijken http://www.f3-modellbau.de/preise_list.html#spare_prl. hier hebben ze ook veschillende tailbooms en andere dingen die niet al te duur zijn cu henk
mmh, niet heel duur idd, ziet er goed uit! (Russian Carbon ). "Due many orders and limited development capacities, a waiting time is about one month. Please, contact for getting more information" Shipping costs Netherlands 30€ mmh, word wel wat duur toch dan... Misschien dat het lager kan als je er veel besteld.