Wie kan mij helpen met micro dancer?

hey,

ik heb al een tijdje terug een micro dancer van graupner gekocht, ik heb er nog nooit mee kunnen vliegen omdat ie het niet deed
waarschijnlijk door kapotte accu (accu doet het nog wel maar levert niet genoeg stroom om beide motoren gelijk te laten draaien) ben een hele onervaren modelbouwer op het gebied van vliegen ik zit ook te denken om een andere te kopen met meer mogelijkheden maar dan moet ik eerst een andere zender kopen en zo... ik heb gehoord dat de Graupner mx 12 wel wat is.......geef jullie mening.......

Wat voor componenten heb je er allemaal in?

wellicht als je dat even vermeld kunnen we hier ook aangeven waarom het e.e.a. niet werkt.

Zender : MX-12 is een uitstekende keuze voor relatief weinig geld.

er zitten 2 motoren in (geen details) en een accu zoals ik al zij en een chip voor de rest niets....

Ik heb eens gezocht wat het voor model is, het lijkt wel wat op de x-twin, ook met 2 kleine motortjes waar mee gestuurd wordt.
De accu in de micro dancer is een NiMH en wordt net als bij de x-twin via de zender geladen (x-twin heeft een lipo accu, is lichter).
De besturing is erg simpel, je kunt alleen kiezen voor: linker motortje draait, of rechter motortje draait, of beide motortjes draaien, of alles uit (bij de x-twin kun je ook de snelheid van de motortjes regelen en als je stuurt gaat het ene motortje sneller draaien dan het andere).

Zijn je zenderbatterijen wel voldoende vol? Deze laden dus de accu in het model op, gaat dat wel goed? In de handleiding staat: de accu (van de micro dancer) moet een beetje warm worden, dan is ie vol, wordt ie inderdaad een beetje warm? Probeer eens te voelen tijdens het laden of de afzonderlijke cellen van de accu even warm worden, uit hoeveel cellen bestaat die accu?

En wat gaat er nu eigenlijk fout als je met het model wilt vliegen? Geen power genoeg?

Voor 25euro heb je een x-twin, vliegt prima en daar kun je zelfs de motortjes in snelheid mee regelen. Wat kost die microdancer?

de accu bestaat uit 3 cellen, en de accu word wel warm, als ik de micro dancer in mijn hand hou en ik laat de motors draaien dan doen ze het wel maar later valt er 1 weg meestal meteen als ik heb "gooi". De Micro dancer koste toen ik hem kocht € 70

70 euro 8O ???
man daar heb je bijna 3 xtwins voor of 2 combo pakketten :P
als je problemen mee hebt, stuur een mailtje naar graupner, die hebben een goede service, wist bijvoorbeeld iets niet over men mx-12, een halve dag later had ik een uitgebreide mail terug gekregen met al men vragen die beantwoord werden 8)

groeten, veel succes nog

het misschien wel 2 jaar geleden zijn toen ik die micro dancer heb gekocht, toen was ie nog "nieuw"

Als hij 2 jaar in de kast gelegen heeft (en daarvoor ook nog eens twee jaar bij de winkel op de plank) ...... grote kans dat je accu's niet meer geheel op orde zijn ...

Als je een "goede" universeelmeter hebt (€ 4,99 bij de bouwmarkt) kan je het één en ander wel nameten .... meestal loop één celletje uit de pas, de lader "denkt" dat het packje vol is maar zodra je het maar enigzinds belast stort de spanning snel in ...

Met wat geduld (en liefst de hulp van een "echte" lader) is dit wel weer in orde te kijgen ...

Uit het draadje hoe maak ik een goede vliegaccu uit NiMH cellen?
Niek zei:
Bij een bestaand in gebruik zijnd pakket gaan na een tijdje gaan de cellen toch weer enigzins uit de pas lopen. Ik heb het vermoeden dat dit komt door de druppellading na snelladen, cellen die dan nog iets erbij kunnen hebben worden daardoor iets voller dan iets zwakkere broeders.
Dit kan bijv gebeuren door met 0,1 C 14 uur te laden...

Om ze weer terug in het peleton te duwen moet je eigenlijk het pakket weer uit elkaar trekken en alweer parallel solderen, maar dit is veeel te veel werk..

Ander oplossing, aan de meetpennen van een digitale multimeter met krokodilbekjes 2 van die flinke bord spelden klemmen met scherpe metalen punt. Over de klemmen van de multimeter een [beton] weerstand van 1 a 1,5 ohm, zodat als je 1 cel meet, er een stroom loopt van ca 2 a 3 C. (dit kun je dus ook even controleren met diezelfde DVM op stroommeting, cel en weerstand dan in serie(!))

Dan cel voor cel het pakket langs meten door met de prikkers door de isolatie heen te prikken. Stel dat de meeste cellen [eerst even onbelast gemeten zonder weerstand!] 1,2 a 1,3 V zijn, alle cellen belast door de weerstand ontladen (prikkers vasthouden) tot ca 1,1 V of 1V. Dit een paar keer het pakket rond herhalen (de zwakker geladen cellen zo nodig gaan overslaan) totdat alle cellen op dezelfde vlotte manier door de 1,1V zakken.

Dan met het auto programma op sensitive of NiMh het pakket 1 of 2 x cyclen. Je zult zien dat dit weer wat enthousiaster gaat met een hogere stroom.

Hiermee heb je onder belasting het pakket weer goed gematched, wat je de 1e vluchten zeer zeker gaat merken omdat de lading consistenter aanwezig is, en het pakket wat leger getrokken kan worden.

Pakketten van deze NiMh GP cellen kun je het beste vol geladen weg leggen. Lege cellen gaan sneller uit de pas lopen.

Vragen hierover? Vooral stellen.

als je geintresserd bent ik verkoop nog een delta peak 10 lader met 1 6 cellen accu 600mah en 1 8 cellen acc 1150 mah voor 45 euro.

grts

ik zie dat jij mpx easystar vliegt en een graupner mx 12 hebt...ik wilde ook beginnen met het echt werk (niet zo'n micro dancer) en de easystar lijk mij wel wat maar...hoe duur was dat allemaal want ik ben op zoek naar niet al te dure spullen maar wel goede kwaliteit (voor die prijs)

ik zal even mijn lijstje opstellen wat ik 7 maand gelejen heb gekocht,

1x graupner mx-12 set: 180euro
2x mpx nano servos: 40 euro (koop beter gwsjes ofzo veel goedkoper)
protech delta peak10 lader: 54 euro
voeding, 10 ampere: 50 euro
mpx easystar: 65 euro
2x accus: 60 euro
kabels en connectoren: 10 euro

dus je ziet ik zat op een totaal van: 459 euro :P
het kan natuurlijk allemaal goedkoper.

groeten

ik heb een lader voor accus voor auto's is dat goed of moet je een speciale hebben ik heb er eentje van Carson Universal lader

art. nr 54032

heb eens wat opgezocht voor jou, je kan er maar 6-7 cellen mee opladen, dan kan je vliegen met de easystar maar hij vliegt het best op 8 cellen.
dan zie ik dat ie maar 150mah constant geeft, dat is weinig in vergelijking met men oude lader die tot 4000mah kon gaan, ik denk dat als je een accu hebt van boven de 1000 dat je met die 150 niet gaat toekomen(niet gans kan opladen) ofwel dat je uren moet wachten voor 1 accutje.

vriendelijke groeten, samuel

das balen want dan gaat alles een fortuin kosten....
maar harstikke bedankt dat je dit voor me hebt opgezocht!!

ik verkkop gerut me laaier die 54 euro koste met accus die 60 euro kosten voor jou voor 45 euro ;)

grts

Een easystar vliegt net zo goed op 6 of 7 cellen hoor, geen gezeur...

Je eigen bevindingen zijn mischien zo, maar mijn broertje vliegt nu met 6/7 cellen en dat gaat perfect, gewoon die lader houden hoor!

Back