Wie kan mij helpen een leuk en goedkoop FPV setje uit te zoeken?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door ycdlawip, 11 jan 2016.

1. h1975

h1975

Lid geworden:
    5 aug 2013
    ...oke dus verdiep jezelf zeker even in de regeltjes. dat is nu wel helder voor je ;)

Dan terug naar je vraag:
    Ik zou gaan voor de aomway 500 mw set. Ik haal er twee kilometer mee met een buggy op het strand met aomway antennes. In de lucht zou je dus nog betere verbinding moeten hebben. zie de links hieronder.
    Wel echt aan te raden om meteen voor een bril te gaan. dat is wel echt een verschil van dag en nacht als je FPV wil vliegen. de V1 set van Hobbyking is al echt goed en geeft meteen een veel meer embedded gevoel. de V2 is iets duurder (ik ken je budget niet natuurlijk) maar die zit ook meteen een stuk beter en is weer wat verder doordacht met vakjes erop etc. Ik gebruik nog steeds de V1 met veel plezier en heb er een ontvanger aangetaped.

Als je het dan leuk gaat vinden dan zou ik meteen overgaan naar een Fatshark (gewoon tweedehands kopen, er komen er steeds meer op de markt en vrijwel iedereen gaat er echt zorgvuldig mee om en doet hem weg om te kunnen upgraden naar een nieuwe model. been there done that ;)

zender en ontvanger (camera meteen weggooien): http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._lines_CMOS_5V_camera_set_NTSC_2_w_o_DVR.html
    kies dus meteen ook een goede camera (CCD ipv CMOS): http://www.hobbyking.com/hobbyking/...PLUS_L28_N_FPV_Camera_NTSC_EU_Warehouse_.html
    en deze antennes: http://www.hobbyking.com/hobbyking/...f_Clover_Antenna_Set_for_TX_RX_SMA_RHCP_.html
    V1 goggles: http://www.hobbyking.com/hobbyking/...oggle_Set_with_Monitor_KIT_EU_Warehouse_.html

succes en hou het veilig!

Drouger en Ard Schell vinden dit leuk.
  2. ycdlawip

ycdlawip

Lid geworden:
    27 okt 2015
    Hartelijk bedankt maar dit wordt echt een duur geintje voor mij zo. En ja 500mw is ook een groot verschil met 200mw. 25mw mag, dus ja liever 200mw ipv 500mw dat ik het maar een beetje fout doe als ik iets fout doe.

En een bril mag sowieso niet want je moet er zicht op hebben. En een beeldschermpje op je afstandsbediening spreekt mij sowieso wel aan. Nu heb ik vorige week een crash gehad en kan ik weer bij nul beginnen, dus als ik aan FPV begin wil ik echt zo goedkoop mogelijk beginnen. Jouw setje is meer dan de helft van wat mijn quad gekost heeft. En ik moet hem dus opnieuw kopen omdat er weinig van over is.

Dus hopelijk begrijp je mijn situatie :p

Ik zelf zat hiernaar te kijken als beginnersspul:

Transmitter met klein flutcameratje van €20,31 http://www.banggood.com/Eachine-700...egree-Camera-w32CH-Transmission-p-965760.html
    Mini Receiver van €16,77 http://www.banggood.com/Eachine-ER32-5_8G-32CH-Wireless-AV-Mini-Receiver-p-1007771.html
    Bij elkaar dus €37,08 (en dan nog een beter setje antennes erbij)

Dat klinkt erg goedkoop en dat is het ook, maar op de reviews ziet het er meer dan redelijk uit voor iemand zoals ik. Als ik een jaartje met mijn quad goed heb gevlogen kan ik altijd verder gaan naar duurder en beter spul, maar ik wil eerst maar even een paar maanden m'n quad in de lucht houden. Zeker omdat ik ook beginner ben. Ik hoop dat jullie dat snappen.

Maar wat denk je van mijn setje dan? Het zal wel geen FULLHD zijn maar ja zolang het maar werkt hè. Is het tenminste compatible? Ik snap nooit echt dat pal/ntsc gebeuren en die RPSMA of SMA dingen.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt: 3 feb 2016
  3. Teun prevoo

Teun prevoo

Lid geworden:
    22 mei 2015
    Zover ik weet heeft PAL/NTSC met je scherm te maken (????) en RPSMA OF SMA met je antenne aansluiting. Dit betekent: zit er een puntje in je antenne of in je vtx/vrx.

Ik heb eergisteren mijn eerste fpv set, tweedehands, aangeschaft voor 95,-:
    Immersion 600mw 5.8ghz VTX
    Immersion uno5800 VRX
    Matige camera + matig scherm.
    2x clover leaf antennes.

Ik wil graag upgrade naar een Sony 600tvl HD cam van surveillezone (?) en gebruik maken van de quanum V2 of fatshark goggles.

Ik kan je sterk aanraden om te investeren in degelijke apparatuur,
    je wil immers niet crashen en hiermee schade aan iemand/iets berokkenen door falende elektronica.

Mijn advies zou dus zijn om even goed marktplaats in de gaten te houden en daar gewoon goed te zoeken.

Groetjes,

Teun

4. ycdlawip

ycdlawip

Lid geworden:
    27 okt 2015
    Naja ik vertrouw niet op FPV (want dat mag ook helemaal niet) dus het zal niet aan de fpv apparatuur liggen als die crasht. Ik blijf er, zeker in het begin, gewoon zicht op houden. Dus ja ik wil het even goedkoop beginnen zodat ik straks niet weer honderden euros kwijtraak als het fout gaat

5. Teun prevoo

Teun prevoo

Lid geworden:
    22 mei 2015
    Kijk even naar filmpjes van de setjes op YouTube, dan zie je ongeveer wat je kan verwachten.

6. ycdlawip

ycdlawip

Lid geworden:
    27 okt 2015
    Ja dat heb ik al gedaan en ziet er erg goed uit voor de prijs/kwaliteit ik weet alleen niet of het compatible met elkaar is

dus kan dit samen?

- http://www.banggood.com/Eachine-ER32-5_8G-32CH-Wireless-AV-Mini-Receiver-p-1007771.html
    - http://www.banggood.com/Eachine-700...egree-Camera-w32CH-Transmission-p-965760.html

bedankt voor de hulp

------------------------------------

Ik vraag me trouwens af of zo'n Mini Receiver wel echt veel toegevoegde waarde heeft op een normale receiver. Het voordeel is dat die heel klein is dus je kan hem makkelijk in je afstandsbediening of in je beeldschermpje plaatsen. Of erachter of voor. En hij verbruikt nauwelijks stroom. Ik weet alleen niet of de kwaliteit eronder gaat lijden als die zo klein is.

Misschien toch maar een normale receiver halen zoals dit? http://www.banggood.com/Eachine-FPV-5_8G-32CH-Wireless-AV-Receiver-RC832-p-975426.html

Het prijsverschil is niet eens zo heel groot. Wat zouden jullie doen? Klein en weinig stroomverbruik of wat groter en meer stroomverbruik? Wie weet wil ik in de toekomst dit fpv setje ook ergens anders voor gebruiken, of een andere camera en transmitter gebruiken, is het dan denk je handig om toch die grotere te hebben liggen?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt: 5 feb 2016
  7. Teun prevoo

Teun prevoo

Lid geworden:
    22 mei 2015
    Die gaan volgens mij prima samen. Het is belangrijk dat de frequenties van beide overeenkomen en dat lijkt het geval te zijn.

8. ycdlawip

ycdlawip

Lid geworden:
    27 okt 2015
    Thanks

en zie mijn edit had nog een extra vraagje:

ik bedoel dus maar: als zo'n Mini Receiver dezelfde kwaliteit is als een normale Receiver lijkt het me wel handig, maar misschien is zo'n normale toch wat beter?

bedankt voor het antwoorden

9. ycdlawip

ycdlawip

Lid geworden:
    27 okt 2015
    Ze hebben ook hele mooie bundels van transmitters samen met receivers alleen zijn al die dingen 600mw en volgens mij is dat echt veel te veel voor in nederland, straks stoor je daar teveel mee of zo, dus ik wil het liever op 200mw houden

dit wat ik wil wordt gewoon mijn 'dedicated fpv system'. Dus geen fullhd of fotos. Maar gewoon een setje waarmee ik live zonder teveel lag mee kan kijken met mijn quad. Later wil ik dan gaan investeren in een echte foto camera en gimbal en hd scherm zodat ik ook luchtopnames kan maken. Dus dan heb ik totaal 2 cameras. Maar eerst hier eens mee beginnen om het allemaal onder de knie te krijgen

10. ycdlawip

ycdlawip

Lid geworden:
    27 okt 2015
    Zit toch te denken hieraan (Die mini receiver dus)

Klein goedkoop beeldschermpje heb ik al waar ik een 9v batterij op aan kan sluiten. Dat beeldscherm kostte volgens mij echt 7 euro of zo en ja zo'n batterij met clipje ook 3 euro. Heb je een complete fpv set voor 50 euro. Is geen fullhd maar ja zolang het maar werkt.

Ik twijfel alleen een beetje nog of ik nou voor een normale receiver moet gaan of voor die mini receiver wat ik hierboven al zei.

Iemand tips? Ik sta echt op het punt om de knoop door te hakken :p

11. Teun prevoo

Teun prevoo

Lid geworden:
    22 mei 2015
    Ga gewoon lekker voor de normale receiver, is niks mis mee.
    Verder raad ik je sterk aan om je antennes bij DennisK te kopen. De kans is groot dat de antennes niet fantastisch zijn.

Ard Schell vindt dit leuk.
  12. ycdlawip

ycdlawip

Lid geworden:
    27 okt 2015
    Ja is zo'n normale receiver niet te groot of te zwaar dan? Of verbruikt het teveel stroom? Zou je er gewoon een 9v batterij voor kunnen gebruiken of is het dan zo leeg?

Het is wel gek want die reviews zeggen dat die mini receiver betere kwaliteit is dan die normale receiver

En wat of wie is DennisK precies en wat kost dat?

13. bones

bones

Lid geworden:
    15 okt 2014
    Ik heb zo'n Eachine FPV setje. De camera is niet super, zeker niet met laagstaande zon, maar hij voldoet voor mij wel. Het is vooral heel handig dat het plug-and-play is. Gewoon op elkaar aansluiten via die ene plug, de 3s balance plug er in, en voila, klaar.

Een flink nadeel van de Eachine zender is dat de kanaal- en bandinstelling via één drukknop verloopt. Als er meer man in de lucht zitten kun je dus niet van kanaal wisselen (of uberhaupt veilig de boel aanzetten) totdat iedere FPVer weer op de grond staat.

14. ycdlawip

ycdlawip

Lid geworden:
    27 okt 2015
    Ok naja voorlopig maakt mij dat niet zoveel uit want ik ben beginner dus ben toch nog niet aan het racen. En als ik ergens vlieg waar iemand anders vliegt zal ik het wel even vragen.

Als je snel wisselt zal die andere persoon er toch ook niet zoveel last van hebben toch?

Maar ik ga dan denk ik inderdaad maar voor zo'n normale receiver.

Ik heb de knoop doorgehakt en ben voor dit gegaan (zonder die gimbal dan die komt later wel als ik een 2e 'echte' camera ga gebruiken):

Ja iemand zei al die antennes zijn niet super maar ik wil er toch geen kilometer ver mee gaan, dus ja voor dat geld is het denk ik wel prima. Lees in reviews dat mensen er wel een paar km mee ver moeten kunnen gaan dus k hoop dat t wel goed is. En ja anders 7 euro kwijt maar ja dat is niet zo'n ramp je kan het altijd nog voor iets anders gebruiken

Laatst bewerkt: 6 feb 2016
  15. bones

bones

Lid geworden:
    15 okt 2014
    Ze zouden er wel last van hebben, namelijk geen beeld. Maar even wachten tot die ander aan de grond staat is het handigst. Het helpt ook als je bril/scherm al op de juiste zender staat, kun je controleren of diegene daar ook gebruik van maakt. Dan pas zender aan. Prima setje lijkt me. Wat gebruik je als scherm/bril?

16. ycdlawip

ycdlawip

Lid geworden:
    27 okt 2015
    Een klein goedkoop beeldschermpje, volgens mij voor 7 of 17 euro bij deal extreme gekocht een paar jaar terug, maar is opzich wel prima. Kan er ook xbox360 op spelen. Moet alleen nog iets vinden om hem aan m'n zender te monteren

Dus ja voor alles bij elkaar heb ik nog geen 50 euro uitgegeven aan dit fpv setje XD. Incl camera, transmitter, ontvanger, beeldscherm en kabels. Haha ja ik ben altijd wel iemand van het hoeft niet duur te zijn

Als deze hobby me echt ligt en ik heb meer ervaring opgedaan ga ik wel investeren in wat duurders en betere kwaliteit, maar om mee te beginnen is dit prima

17. Ard Schell

Ard Schell

Lid geworden:
    20 mei 2009
    Let op dat het scherm geen zogenaamde "Blue Screen" heeft.
    Dat houd in dat er bij wat minder ontvangst het beeld ineens op blauw kan gaan.
    Is niet leuk als je aan het vliegen bent.
    Ben er 99% van overtuigd dat het schermpje wat je gaat gebruiken op blauw gaat bij minder ontvangst....

18. ycdlawip

ycdlawip

Lid geworden:
    27 okt 2015
    Ja dat zal idd wel ja. Er stond niks bij van snowflake screen of zo. Maar goed, ik gebruik het voorlopig meer om gewoon eens fpv te proberen. Hou ook gewoon zicht op de quad zodat ik er niet van afhankelijk ben. Later als ik mijn quad een tijdje in de lucht kan houden zonder schade of zonder dat die weer bij me weg vliegt kan ik overstappen op duurder en beter spul. Maar aangezien ik niemand ken in deze hobby of die er ook maar iets vanaf weet (op jullie hier na dan XD) probeer ik het rustig aan zodat er niet een te groot gat in m'n broekzakken ontstaat

bedankt voor je tips

19. Teun prevoo

Teun prevoo

Lid geworden:
    22 mei 2015
    Je kan aangeven in je profiel waar je woont. Mogelijk kun je dan in contact komen met mede vliegers in de omgeving. Ik woon in Haarlem, dus mocht je een keer in de buurt zijn, kunnen we samen vliegen.

Ard Schell vindt dit leuk.
  20. ycdlawip

ycdlawip

Lid geworden:
    27 okt 2015
    Ok bedankt ik heb het er maar bijgezet. Ik ben al in contact gekomen met een ander aardig persoon op dit forum die me een keer heeft uitgenodigd om van de zomer eens op zijn vlieglocaties te komen kijken en dat wil ik ook zeker doen. In de praktijk leer je het toch beter denk ik

Deel Deze Pagina