wie gaan er naar phantasie in blue in twente dit weekend

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door _monster_beetle, 30 aug 2005.

1. jan brilman

jan brilman Forum veteraan

Lid geworden:
    27 sep 2002
    En iemand gaf daar een demonstratie van hoe het niet moet . . .

Ik hoor het een van die mensen op TV (direct na de crash) nog zeggen: "Tja, dat is de hobby, hè . . "

Dat was geen reclame. :nooo:

jan.

2. Bert

Bert

Lid geworden:
    22 aug 2002
    Even iets recht zetten, Jan.

De mislukte startpoging van de Fokker 70 op het Jules Unlimited filmpje betrof een van de eerste vluchten van het model met turbine aandrijving. Door een eenzijdige motor uitval vlak voor het loskomen raakte het model naast de baan en werd licht beschadigt. (Een hoofdpoot losgekomen.) Een paar dagen later heeft het model vlekkeloos alle film vluchten doorstaan.

Helaas vond het Jules Unlimited team het veel lolliger om de TV uitzending te besluiten met deze mislukte startpoging en zo te suggereren dat het model uiteindelijk "plat" was.

De kreet "dat is nou de hobby" slaat dus niet op het gegeven dat alles uiteindelijk plat valt, maar op het gegeven dat je soms een tijdelijke tegenslag moet accepteren om uiteindelijk iets heel bijzonders te realiseren. Je kunt onze prachtige hobby bijna niet beter beschrijven, denk ik. En heel bijzonder was het inderdaad, om bijna 10 jaar geleden een multi turbine reus met twee zelfbouw turbines de lucht in te krijgen.

Jules=Unlimited fantasie!

3. marco bosch

marco bosch

Lid geworden:
    13 jan 2004
    ze hadden dan beter kunen zegen dat is het risico. want de hobby is bouwen en vliegen niet het crashen

4. awt74

awt74

Lid geworden:
    21 sep 2005
    Toen stonden de modelturbines nog echt in de kinderschoenen...
    De turbines van de fokker waren destijds opgebouwd o.a. uit CampinGAZ busjes....en hadden geen Electrostart.... dat is pas hobbiën... de bouwer had het voordeel dat ie beschikking had over laser snij apparatuur om de verbrandings kamer te kunnen snijden....

5. jan brilman

jan brilman Forum veteraan

Lid geworden:
    27 sep 2002
    Oh . . . :oops:

Aha! :p

Kijk . . . 8O

Dat wist ik allemaal niet . . . :?

Iets te snel geoordeeld. :nosmile:

In mijn herinnering stond het model, vlak voor het begon te rollen, al niet mooi opgelijnd, en eindigde het juist daarom in het gras. :roll:

Maar als er een turbine uitvalt . . . tja, dat start natuurlijk niet echt lekker meer. :nooo:

Vertel mij wat . . . :?

Hoewel . . . zoveel bijzonders heb ik nou ook nog niet . . . :hammer:

Anyway . . .

:wink:

jan.

Deel Deze Pagina