Hallo, Ik wil graag een Super Alulah bouwen in een spanwijdte van 160cm (2x een vleugel van 80cm). Nu ben ik op zoek naar iemand die tegen een vergoeding dit voor mij wil CNC snijden. Het gaat om dit toestel: http://i54.tinypic.com/2e4g1hi.jpg EPP moet ik nog aanschaffen, maar dat wil ik dan hier kopen: Heitec - Ihr Partner für innovative Schaumstofftechnik Hartelijke groet, Alex
Hallo Alex, Zelf heb ik geen ervaring met EPP snijden, maar bij deze webwinkel kan wellicht uitkomst bieden. EPPshop.nl Groet, Geert
Die snijd ook niks . Zelf een beugel maken met snijdraad en de mallen maken en zelf gaan snijden van hand zal een optie zijn . De testen met styropor doen uit de bouwmarkt , is goedkopere optie. Mvg Johan
Robert (Musters van de Super Alulah) geeft aan dat zelf uit de handsnijden van de SA eigenlijk geen optie is. Misschien dat ik het toch maar eens moet proberen. Probleem bij mijn huidige snij experimenten is dat de draad zo slap wordt als er stroom door loopt. Lagere spanning maakt het snijden onmogelijk, meer contra spanning doet de draad knappen. Heeft iemand van jullie een beproefde combinatie? Bijvoorbeeld 1 meter snijdraad van type x met 12 volt en 1 ampere. Om maar wat ronde getallen te noemen...
Dan heb je niet de juiste draad . Wolframdraad is sterk en word ook niet veel langer als je er stroom op zet . Ik heb er een veer mee tussen die hem altijd op spanning houd . Dikte draad 0,43 mm , die knapt niet . Gekocht op Ebay En waarom kan je die niet van hand snijden ? CNC is misschien precieser maar de stroom en de draad is hetzelfde . Mvg Johan
EPP snijden is geen probleem hier, heb al diverse kernen gesneden met mijn handbeugel. De snijdraad rekt niet en blijft bijna niet achter. Samen met Sanka hebben we ooit een middag Zagi's gesneden van EPP.
Het snijden van hand is ook geen probleem , je moet het even oefenen en de juiste spullen gebruiken . En altijd met 2 man (vrouw) van hand snijden . Heb vorige week een zagi gesneden en opgestuurd naar de fabriek , weten ze wat ik wil. Mvg Johan
Hi, als je de juiste profielen en vleugelgeometrie kent wil ik wel n poging wagen. Ik heb voldoende piepschuim liggen voor n test. Als dat goed wordt kan er altijd nog epp gekocht worden. Als het iets lijkt pm me dan. Ik heb n cnc snij en cnc freesbank. Groet Fred
Wat een mooi aanbod Fred. Ik weet de vleugelprofielen en heb de geometrie van het geheel. Waar woon je? Zullen we via PB of telefoon even verder overleggen?