Kan iemand wat vertellen over deze 11 dbi antenne voor fpv gebruik. Heb hem liggen en dacht beter als de orginele fatshark bril antenne want die zijn ,maar heb hem nog niet gebruikt. Zal dan aan de zender komen. De soortgelijke die ik heb is voor de 5.8.
Ontvanger bedoel je? Ach proberen kan altijd. Als je een Cloverleaf op je model hebt dan heb je werl 3dB verlies aangezien de patch wel Lineair zal zijn.
Heb er geen ervaring mee, maar dat is een dual-band wifi patch antenne. 8/11 dBi is best veel dus de openingshoek zal vrij klein zijn, ik schat zo'n 90 graden voor de 2.4GHz antenne. Dus je moet hem wel ongeveer op je vliegtuig gericht houden, iets wat bij FPV wel eens lastig is. Martin Edit: Dennis, ik denk dat hij de antenne voor de besturing wil gebruiken (2.4GHz gebruikt haast niemand voor video, behalve ik dan ).
Lees in zn bericht Beter dan Fatshark en 5.8. Dus heb toch het idee voor Video. Voor RC zou ik het iig niet doen. Je mikt zo iets naast en dan ben je de besturing kwijt. Heb laatst ook een 2.4 setje overgenomen. Vlieg zelf toch op 433 en niet bij bij een club.
Zal wat duidelijker zijn ,heb 1 fpv quad met fatshark spironet antennes,op de tx en de rx attitude bril. Nu heb ik een 2 de quad waar ik de tx 250mw al van heb alleen nog geen spironet antenne op de tx. Wel aangezien ik deze soortgelijke 11db met een kruisje op de 5,8 nog heb liggen en nooit geprobeerd was mijn vraag eigenlijk ,heeft iemand ervaring met deze antenne. Hij komt dus op de tx van de quad,want op de bril heb ik dus al een spironet antenne. Tuurlijk de praktijk is het beste ,maar misschien kunnen de mensen met ervaring mij al andwoord geven. Slechter als de bijgeleverde staaf antennes van fatshark zal hij vast niet wezen want daar had ik na 50m al veel storing op de vidio. Verder vlieg ik fpv niet verder als ongeveer 300m max wat rondjes op een veld ,en daar voldoen de spironet antennes prima mee. Ps staat op deze antenne wel 360 graden dus weet niet of dat 360 graden van de antenne is En anders word het dus nog een tx spironet antenne voor de 2 de quad kopen.
Ok, op die fiets dus. Dan zou ik het niet doen want de antenne is richtingsgevoelig. Je videosignaal wil je in ieder geval in het horizontale vlak in alle richtingen uitstralen. Deze patch antenne doet dat niet. Martin
Idd. Draai het dan om. Clovers op je modellen en de patch op de grond. Die volgorde is logischer. Die 360 is je antenne swivel. Hoeveel je hem kunt draaien.